Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمد درافشانی اظهار کرد: جشنواره فیلم کهن شهر قزوین در قالب داستانی، مستند و پویانمایی در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود. توجه به اهمیت حفظ فرهنگ بومی و ترویج سنت‌های دینی و آیینی و حفظ و احیای آنها، ترغیب فیلمسازان و هنرمندان به ویژه نسل جوان به تولید آثار فرهنگی و هنری و معرفی و شناساندن بناهای تاریخی، آیین‌های مذهبی، رسوم و آداب کهن اجتماعی، گنجینه‌های میراثی و جاذبه‌های گردشگری قزوین از جمله رویکردهای این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های گردشگری، فرهنگ شهروندی و آداب و رسوم محلی آثار خود را تولید کنند. طبق فراخوان جشنواره، متقاضیان شرکت در جشنواره، فیلم‌های تولید شده خود را حداکثر تا پنج دقیقه در قالب dvd و در قطع با فرمت‌های Mov و-HDV۲۴p-۲۵p-۵۰i Mp۴ Full HD ارسال کنند. تمام آثار ارسالی پس از داوری اولیه و راه یافتن به بخش مسابقه، در فضای مجازی جشنواره بارگذاری می‌شوند، تا نفرات اول تا سوم از بین بیشترین آرای مردمی انتخاب می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار را تا ۲۸ مرداد است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی قزوین، بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی «نورزیان» جنب بوستان هشت بهشت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، طبقه سوم، واحد روابط عمومی بفرستند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۶۷۱۰۹۰ تماس بگیرند.

کد خبر 537687

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صفوی بابیان اینکه ماهنشان یکی از مناطق مهم تولید ماهی قزل‌آلا در استان زنجان است و سهم قابل توجهی از تولید سالانه این محصول در زنجان دارد، گفت: به‌دلیل ترویج مصرف آبزیان و آشنایی با مزایای استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوار‌های ایرانی و استقبال گسترده گردشگران از نخستین دوره، سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در قلعه تاریخی بهستان شهرستان ماهنشان ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبخ ماهی قزل‌آلا در تقویم رویداد‌های گردشگری کشوری و در مقیاس استانی ثبت شده است، افزود: با توجه به اینکه در شهرستان ماهنشان هزار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد، به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و گردشگری در استان و کشور در کنار سایر ظرفیت‌های کم‌نظیر استان شناخته می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: شرکت‌کنندگان سومین جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا این‌بار در قلعه بهستان ماهنشان در بخش پخت ماهی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

به گفته صفوی در این جشنواره برنامه‌هایی از جمله فروش، پخت ماهی با هدف ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و برنامه‌های شاد و متنوعی تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: نخستین جشنواره طبخ ماهی در ماهنشان ۱۲ اسفند سال ۱۴۰۱ و دومین جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه سال گذشته در کنار شهر دندی شهرستان ماهنشان و با حضور مقامات دولتی، مردم بومی و گردشگران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره طنز و رسانه
  • فرمانده سپاه قدس گیلان: ۷۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره مردمی مدرسه عشق ارسال شد
  • فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره «طنز پهلو» در فومن
  • اختتامیه هفتمین جشنواره مدرسه عشق در رشت
  • ثبت رکود تاریخی در جشنواره ‌مدرسه عشق با ارسال ۷۵ هزار اثر
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • خبرنگاران استان سمنان در جشنواره تولیدات رسانه‌ای روایت خدمت شرکت کنند