Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:43:10 GMT

داروی گیاهی ترک اعتیاد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۰۹۵۷

داروی گیاهی ترک اعتیاد رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز در ارتباطی آنلاین به مناسبت چهلمین سالگرد جهاددانشگاهی، اولین داروی گیاهی ترک اعتیاد؛ ساخته محققان جهاددانشگاهی رونمایی شد. این داروی گیاهی حاوی 400 میلی گرم عصاره خشک استاندارد شده دانه گیاه تلخ بیان در هر کپسول خوراکی است که تاثیر فوق العاده ای در کاهش شدت علائم ترک اعتیاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی برگزار شد و با حضور شانه ساز معاون وزیر بهداشت در ارتباطی آنلاین این داروی گیاهی را رونمایی کردند.

رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی در این مراسم با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، 3میلیون نفر درگیر اعتیاد هستند، داروهای شیمیایی که برای ترک اعتیاد مورد استفاده قرار می گیرد وابستگی آور هستند و ممکن است برای افراد مشکلات گوارشی به وجود بیاورد.

وی با بیان اینکه به همین دلیل در صدد برآمدیم با استفاده گیاهان دارویی بومی کشور داروی گیاهی ترک اعتیاد را تولید کنیم، خاطر نشان کرد: این داروی گیاهی که در محیط ازمایشگاهی مورد مطالعه قرار گرفت، تست و ارزیابی شد که نتیجه خوبی به همراه داشت؛ بعد از ارزیابی ها وارد کارآزمایی بالینی شدیم و تصمیم گرفتیم که فرمولاسیون این داروی گیاهی را بدست بیاوریم.

غفارزادگان افزود: صفر تا صد فرمولاسیون این کپسول گیاهی برای ترک  اعتیاد را در این پژوهشکده بدست آوردیم و توانستیم آن را با حمایت سازمان غذا و دارو وارد بازار کنیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی افزود: این دارو مجوزهای لازم را اخذ کرده است.

کد خبر 4991475 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی رونمایی داروی گیاهی ترک اعتیاد ویروس کرونا تحقیقات علمی گوگل شرکت دانش بنیان واکسن کرونا اینترنت هوش مصنوعی فناوری نانو حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توییتر ایالات متحده آمریکا فناوری فضایی موبایل داروی گیاهی ترک اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۰۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان

 فرهاد فرامرزیان در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان در زمینه ثبت جهانی چندین اثر تاریخی و گردشگری استان گفت: ثبت جهانی آبشار بیشه و برگزاری جشنواره رود و ریل کاری ارزشمند و کم‌نظیر است.
وی خاطرنشان کرد: در ساماندهی مناطق گردشگری و آبشار‌ها نیز شاهد کار‌های ارزشمندی در استان هستیم.
رئیس جهاددانشگاهی لرستان با تشریح خدمات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی لرستان در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی گفت: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان تاکنون ۸ هزار پذیرش داشته و بیش از هزار عمل در آن انجام شده است، این در حالی است که تعرفه خدمات مرکز درمان ناباروری این واحد دولتی است چراکه هدف ما خدمت به مردم در جهت فرزندآوری و منویات مقام معظم رهبری در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۲ شرکت دانش بنیان با جهاددانشگاهی لرستان در ارتباط هستند که از این میزان ۱۴ شرکت در واحد مستقر است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • یادواره شهید گمنام در جهاددانشگاهی یزد
  • ویپ؛ وسیله‌ای برای ترک اعتیاد! و یا وسیله‌ای اعتیاد آور + فیلم
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • پذیرش ۸ هزار بیمار در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی لرستان
  • برگزاری مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای در تبریز
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند