Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در بازدید از مراحل پیش تولید سریال سنجرخان به همراه کارگردان و عوامل این سریال در سنندج اظهار داشت:  تولید سریال فاخر و تاریخی سنجرخان فرصتی مغتنم برای معرفی هنرمندان کردستانی در سطح ملی است و ساخت سریال فاخر و معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های کردستان خواسته مردم است که باید به آن جامه عمل پوشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادنیا با بیان اینکه وعده‌ای که به مردم داده می‌شود باید اجرایی و خواسته آنان تحقق پیدا کند، اضافه کرد: تمام تلاش عوامل تولید سریال سنجرخان باید بر این امر متمرکز باشد که پروژه در موعد مقرر به اتمام و از رسانه ملی پخش شود.

وی ساخت سریال سنجرخان را طلیعه‌ای برای کارهای بزرگتر و بهتر ارزیابی کرد و یادآور شد: هنرمندان کردستانی باید در این راستا با تعصب و جدیت بیشتری کار کنند چرا که این سریال فرصت مناسبی برای معرفی آنان در سطح کشور فراهم می کند.

استاندار کردستان از مراحل پیش تولید سریال سنجرخان نظیر تست و انتخاب بازیگر و طراحی لباس بازدید و ابراز امیدواری کرد که تولید این سریال نهایتا پایان شهریورماه آغاز شود.

در جنگ جهانی اول که روس‌ها از شمال به ایران حمله کردند هرج و مرج، کردستان را فراگرفت و قتل و غارت‌های شبانه وحشت زیادی را در جامعه ایجاد کرد که سنجرخان وزیری نرانی در مقابل روسیه ایستادگی کرد.

او حتی با لشکر رضاخان جنگید و آنها را شکست داد و این پیروزی باعث شهرت بیشتر سنجرخان شد و نام او را بیشتر از قبل بر سر زبان ها انداخت.

بعد از این جنگ لشکر روس نیز به سرکردگی " کلنل مامانوف" به سنندج رسید و سردار محی رشتی حاکم سنندج فراری شد که سنجر خان مقابل آنها قرار گرفت و لشکر روس را شکست داد. روسیه که تمامی شکست‌های خود را از سنجر خان می دیدند به محاصره روستای میاوروران و قلعه سنجرخان روی آوردند.

سنجر خان از دارالحکومه تقاضای کمک کرد ولی قبل از رسیدن ۳۰ سوار برای کمک، سنجرخان محاصره را شکست و روس‌ها را وادار به عقب نشینی کرده بود. شریف الدوله بنی آدم حاکم سنندج اقدام به حمله به برخی از قبایل کرده بود که سنجرخان با او مخالفت می‌کند که موجب دشمنی شریف الدوله با سنجرخان می‌شود

سرانجام در محرم سال ۱۳۳۷ هجری قمری ( برخی سال‌های ۱۳۳۸ و ۱۳۳۹ را هم عنوان می‌کنند) شریف الدوله بنی آدم حاکم سنندج از طریق خلیل خان برادر سنجر خان طی یک توطئه او را به عمارت خود دعوت می نماید و او را به قتل می‌رساند.

برچسب‌ها کردستان فیلم استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان فیلم استانداری کردستان کردستان فیلم استانداری کردستان سریال سنجرخان تولید سریال سنجر خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ،در این مرحله از اردو،تیم ملی پسران خود را برای حضور در مسابقات جهانی مالزی،آماده میکنند.
دراین اردو ۲۰ بازیکن زیر نظر «محمدرضا یوسفی» سرمربی تیم، تا پنجم اردیبهشت ماهبه تمرینات خود می پردازند.
وحید عزتی» به نمایندگی از استان کردستان به‌عنوان سرپرست تیم ملی در این اردو حضور دارد
رقابت های قهرمانی سپک‌تاکرا جهان خردادماه امسال به میزبانی کشور مالزی برگزار می شود.
سپک تاکرا ورزشی شبیه والیبال است که در آن به‌جای دست از پا برای ضربه زدن و گذراندن توپ از تور استفاده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دف‌نواز سنندجی: مسئولان حمایت از دف‌نوازی را دریغ نکنند
  • حمایت پلیس راهور از اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • مصرف سه میلیارد و ۶۹۵ میلیون مترمکعب گاز در کردستان
  • حمایت ایران از غزه بیانگر برقراری وحدت بین شیعه و سنی بود
  • اردوی تیم ملی سپک تاکرا در سنندج
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • اگر اسرائیل با حمایت آمریکای جنایتکار بخواهد حرکت غلطی انجام دهد مجاهدان اسلام پاسخ خواهند داد
  • تجمع مردم سنندج در حمایت از اقدام سپاه در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی
  • مردم سنندج در حمایت از حمله پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی تجمع می‌کنند
  • تولید ۱۷۰ هزار متر مربع فرش دستباف در کردستان