Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین مدرس خیابانی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت به مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: تقویت بخش تولید داخل، توسعه صادرات، افزایش همه ابعاد تولید در کمیت و کیفیت تنوع محصول و نوع اتکا در توان تولید داخل از برنامه این نهاد هستند.

وی با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: مهمترین برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه معیشت مردم و تامین کالای اساسی با توجه به سفره مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حال مبارزه با یک جنگ تمام عیار اقتصادی با چاشنی غلیظ رسانه‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس نقش خبرنگاران و نقش رسانه بسیار مهم است زیرا مبارزه با جنگ اقتصادی به معنای این است که از همه داشته‌ها و ابزارهای خود برای مقابله با دشمن استفاده می‌کنیم و اجازه اجرایی شدن نقشه‌های آنان را نخواهیم داد و تمام حربه‌ها را خنثی می‌کنیم و تاکنون نیز شاهد آن بوده‌ایم.

وی اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را به چهار بخش تقسیم کرد و اظهار داشت: نخست طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق اهداف جهش تولید بود که مهم‌ترین برنامه نیز محسوب می‌شود که با اتکا به توان تولید داخل و قطع وابستگی بخش‌های مختلف صنعت خارجی و ارز پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه محور دوم تکمیل و اتمام پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام است خاطرنشان کرد: در قالب پویش تولید تداوم وامید چهار هزار پروژه بالای ۸۰ درصد داریم که تا قبل از اتمام دولت دوازدهم راه‌اندازی خواهد و هر پنجشنبه نیز با حضور ریاست جمهوری و سایر وزرا و مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد تومان انتخاب شده تا در نهمین هفته این پویش افتتاح شود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه محور سوم توسعه صادرات و کنترل واردات است تصریح کرد: مصمم به ایجاد محدودیت برای واردات به استثنای کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات هستیم تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه کالاهای وارداتی را با عنوان کالاهای غیر ضرور و دارای مشابه داخلی برای جلوگیری از ورود به کشور تعیین شده است.

به گفته وی، برنامه وسیعی برای بومی‌سازی تولید داخل وجود دارد که حدود ۳.۲ میلیارد دلار در برنامه سال ۹۹ پیش‌بینی شده است که در چهار ماه گذشته ۳۰۰ میلیون دلار ساخت انجام شده و۹۰ میلیون دلار نیز در این هفته میز ساخت آن برقرار می شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت محور چهارم را مدیریت و کنترل بازار معرفی کرد.

در بخش های مختلف تولیدی شاهد رشد بودیم

مدرس خیابانی در خصوص آمارهای چهارماه تولیدی اظهار داشت: سواری ۱۹ درصد، آلمینیوم ۵۰ درصد، وانت سواری ۲۳ درصد، الیاف اکلیریک ۱۶۰ درصد، تلویزیون ۷۰ درصد، انواع لوازم خانگی بین ۵ تا ۳۰ درصد، فولاد ۷.۵ درصد، مس ۱.۵ درصد و سیمان ۵ درصد شاهد افزایش بودیم و علی رغم شرایط دشوار اقتصادی و تنگ شدن حلقه‌های تحریم تولید روند خود را ادامه می‌دهد و تلاش می کنیم تولید را به رونق برگردانیم تا به اهداف جهش تولید دست یابیم.

شبکه توزیع محصولات فولادی از طریق بورس کالا خواهد بود

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عرضه شدن فولاد در بورس کالا طی ۲۰ سال گذشته تصریح کرد: بورس یک شبکه توزیع پذیرفته و شفاف سازی شده است و نقطه تلاقی عرضه و تقاضا محسوب می‌شود و تلاشی برای لغو ساز و کار این مرکز وجود ندارد و تمام محصولات فولادی در بورس عرضه خواهد شد.

وی افزود: افزایش قیمت ارز که بر بورس فلزات متاثر از آن است موجب شده تا صادرات کالاها بیشتر شود و تولیدکنندگان به این سمت روی بیاورند اما شیوه نامه‌ای به تازگی ابلاغ شده تا به تناسب صادرات که امسال به جهت ارز آوری مورد اهمیت قرار دارد عرضه به بورس نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کف عرضه برای تامین کارخانجات تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این میزان برای اطمینان از ادامه فعالیت کارخانجات و حفظ اشتغال مشخص شده است و بعد مازاد تولید فولاد را صادر کنیم.

به گفته وی، سازوکاری برای تامین نیاز ورق فولادی کارخانجات لوازم خانگی و خودرو سازی دیده شده که در قالب یک رینگ اختصاصی در بورس عرضه شود

تولید ماسک به روزانه ۱۵ میلیون می رسد

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در آغاز شیوع ویروس کرونا کل تولید ماسک در کشور زیر ۲۰۰ هزار عدد در روز بود خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۱ میلیون عدد ماسک تولید کارگاه های صنعتی و صنفی است و به میزانی در این صنعت رشد داشتیم که به تولید ماشین آلات ماسک روی آورده‌ایم و از سوی دیگر درخواست صادرات دستگاه‌های تولیدی و این کالا را داریم.

وی با اشاره به اینکه قصد افزایش توان تولید ماسک را داریم تاکید کرد: پارچه جدیدی را به وزارت بهداشت پیشنهاد کرده‌ایم که در صورت تایید می‌توانیم یکی از کارخانجات را با ظرفیت تولید چهارمیلیون در روز را برای تولید جدید آماده کنیم که بر همین اساس تولید روزانه ماسک به ۱۵ میلیون عدد می‌رسد.

 مدرس خیابانی درباره شبکه توزیع ماسک نیز گفت: بخش عمده از تولیدات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌رود بخشی دیگر نیز برای داروخانه تحویل وزارت بهداشت داده می شود.

وی افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها، فروش اینترنتی، ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های مسافربری از جمله مراکز توزیع ماسک هستند و در حال حاضر آمادگی توزیع این محصول را در هر مرکز تجمعی داریم.

به گفته وی، کمبود ماسک وجود ندارد و در حال حاضر باید تمرکز بر فرهنگ مصرف، تقویت و ترویج استفاده از ماسک از سوی مردم باشد.

واگذاری ایمیدرو در اولویت اول سهام باقی مانده شرکت های تابعه است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بخش عمده‌ای از شرکت‌های دولتی واگذار شده است گفت: دولت در خودرو سازی ۱۳ درصد سهام دارد اما به دلیل ارتباط کاری رسیدگی به واحدهای صنعتی ماموریت این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی متولی نهادهای عمومی یا دیگر وزارتخانه هستند خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی هستیم تا واحدهای مانده را برای عمق بخشی به بازار بورس اوراق بهادار واگذاری کنیم کارها آن انجام شده است که در صورت واگذاری به عمق بخشی بورس کمک می‌کند.

 به گفته وی، واگذاری ایمیدرو در اولویت اول سهام باقی مانده شرکت‌های تابعه است

تا پایان تابستان هیچ تعهد معوق خودرویی باقی نخواهد ماند

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه دو سال از ترک خودروسازهای فرانسوی و کره ای از ایران می‌گذرد، اظهار داشت: امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برنامه تولید خودرو داریم که در چهار ماهه نخست امسال بعد از دو سال رشد منفی در عرضه نزدیک ۲۰ درصد رشد تولید خودرو داشتیم و بر همین اساس۵۰ درصد تحویل را نسبت به گذشته اضافه کردیم.

وی با اشاره به کاهش ۷۱ درصدی تعهدات خودرویی خاطرنشان کرد: سایپا تا آخر شهریور و ایران خودرو تا آخر همین ماه هیچ تعهدی معوقی نخواهد داشت و به همین دلیل مجوز فروش فوق العاده صادر می شود زیرا به خودروسازان با معوقه تحویل مجوزی داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام خودروهای ناقص پارکینگ جمع‌آوری شده است تاکید کرد: در حال حاضر تامین قطعات می‌کنیم و در بخش عرضه نیز مشکلی نداریم اما قیمت خودرو تابع عوامل تولید، مواد اولیه تابع بورس و بورس نیز تابع ارز است که با توجه به افزایش هزینه خودرو سازان در حاشیه زیان هستند.

وی با بیان اینکه هر دو خودرو ساز قیمت فروش کمتر از قیمت تمام شده می دهند تاکید کرد: نهادهای مربوطه نیز زیان انباشته را تایید می کنند.

مدرس خیابانی گفت: زمانی که فاصله قیمت بازار و کارخانه زیاد می شود عده ای به دنبال کاسبی می روند و ما تلاش می کنیم خودرو را به متقاضیان واقعی بدهیم برای همین سخت گیری هایی کردیم تا رانت بازار و کارخانه از بین برود.

برچسب‌ها ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی سایپا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی سایپا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایمیدرو وزارت صنعت معدن و تجارت دولت حسین مدرس خیابانی سایپا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سرپرست وزارت صنعت مدرس خیابانی معدن و تجارت حال حاضر تولید داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان هواپیمایی «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳ آماده‌سازی می‌شود

سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما با بیان این مطلب گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود و با توجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده است.

«محمدرضا حسن بوذری» افزود: یکی از این اقدامات، آماده‌سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.
وی گفت: در حج تمتع ۱۴۰۳، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد، بر این اساس طبق برنامه‌ریزی، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ ,A۳۱۰, A۳۰۰B۴ در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد.

سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما به تعمیرات اساسی 2 فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ که در عملیات حج استفاده خواهند شد اشاره کرد و گفت: هم اکنون هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه‌ای(S-CHECK) ایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که همه تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

بوذری در مورد این نوع تعمیرات گفت: در این نوع تعمیرات همه قسمت‌های بال و بدنه، موتورها و سیستم‌های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک‌های دقیق قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، این هواپیماها در صورت تامین قطعات مورد نیاز پیش از آغاز عملیات حج فعال خواهند شد.

پیشتر مسوول ستاد حج تمتع شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: زائران خانه خدا در قالب گروه‌های مدینه قبل و بعد از تاریخ ۲۴ اردیبهشت عازم سرزمین وحی می‌شوند و عملیات رفت تا ۱۸ خرداد ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • طراحی و ساخت الکتروموتورهای توان بالای نیروگاهی بومی‌سازی شد
  • آماده‌سازی ناوگان «هما» برای انجام عملیات حج۱۴۰۳
  • ناوگان هواپیمایی «هما» برای انجام عملیات حج ۱۴۰۳ آماده‌سازی می‌شود
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه
  • بومی سازی دستگاه تمام خودکار تعمیر و باز سازی نمایشگر تلفن همراه + فیلم
  • عایق‌های سیلیکونی برق فشار قوی بومی‌سازی شد