Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@08:51:41 GMT

هوآوی نزدیک به نیمی از بازار چین را در اختیار گرفته است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۶۲۱

بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین، در سه ماهه دوم امسال، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته میلادی، با افت جدی روبرو شده و بر اساس گزارش شرکت تحلیل‌گر Counterpoint، این افت برابر با حدود ۱۷ درصد بوده است. دلیل اصلی این افت را می‌توان در شیوع ویروس کرونا و معیارهای جدید زندگی در شرایط قرنطینه جستجو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، حتی این ویروس مرگبار هم نتوانسته جلوی پیشرفت هوآوی را در بازار چین بگیرد. 

بر اساس گزارش یادشده، برند هوآوی و زیرمجموعه‌هایش در مجموع چیزی حدود نیمی از گوشی‌های هوشمند به فروش رفته در بازار چین را به خود اختصاص داده‌اند. به بیان دقیق‌تر، ۴۶ درصد از گوشی‌های به فروش رسیده در این بازار بزرگ، به این برند تعلق دارد. فروش گوشی‌های هوشمند 5G هم در این مدت کاملاً چشمگیر بوده و حدود ۶۰ درصد از دستگاه‌های به فروش رسیده، به فناوری ارتباطی نسل پنجم مجهز بوده‌اند. 

شرکت تحقیقاتی CINNO نیز گزارشی درباره وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین، در همین بازه زمانی (سه ماهه دوم سال جاری میلادی) منتشر کرده است. گزارش این شرکت، ناامیدکننده‌تر به‌نظر می‌رسد و کاهش کلی ۲۴.۷ درصدی مجموع فروش گوشی را نشان می‌دهد. این در حالی است که از نظر عملکرد برندهای مختلف، نتایج منتشر شده تا حد زیادی با آمار Counterpoint هم‌خوانی داشته اما سهم شرکت‌ها کمی تفاوت دارد. بر مبنای این گزارش، هوآوی با سهم ۴۰.۲ درصدی از بازار، صدرنشین است. 

علی‌رغم افت ایجاد شده در بازار فروش گوشی‌های هوشمند در کشور چین، شرکت‌های فعال در این بازار، به سرعت در مسیر توسعه محصولات مجهز به فناوری ارتباطی 5G گام برمی‌دارند. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۳ درصد از گوشی‌های هوشمند به فروش رسیده در بازار چین، به فناوری 5G مجهز شده‌اند. این رقم در مقایسه با سهم ۱۶ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۰ میلادی قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این آمار در ماه ژوئن، حتی بالاتر هم بوده و به ۴۰ درصد رسیده است. 

هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند 5G هم صدرنشین بوده و سهم ۶۰ درصدی را به خود اختصاص داده است. گوشی‌های هوشمند 5G در بازار چین همچنان از نظر قیمتی در رده متوسط رو به بالا قرار داشته اما به مرور زمان شاهد روند کاهش قیمت برای این محصولات خواهیم بود. 

منبع: الف

کلیدواژه: گوشی های هوشمند بازار چین سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،قیمت گلکسی A05s نسخه ۶۴ گیگ، هزمان با آخرین روز‌های فروردین امسال حدود چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام می‌شود و گلکسی A15 که جزو میان‌رده‌های اقتصادی بازار است، دست‌کم شش میلیون قیمت دارد.

ردمی A2 پلاس، در جمع گوشی‌های شیائومی در دسته گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرد و این یکی با برچسب چهار میلیونی در ویترین موبایل‌فروشی‌ها جا خوش کرده است.


آیفون 13 پرو مکس که در نبود مدل‌های نسل 14 و 15 اپل، دو دستی به جایگاه گرانقیمت‌ترین گوشی در بازار موبایل ایران، چسبیده و در یکسری از فروشگاه‌ها تا ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است.

گلکسی A55 سامسونگ این وسط یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است و نهایتا ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. یا پوکو X6 پرو شیائومی که حداکثر ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

17 میلیون و 300 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون و 200هزار تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

100 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

18 میلیون تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

42 میلیون تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZZA

120 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟
  • گوشی جدید سامسونگ در بازار چقدر تحویل گرفته شد؟
  • قیمت گوشی امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • چرا برخی از مردم یک گوشی "صامت" را به یک گوشی "هوشمند" ترجیح می‌دهند؟
  • اپل جایگاه جهانی خود را به رقیب آسیایی واگذار کرد
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • اپل، سلطنت گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۴ را به سامسونگ واگذار کرد
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • استقبال چینی‌ها از انیمیشن ژاپنی «پسر و مرغ ماهی‌خوار» / فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار