Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم جوانان بیش از گذشته مراقبت شیوع بیماری باشند، گفت: اگر مردم نکات بهداشتی و پروتکل‌های اعلام شده را رعایت نکنند به زمان اوج شیوع کرونا برمی‌گردیم.

افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه  خوشبختانه بسیاری  از افراد جامعه برای زدن ماسک همراهی می‌کنند، خاطر نشان کرد: ماسک زدن به تنهایی موثر نیست و باید علاوه بر آن  فاصله اجتماعی یک و نیم متری از همه افراد حتی اعضای خانواده و فرزندان رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه ساده انگاری در خصوص کرونا موجب افزایش و هجوم بیماری می شود، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از شهروندان در بیمارستان‌ها بستری هستند و تنها همراهی مردم به صورت همه جانبه می‌تواند به کاهش مبتلایان و مقابله با بیماری کمک کند.

 تیزویر با بیان اینکه کرونا تا مدت ها باماست و باید  خودمان را با شرایط کرونایی وفق دهیم، تاکید کرد: با شیوع کرونا در خانه ماندن، همچنان بهترین راه  مقابله است. باید از حضور در عرصه‌های اجتماعی جز در مواقع ضروری بپرهیزیم.

وی با گلایه از ترافیک‌های عصرگاهی معابر، گفت: چرا در شرایط کرونایی هنوز برای خرید باعث ترافیک می‌شویم؟! فقط برای خرید ضروری باید از خانه خارج شد.

معاون فنی معاومت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به افزایش بیماران جوان در بیمارستان‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از مرحله اول شیوع بیماری، افراد  مسن پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کردند،  در حال حاضر شیوع بیماری بین جوانان بیشتر است. به جوانان توصیه می کنیم؛ رعایت موارد بهداشتی را به یکدیگر تذکر بدهند خودشان مراقب حفظ سلامت خود باشند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در هر شرایطی توسط شهروندان، خاطر نشان کرد:  ماسک‌ها یکبار مصرف باشند،  فاصله اجتماعی رعایت شود، شستشوی مکرر دست‌ها فراموش نشود و ضد عفونی همه موادی که وارد منزل می‌شود، مورد توجه قرار گیرد تا با همکاری همه جانبه شهروندان بتوانیم بر کردنا غلبه کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: جوانان دانشگاه علوم پزشکی بیماری استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک همه‌گیری دیگر در راه است!

آفتاب‌‌نیوز :

بحران شیوع آنفلوآنزای پرندگان- که به عنوان H۵N۱ شناخته می‌شود- در مزارع لبنی نشان از این واقعیت دارد که سازمان‌های سلامتی و بهداشت عمومی از همه‌گیری کرونا درس نگرفته‌اند- یا حداقل این که نتوانسته‌اند درس‌های کووید را جذب و هضم کنند.

شیوع آنفولانزای پرندگان در مزارع، مرغداری‌ها و گاوداری‌های ایالات متحده هم‌چنان با سرعت ادامه دارد و به گفته دانشمندانی که از سرعت و روند این شیوع شگفت‌زده شده‌اند، این روز‌ها این موضوع به مرحله هشداردهنده رسیده است.

هفته گذشته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا بالاخره تأیید کرد که H۵N۱ نه تنها از پرندگان به پرندگان یا از پرندگان به گله‌های دام سرایت می‌کند، بلکه در بین گاو‌ها نیز شروع به انتقال کرده است. این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ها حکایت از این می‌کند که در تعداد بسیاری از گاو‌ها انتقال و ابتلا به آنفلوآنزای پرندگان بدون علامت خاصی روی می‌دهد.

اگرچه هنوز خطر ابتلا به این بیماری برای انسان‌ها زیاد نیست، اما واضح است که برای این که مسیر و شیوه انتقال این ویروس کنترل شود، کار‌های بسیار بیشتری باید انجام گیرد.

این امر مستلزم آن است که سازمان غذا و داروی آمریکا و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها از لاک خود بیرون آمده و مسیر درستی پیش بگیرند. در واقع این روز‌ها ناامیدی محسوسی در میان متخصصان بیماری‌های عفونی وجود دارد که آژانس‌های بهداشتی و سلامتی بیش از حد لازم از اطلاعات مهم محافظت می‌کنند و در نظارت بر ویروس و روش‌های انتقال آن بسیار محافظه‌کار و ترسو هستند. به عنوان مثال، تاکنون در زمینه مقابله با آنفلوآنزای پرندگان تعداد و روند آزمایش‌ها محدود بوده است و تا همین روز‌های اخیر به رغم شیوع محسوس بیماری در بین پرندگان و دام‌ها، اما، تنها تعداد انگشت‌شماری از توالی‌های ویروسی به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شده بود- که می‌تواند رویکردی نگران‌کننده و هشدارآمیز به شمار آید.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • سندروم پس از کرونا چیست؟