Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدتقی هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از ثبت نام این افراد در سامانه، براساس پروتکلهای بهداشتی و برای جلوگیری از ازدحام آنان به آنها فرصت داده شده تا در دفاتر هفتگانه در مشهد حاضر شوند و فرم های ۱۵ گانه را در این دفاتر تکمیل کنند تا پرونده آنان به اداره کل اتباع ارسال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با ارجاع پرونده از این اداره کل به اداره ثبت احوال و سپس انجام استعلام های مختلف از مراجع امنیتی و تعیین شده در قانون، پاسخ مثبت یا منفی برای دادن تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی به این افراد ابلاغ می‌گردد.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر این افراد پاسخ منفی بگیرند مطابق قانون حق اعتراض برای آنها محفوظ است و می‌توانند به کمیسیون مربوطه در وزارت کشور مراجعه و برای درخواست خود تشکیل پرونده دهند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی بر اساس قانون اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی که با اتباع خارجی ازدواج کرده‌اند، شناسنامه ایرانی تعلق گیرد. 

هاشمی ادامه داد: فرایند اعطای تابعیت به این اقشار از افتخارات دولت تدبیر و امید است که طی آن پرونده ۴۰ ساله‌ای را با همکاری مجلس شورای اسلامی به سرانجام رساند.

هم اکنون ۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد از این تعداد ساکن مشهد هستند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی وزارت کشور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی تابعیت فرزندان زنان ایرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی وزارت کشور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی تابعیت فرزندان زنان ایرانی مجلس شورای اسلامی وزارت کشور اتباع خارجی استانداری خراسان رضوی تابعیت فرزندان زنان ایرانی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی

به گزارش قدس آنلاین، بخش مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در رابطه با پیگیری پرونده قضایی مفتوح مراجع فرانسوی علیه هموطن ایرانی که در روز جمعه ۳۱ قروردین با پوشیدن جلیقه انفجاری تقلبی و ورود به ساختمان بخش کنسولی فضای رعب و وحشت را برای مراجعان ایرانی و همکاران سفارت ایجاد کرد، سفارت بر این باور است این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی که توسط افراد، گروه‌ها و لابی‌های ضد ایرانی ایجاد و دامن زده می‌شود، اقدام مخاطره آمیز و تهدید برانگیز مزبور را انجام داده است.

در این بیانیه آمده است: با وجود آنکه وی قبلاً در شهریور ۱۴۰۲ اقدام به آتش زدن لاستیک در مقابل بخش کنسولی کرده و توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، سفارت با در نظر گرفتن شرایط سنی و شکنندگی وضعیت روحی و جسمی این هموطن ایرانی و بر اساس سنت ایرانی و اسلامی رأفت و بخشش، تصمیم گرفت ضمن عدم پیگیری شکایت قضایی اخیر، حتی شکایت پیشین خود مرتبط با پرونده آتش‌سوزی شهریور ۱۴۰۲ را نیز پس بگیرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با تاکید بر اینکه تمامی نمایندگی‌های دیپلماتیک ایران در سراسر جهان «خانه» واقعی همه ایرانیان است، ابراز امیدواری کرده است که تصمیم مزبور زمینه بازسازی روحی این هموطن برای بازگشت به زندگی عادی خود را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی تبعه ایرانی حمله کننده به بخش کنسولی
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • شناسایی بیش از ۳۰۰۰ مادر باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال در لرستان
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • ماجرای گروگانگیری خونبار در خراسان