Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان استان ما به اینترنت دسترسی ندارند، یعنی رقمی بیش از ۴۷ هزار دانش آموز استان!

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سعادت صالحی‌نیا در نشست هیات اندیشه‌ورز دانش‌آموزی با اشاره به آرایش فضای مجازی، رسانه‌های دشمن و تمرکز آن بر روی دانش‌آموزان و خانواده‌ها گفت: امروزه دشمن با تحلیل‌هایی که از جامعه ما پیدا کرده اصلی‌ترین راه شکست جمهوری اسلامی را در تضعیف و انحراف قشر دانش‌آموز می‌داند، همانطور که ما هم بر این باوریم تنها راه برون رفت از وضع موجود تربیت دانش‌آموزان تراز انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با توجه به مشاهدات میدانی ما از قشر دانش‌آموز، دانش آموزان دختر بیشترین فعالیت را در فضای مجازی دارند و در ایام کرونا استفاده از فضای مجازی روند فزاینده‌ای داشته به طوریکه با توجه به شرایط کشور دانش‌آموزان استان ما در برخی موارد روزانه ۱۴ تا ۱۵ ساعت در فضای مجازی حضور دارند.

وی در ادامه افزود: روند اشتباهی که در کشور بالاخص در استان ما در پیش گرفته شده این است که دانش‌آموزان خود را به عنوان افسر فضای مجازی یا جنگ نرم  می‌پندارند درحالیکه اشتباهاً معتاد به فضای مجازی شده‌اند.

مسوول سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه به دلیل عدم آشنایی و تسلط والدین با تکنولوژی روز و سواد رسانه‌ای شاهد حضور کودکان و نوجوانان بدون آگاهی‌های لازم و برخورداری از برنامه هدفمند در استفاده از فضای مجازی هستیم.

صالحی‌نیا خاطر نشان کرد: الان می‌بینیم عدم آشنایی با سواد رسانه با خط دهی رسانه های معاند چه موجی رو‌ به کشور القاء کرد، امروز بخشش سارقان مسلح را ترند میکند، فردا روز عبور از مسائل و خط قرمزهای مذهبی و امنیتی کشور  را هشتگ می‌زنند.

صالحی‌نیا با اشاره به راه اندازی شبکه شاد برای آموزش آنلاین دانش آموزان در زمان کرونا نیز عنوان کرد: طراحی و راه اندازی چنین پلتفرمی در کشور واجب و ضروری بود، نگاه ما باید به آینده و استفاده درست از ظرفیت‌های آموزش آنلاین باشد، اما هر برنامه‌ای در سطح کلان باید آسیب شناسی شود و حداقل زیر ساخت‌های آن جهت فعالیت مستمر نیز مهیا شوند.

وی افزود : بیش از ۴۰ درصد از دانش آموزان استان ما به اینترنت دسترسی ندارند، یعنی رقمی بیش از ۴۷ هزار دانش آموز استان به آموزش  دسترسی نداشتند، که با احتساب دانش‌آموزان کشور با عدد بسیار بالاتری مواجه خواهیم شد.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی و ارائه راهکار برای این دانش‌آموزان که از آموزش محرومند گفت: پیش از این طی مکاتباتی که با وزیر آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات داشتیم این معضل را اطلاع رسانی و خواستار این شدیم که اولویت اول آموزش پرورش و نهادهای همکار و همیارش باید چاره اندیشی برای دانش آموزان محروم از اینترنت باشد.

عارف نیا، کارشناس اداره آموزش و‌پرورش با روند رو به رشد استفاده از فضای مجازی در بین کودکان عنوان کرد: عصر امروز دنیا اندیشه ورزی است، هر چیزی که امروز چه در فضای مجازی و چه در علم، سیاست و ... می بینیم نتیجه اندیشه ورزی است. دوران زور بازو و زورگویی و... تاریخ مصرفش تموم شد.

وی گفت:اندیشه بسیج در کشور ما درسی را به دنیا داد که نمونه اش نظیر ندارد و از ظرفیت های بسیج باید در آموزش و پرورش استفاده کرد.

عارفی نیا خاطر نشان کرد: تعلیم و تربیت دو بال رشد هستند اما متاسفانه والدین ما فقط بال آموزش و تعلیم را می بینند و‌ اون رو‌هم مختص به کنکور و قبولی در دانشگاه می دانند اما در اصل هدف از آموزش تربیت است.

وی در ادامه افزود: مثلا کسی که رانندگی بلد است اما فرهنگ رانندگی و احترام را نمی داند، آیا این فرد برا رانندگی در شهر مناسب است و برای جامعه و‌دیگر رانندگان مشکل به وجود نمی آورد؟

عارفی نیا با اشاره به نقش زن در خانواده تصریح کرد: زنان مدیران توانمندی هستند اما با تهاجم فرهنگی صندلی مسند مدیریت خود را رها کرده اند. مدیریت اقتصادی، مدیریت تربیتی، مدیریت فرهنگی و ... در خانواده با زنان است، توجه به خانواده توجه به جامعه و کشور است زیرا خانواده مهمترین و بزرگترین نهاد اجتماعی است و دشمن نیز دقیقا برای اینکه جامعه را زمین بزند نهاد خانواده خصوصا نقش زن در خانواده را هدف قرار داده است.

کارشناس بسیج دانش آموزی در اداره کل آموزش و پرورش استان فرمود: دنیا دهکده ای است که فضای مجازی کدخدای آن شده است و باید به نقش و اهمیت آن بیشتر توجه شود. یکی از راه های مصون ماند در این دنیا توجه بیشتر به آموزه های دینی و باورها دینی است.


وی گفت: امروزه به شدت نیاز به آموزش و سواد رسانه ای در کشور ما حس می شود.

عارفی نیا گفت: فضای مجازی مانند تیغ دو لبه ای است که هم باید مواظب لبه برنده وهم لبه امن آن باشیم و باید در هر دو لبه فضای مجازی، مردم ما باید تدریس و‌آموزش ببینند، و یاد بگیریم به جای اینکه فضای مجازی ما رو کنترل کند ما  فضای مجازی را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: در دنیا ما رتبه ۸۷  زیر ساخت فضای مجازی رو داریم، و متأسفانه در سایت های دوست یابی رتبه ۳ را داریم.

کارشناس اداره کد آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: دشمن به حدی ما رو درگیر زرق و‌برق و سرگرمی فضای مجازی کرده که میزان گفتگو در خانواده ها به ۳۰ دقیقه کاهش یافته است لذا نتیجه کاهش  این روابط باعث کاهش احساسات و مهر و محبت و صمیمیت در خانواده شده است.

وی در ادامه افزود:عده ای شاید حرف های مارو سیاه نمایی بدانند اما اکر دقیق نگاه کنیم، خواهیم دید دشمنی که دارو و اقلام ضروری بیماران حاد ما رو تحریم کرده، اما به راحتی نسل ۵ اینترنت را بدون ممانعت وارد کشور می کند و الان در تهران هم تست هاش رو پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به آسیب های شبکه شاد تأکید کرد: ما باید زیر ساخت های لازم برای حضور فرزندان و کودکانمان را در فضای مجازی مهیا کنیم، نمی شود که فرزند وارد گوشی برادر بزرگتر یا پدر و مادرش شود، باید تبلت ها و‌خط های دانش آموزی تولید شود تا آسیب های فضای مجازی را بتوانیم به راحتی کنترل کنیم و  دامن گیر برنامه های آموزشی نشوند.

فخرالدین رضایی مسئول بسیج رسانه سپاه فتح با اشاره به دانش آموزان روستایی که از نعمت اینترنت و آموزش انلاین محروم بودند بیان داشت: از ظرفیت دانشجویان و اردوهای جهادی برای اجرای جهاد علمی در روستاها نیاز داریم تا این دانش آموزان از سایر دانش آموزان عقب نیافتند.

وی ضمن تقدیر از بسیج دانش آموزی به خاطر جشنواره های فرهنگی و تربیتی برای دانش،آموزان  در سطح فضای مجازی عنوان داشت: با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و‌پرورش جشنواره ها و مسابقات مجازی با جوایز بسیار نفیسی در اوقات فراغت تابستانی قابل برنامه ریزی است تا در ایام کرونا ذهن دانش آموزان از فعالیت و خلاقیت عقب ن

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان فضای مجازی آموزش خانواده کهگیلویه و بویراحمد بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش فضای مجازی دانش آموزان استان ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا عامریان، در نشستی مشترک با سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در اجرای طرح‌های این قرارگاه نظیر طرح شهید سلیمانی، شهید عجمیان و شهید عرب فراتر از حد انتظار کار کرده، بطوریکه یکی از استان‌های پیشرو در این کار در کشور بوده است.
وی، با تقدیر و تشکر از تلاش و زحمات شبانه روزی مجموعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: این موفقیت حاصل تعامل، همفکری، برنامه ریزی درست، مدیریت صحیح و همراهی خوب بین مجموعه آموزش و پرورش این استان با اداره کل نوسازی مدارس، قرارگاه، خیران مدرسه ساز، گروه‌های جهادی اعم از بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان آن است.
عامریان، با بیان اینکه تا اوایل اردیبهشت ماه ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح شهید عجمیان برای بهسازی و زیباسازی ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور پرداخت می‌شود، ادامه داد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این میزان اعتبار، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بهسازی و زیباسازی ۸۰ مدرسه است.
وی، با اشاره به اینکه تا شهریورماه پارسال ۳۳ هزار مدرسه با اجرای طرح شهید عجمیان بهسازی، زیباسازی و شاداب سازی شدند، گفت: ۶۸ هزار کلاس درس در این تعداد مدرسه بهسازی و زیباسازی شد.
محمدرضا عامریان، از نصب، تهیز و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی،۷۰ کلاس در استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: به همین منظور برای نصب، تجهیز و تعمیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی به ازاء هر کدام از این تعداد کلاس درس در این استان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته و به استان ابلاغ اعتبار شد.
عامریان، با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کاری امسال قرارگاه عدالت تربیتی کشور را شناسایی و احصاء جامع اطلاعات مدارس نیازمند در مناطق محروم هر استان اعلام کرد و گفت: هر استان باید تمام اطلاعات مدارس نیازمند در ۵ منطقه محروم خود اعم از مدارس دارای کمبود فضای فیزیکی، نداشتن تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، نداشتن سرویس بهداشتی یا نیازمند تعمیر و یا نیاز به بهسازی، زیباسازی را احصاء و تا خردادماه به دبیرخانه این قرارگاه گزارش و ارسال کند که تا پیش، از شروع سال تحصیلی جدید بخشی از از مشکلات پیش روی این واحد‌های آموزشی مرتفع شود.
وی اضافه کرد: هدف از انجام این کار، برقراری عدالت آموزشی، ارتقا کیفیت فضای فیزیکی، تجهیزات، فضا‌های ورزشی و پرورشی و در نهایت ارتقا کیفیت آموزشی در مناطق محروم و دورافتاده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه هماهنگی و همدلی و گسترش مناسبات و روابط دستگاه‌های اجرایی مختلف در پیشبرد امور از ضروریات است، گفت: ادارات کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان تاکنون توانسته اند با همکاری‌های دو سویه گام‌های بلندی را در زمینه ارتقاء نظام تعلیم و تربیت با تکیه بر توسعه فضا‌های آموزشی، مجهز نمودن مدارس به امکانات آموزشی و آزمایشگاهی بردارند.
محمد جمالی آرند، با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در حوزه مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس استان با اجرای طرح شهید عجمیان انجام شده است، افزود: امید است که این طرح هم امسال بیش از پیش، در ایام تابستان در مدارس استان اجرایی شود.
وی، از وجود ۲ هزار رایانه در هنرستان‌های استان که نیاز به تعمیر دارند، گفت: برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.
جمالی آرند، در کنار کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، اعتبار، نداشتن سرویس بهداشتی کافی بویژه در مدارس مختلط استان را یکی دیگر از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان برشمرد و افزود:حدود ۵۰۰ مدرسه مختلط در استان وجود دارد که نیازمند سرویس بهداشتی مجهز هستند.
وی، کیفیت بخشی به نطام آموزشی استان را یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش برشمرد و گفت: برگزاری کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان از جمله برنامه‌ها برای ارتقا کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌تعلیم و تربیت این استان است.

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • مستندهای زندگی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در حال تولید است
  • رقابت ۲۵ هزار دانش‌آموز بویراحمدی در مسابقات قرآنی
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است