Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی نوبخت روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با پایان یافتن عملیات خرید، همه مطالبه ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریالی کلزاکاران استان اردبیل در زمان مناسب پرداخت شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۶ مرکز خرید کلزا در سطح استان اردبیل بیان کرد: این مراکز در شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، بیله‌سوار، اصلاندوز و اردبیل دایر بود و در مدت ۲ ماه اقدام به خرید محصول تولیدی کشاورزان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل با اشاره به کاهش میزان خرید تضمینی محصول کلزا در سال جاری توسط مراکز پیش بینی شده، علت این امر را بالاتر بودن نرخ خرید در بازار آزاد و فروش محصول به متقاضیان آزاد عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، برداشت محصول کلزا از سطح هشت هزار و ۱۶۰ هکتار از هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی آبی و ۹۶۰ هکتار از اراضی دیم استان اردبیل از حدود ۲ ماه پیش آغاز شده و برداشت این محصول در سطح استان پایان یافت.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، امسال ۱۸ هزار تن محصول کلزا در استان اردبیل تولید شده است.

متوسط تولید کلزا در استان اردبیل ۲.۵ تن در هر هکتار برآورد شده و عمده ارقام کشت شده کلزا در استان اردبیل، نپتون، ناتالی، الویس فرانسه، مارتن، روحان آلمان، گارو و هایولا است.

کلزا محصولی مفید به خصوص برای تناوب کشت گندم و جو به شمار می‌رود و به علت عملکرد مناسب خاک، موجب افزایش ۲۰ درصدی محصول گندم و جو در سال بعد می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا با تقویت خاک زراعی، بستر زراعت را برای کاشت سویا، بادام زمینی، پنبه و ذرت علوفه‌ای به عنوان کشت دوم در منطقه آماده می‌کند.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با تولید بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‎شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

محصول گندم با ۲۹۵ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

برچسب‌ها پارس آباد مغان استان اردبیل کلزا اردبیل بیله سوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارس آباد مغان استان اردبیل کلزا اردبیل بیله سوار پارس آباد مغان استان اردبیل کلزا اردبیل بیله سوار استان اردبیل محصول کلزا هزار هکتار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز گذشته اعلام کرده بود که با وجود سرمازدگی شدید و شیوع آفات در فصل پاییز و زمستان، پیش‌بینی می‌شود که در سال زراعی جاری میزان تولید گندم در استان اردبیل به مرز ۶۰۰ هزار تن برسد.

دیگر خبرها

  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند