Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:09:03 GMT

موج دوباره شرجی در راه خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۲۲۵

موج دوباره شرجی در راه خوزستان

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان محمد سبزه زاری بیان کرد: از فردا روند افزایش ۲ تا سه درجه ای دما در استان را خواهیم داشت به گونه ای که در روز شنبه هفته آینده احتمال وقوع دمای ۴۹ درجه در مناطقی از استان مورد انتظار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۴۹ و ایذه با ۲۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۴۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ و حداقل ۲۸ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سبزه زاری بیان کرد: تا اوایل هفته آینده وزش باد در برخی ساعات متوسط پیش‌بینی می‌شود و طی امروز و فردا خلیج فارس مواج خواهد بود.

رطوبت هوا در اوایل هفته جاری در برخی نقاط خوزستان به بالای ۹۰ درصد رسید.

به دستور استاندار خوزستان به علت افزایش دما و رطوبت، ادارات و بانک‌های۲۲ شهرستان در استان خوزستان در روزهای ۲۹ تا ۳۱ تیرماه تعطیل شدند و ۲۸ تیر و یکم مرداد ماه نیز کاهش ساعت اداری دراستان خوزستان در نظر گرفته شد.

همچنین ساعات کار  ادارات و بانک های سراسر استان در روزهای چهارم تا پنجم و ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه کاهش یافت و ششم، هفتم و هشتم مرداد ماه تعطیل شدند.

برچسب‌ها اهواز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز سازمان هواشناسی اهواز سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳

جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس، بارش هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) کشور عمدتا بر استان‌ها در کوه‌های زاگرس میانی و جنوبی، مناطقی از شمال‌ غرب، دو سوی نیمه شرقی کوه‌های البرز و مناطق کوهستانی مرکز استان کرمان متمرکز است.

همچنین، با احتمال حدود ۷۵ درصد بارش انباشته هفتگی در مناطقی از استان‌ها واقع بر زاگرس میانی و جنوبی در حدود ۱۰۰ میلیمتر یا بیشتر پیش‌بینی شده است. در سایر مناطق کشور بارش کمتر از نرمال است.

بارش هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در نوار شمالی کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق نرمال تا بیش از نرمال پیش‌بینی شده است. بیشترین افزایش بر استان‌ها در جنوب‌ غرب متمرکز است و مقدار بارش انباشته برای این مناطق با احتمال حدود ۷۵ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است.

بارش کشور در هفته‌های سوم و چهارم (۲۰ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بین نرمال تا بیش از آن است. بارش انباشته برای برخی مناطق در نوار غربی کشور با احتمال حدود ۵۰ درصد در محدوده ۵۰ تا ۱۰۰ میلیمتر برآورد می‌شود.

بارش کشور برای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در محدوده نرمال مورد انتظار است.

بر اساس گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، همچنین جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از ۶ فروردین ماه تا ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تولید و ارائه شد.

بر این اساس، دمای هوای هفته اول (۶ تا ۱۲ فروردین) در سواحل خزر و نوار شرقی کشور در محدوده نرمال، و برای سایر مناطق کشور از ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال پیش‌ بینی شده است.

همچنین، دمای هوای هفته دوم (۱۳ تا ۱۹ فروردین) در یک ‌سوم شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه و در شمال‌ غرب به ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال می‌رسد. دمای هوا در مناطق مرکزی کشور نرمال و در سایر مناطق از ۱ تا ۳ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته چهارم (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در جنوب غرب نرمال و در سایر مناطق ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال خواهد بود.

دمای هوای هفته‌های پنجم و ششم (۳ تا ۱۶ اردیبهشت) در مناطق غربی کشور در محدوده نرمال و برای سایر مناطق ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای آذربایجان‌غربی تا هفت درجه گرم‌تر می‌شود
  • پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • افزایش دمای هوا در جنوب غرب خوزستان
  • هوای زنجان بارانی می‌شود
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا تا نیمه اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی وضعیت هوا در خوزستان
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • عبور موجی کم رطوبت از جو استان کرمانشاه