Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:23:42 GMT

۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۱۸۰۸

۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف در استان سمنان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رهایی در نشست خبری ظهر چهارشنبه خود با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران به میزبانی جهاد دانشگاهی سمنان ضمن بیان اینکه نمایندگی بانک خون بند ناف رویان در سطح استان از سال ۹۲ آغاز به کار کرده است، بیان داشت: در بازه زمانی فعالیت این مجموعه تاکنون بیش از ۶۰۰ مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پروژه رویان مهدی‌شهر یکی از پروژه‌های ملی جهاد دانشگاهی استان سمنان محسوب می‌شود که با جذب اعتبارات لازم پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارد، تاکید کرد: خرید زمین مورد نیاز و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی عملیات احداث فاز اول ساختمانی در زمره مهمترین اقداماتی محسوب می‌شود که در این مجموعه صورت گرفته است.

برگزاری آزمون‌های بر خط

رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان در ادامه گفت: راه اندازی و اخذ مجوز دو مرکز نوآوری در معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان یکی دیگر از اقداماتی است که خوشبختانه در سطح استان انجام شده که مرکز نوآوری و شتاب‌دهی با زمینه فعالیت نرم افزارهای کاربردی مبتنی بر تلفن همراه صادره از سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی و مرکز نوآوری طراحی اپلیکیشن موبایل از دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی از آن جمله هستند.

رهایی درباره اثرگذاری جهاد دانشگاهی در اشتغال نیز توضیح داد: در یک سال اخیر دو هزار نفر در سطح استان سمنان در بیش از ۵۰ دوره آموزشی مهارت پزشکی مانند کاربردهای گیاهان دارویی، تکنسین، داروخانه، دستیار دندانپزشک، امدادگری و فوریت‌های پزشکی و… شرکت کردند که درصد قابل توجهی از آنان شاغل شدند همچنین ۵۱۷ نفر در قالب ۱۶۳ دوره آموزشی آزاد موضوعاتی مانند رایانه، فناوری اطلاعات، زبان خارجه و… آموزش دیدند.

وی افزود: در بازه زمانی یک سال اخیر از طریق سامانه آموزش‌های مجازی و سامانه آزمون بر خط جهاد دانشگاهی استان سمنان نیز بیش از دو هزار دوره آزمون برای شش هزار نفر از متقاضیان در دستگاه‌های اجرایی و فراگیران آزاد برگزار شده است.

کد خبر 4991855

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رهایی جهاد دانشگاهی سمنان مهارت آموزی بانک خون بند ناف ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بارش باران جهاد دانشگاهی استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عمو عابدینی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه پیاده سازی آمایش آموزش عالی در استانداری مازندران هدف اصلی طرح تحول آموزش عالی را ایجاد دانشگاه دانایی محور بیان کرد و گفت: این طرح در راستای منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه رشته‌های دانشگاهی باید پیوست اشتغال داشته باشند ادامه داد: فارغ التحصیلی دانشجویان بیکار از جمله مسائل به شمار می‌رود.

عمو عابدینی با اظهار اینکه بر اساس طرح تحول آموزش عالی بورسیه شغلی استفاده صنایع و شرکت‌ها از کارورزان مورد توجه قرار گرفته است ادامه داد: تجمیع واحدها دانشگاهی در کشور و کاهش تعدد مراکز دانشگاهی از دیگر اهداف طرح تحول به شمار می‌رود.

معاون وزیر علوم گفت: طبق برآوردهای مجامع جهانی شمار دانشگاه‌های کشور باید به ۵۰۰ واحد کاهش شود در حالی که اکنون ۲۱۶۰ واحد آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کند.

وی توسعه نیافتگی نظام فرهنگی، ضعف همکاری‌های علمی بین‌المللی و ناکارآمدی را از عمده مشکلات فراروی آموزش عالی در طرح تحول بیان کرد.

نرخ ۶۰ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی

استاندار مازندران نیز با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت میزان بیکاری این قشر در استان ۶۰ درصد است.

سید محمود حسینی‌پور با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی آن را راهی برای خروج از مشکلات کنونی دانشگاه بیان کرد و گفت: در این طرح باید از خواسته‌های صنفی و بخشی پرهیز و به خواسته‌های ملی توجه شود.

وی تاکید کرد شته‌های دانشگاهی و مراکز دانشگاهی استان متناسب با نیازهای جامعه نبوده و آمار بالای بیکاران نشانگر آن است در حالی که باید رشته‌های توسعه محور و متناسب با اقتصاد دریا دامپروری کشاورزی و غیر در استان ایجاد شود.

کد خبر 6081313

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل هنرستان‌های جوار صنعت در کردستان
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می شوند/ ضعف نظام آموزشی
  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • تور بازدید از ناحیه نوآوری پردیس در اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می شود
  • شبیه‌سازی آزمون‌های شبه‌نهایی با امتحانات نهایی / برای شرکت در آزمون‌ها الزامی نیست
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • ساخت دستگاه آموزشی الکتروهیدرولیک توسط متخصصان داخلی
  • آغاز آماده‌سازی سلول بنیادی درمان پیسی در جهاد دانشگاهی فارس
  • تحقق شعار سال با بهره‌گیری از ظرفیت جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و پارک‌های علم و فناوری