Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان طی یک سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه‌های متفاوت به ویژه تشکیل سازمان‌های مردم نهاد انجام داده است که جزئیات آن را می‌خوانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سازمان‌های مردم نهاد در دولت تدبیر و امید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی وضعیت بسیار مطلوبی پیدا کردند و در سال های اخیر هرگاه در کشور با بحران و مسئله‌ای مواجه بودیم، می‌دیدیم که سمن ها، پیشگام بوده و به یاری مسئولان اجرایی کشور می آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرمایه‌ای که در این دولت با حمایت از سازمان های مردم نهاد شکل گرفت، یک یادگاری و میراث ماندگار برای کشور خواهد بود و تا سال های سال، مردم، نظام و کشور از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره خواهند برد.

یکی از مشکلات سازمان های مردم نهاد این بود که امکان ارتباطی با یکدیگر نداشتند و مکاتباتشان با دستگاه های اجرایی هم به سختی صورت می گرفت اما با قولی که مسئولان وزارت ورزش و جوانان دادند تا آخر تابستان سامانه اتوماسیون داخلی سازمان های مردم نهاد جوانان به منظور دریافت طرح ها، ایده ها، و پیگیری مکاتبات راه اندازی خواهد شد تا از این طریق سمن ها بتوانند مسائل مدنظر خود را به سهولت منعکس کنند.

جدا از اقدامات معاونت جوانان در حوزه ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد، این معاونت در حوزه جوانان و ایجاد تسهیلات برای آنها، پیشقدم بوده به این صورت که امضای تفاهمنامه اخیر وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، زمینه خوبی برای تشکیل تعاونی جوانان ایجاد می کند از این طریق که تسهیلات مناسبی  در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و آنها می‌توانند در فضای هموار برای کارآفرینی اقدام کنند. برای استفاده از تسهیلات درنظر گرفته کافی است جمعی از جوانان نخبه کشور، ایده مناسب، تیم کاری قوی و اراده لازم را داشته باشند تا ادارات تعاون استان های سراسر کشور که آماده هستند مجوز تعاونی جوانان را در اسرع وقت صادر کنند، این فضا را برای جوانان مهیا کنند.

همچنین یکی از تصمیمات خوب دولت در ماه گذشته محدود کردن سن دریافت وام ازدواج با هدف جلوگیری از ازدواج اجباری بود. موضوع البته این نیست که حقوق دختران و پسران زیر ۱۸ سال از بین برود بلکه معتقدیم اتفاقاً این حق و امتیاز وام ازدواج آنان باید محفوظ بماند تا زمانی که خودشان به سن قانونی برسند، بتوانند حساب بانکی باز کنند و به‌درستی در موردش تصمیم بگیرند.  

معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان طی یک سال گذشته اقدامات متعددی در حوزه‌های متفاوت انجام داده است که جزئیات آن به شرح ذیل است:

1- تاسیس بیش از سه هزار سازمان مردم نهاد جوانان در هفت سال گذشته (سال 92 تنها 100 سمن جوانان مجوز داشت)

2- برگزاری 31 انتخابات مجامع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان و تشکیل ساختار قانونی سمن های جوانان در کشور

3-برگزاری اولین انتخابات هیئت رییسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در کرمان _سال1397 با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور) 

4- ثبت رسمی مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور و محکم شدن پایه های قانونی تشکل جوانان ( سه روز پیش 22تیرماه رسما ثبت شد)

5-   اجرای طرح ملی ارزیابی و رتبه بندی سازمانهای مردم نهاد جوانان در 31 استان کشور با هدف شناسایی ان جی اوهای فعال

6- افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج در دولت تدبیر و امید به 50 میلیون تومان برای هریک از زوجین

7- هدفمندی وام ازدواج با رویکرد تسهیل ازدواج جوانان و فرزندآوری (تخصیص وام به بازه سنی 18 تا 40سال)

8- راه اندازی مراکز نوآوری و شکوفایی جوانان (منش) در 5 استان کشور و سایر استان ها تا پایان دولت

9-حمایت از اجرای طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد جوانان با موضوع کارآفرینی اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی 

10- فعالیت گسترده سازمان های مردم نهاد جوانان در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا از طریق تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، برگزاری کارگاه های مشاوره، اجرای برنامه های نشاط آفرین غیرحضوری و ضدعفونی معابر عمومی

11- فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان در امدادرسانی به مردم استان های زلزله زده 

12- فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان در امدادرسانی به مردم استان های درگیر سیل (ارسال اقلام، امدادرسانی، تهیه غذا)

13- توانمندسازی و دوره های آموزشی سازمان های مردم نهاد از طریق آموزش غیرحضوری و آنلاین

14- راه اندازی سامانه تاسیس، تمدید، اصلاح و تغییر پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد جوانان  

15- راه اندازی سامانه مشارکت های اجتماعی جوانان با هدف پیشبرد اهداف دولت الکترونیک و ارائه خدمات مجازی به سازمان های مردم نهاد جوانان 

16- راه اندازی سامانه الکترونیکی گزارش گیری اقدامات ستادهای ساماندهی امور جوانان استانها و شهرستانهای سراسر کشور 

17- برگزاری 9207 کارگاه آموزش مهارتهای زندگی (قبل، حین و بعد از ازدواج)

18- برگزاری 158400 ( نفر- ساعت) کارگاه آموزشی به منظور کنترل و کاهش طلاق

19- اختصاص تسهیلات صندوق کارآفرینی امید به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده: طی تفاهمنامه منعقد شده میان وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تسهیلات تجهیز به مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده اختصاص داده شده

20- راه اندازی 100 خانه جوان در استان های سراسر کشور

21- حمایت از طرح های استارت آپ با رویکرد اشتغالزایی جوانان. حمایت از طرح ها و پروژه های اشتغال از جمله کسب و کارهای فنآورانه جوانان، حمایت از تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه ای آموزشی در زمینه اصلاح نگرش و فرهنگ اشتغال در جوانان، توانمندسازی سمن های جوانان در حوزه کارآفرینی اجتماعی و... که امیدواریم این اقدامات ادامه داشته باشد و جایگاه جوانان بیش از پیش حفظ شود.

انتهای پیام: 2.5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی دولت زنان وزارت ورزش و جوانان سازمان های مردم نهاد معاونت جوانان سازمان های مردم نهاد جوانان وزارت ورزش و جوانان وام ازدواج راه اندازی استان ها طرح ها سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در ۳ استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان اخذ کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت می‌کرده اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای اولین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهرماه حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملاً استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار با استعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که بعضاً به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا بتوانیم این دانش‌آموزان با استعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: از مهرماه برای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و … که باید تأمین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 6080727

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • قتل دلخراش مادر جوان به دست پسرش | پدرم آنقدر بدگویی کرد که باور کردم مادرم...
  • هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان راه‌اندازی شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • راه‌اندازی مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور