Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام ضرورت تکمیل فرم خوداظهاری برای شرکت در کنکور کارشناسی ارشد ۹۹، نحوه دریافت گواهی یا کد تاییدیه سلامت و چرایی ارائه پرینت آن در روز امتحان توضیح داده شد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌های سراسری با ابلاغ وزارت بهداشت از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع‌رسانی شد و در پی اطلاعیه‌های مختلف سازمان سنجش این موضوع برای داوطلبان برجسته شد که باید در یک بازه زمانی خاص نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری در سامانه مربوط به وزارت بهداشت اقدام کنند و سپس پرینت گواهی خود را همراه با کارت ورود به جلسه هنگام برگزاری کنکور به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمون دکتری با چنین شیوه‌ای پیش رفت و تکمیل فرم خوداظهاری این فرصت را فراهم کرد که داوطلبان کرونایی از سایر داوطلبان شناسایی و حوزه امتحانی آن‌ها جدا شود. حال این روند برای آزمون کارشناسی ارشد به جریان افتاده است و پس از فرصت تکمیل فرم خوداظهاری داوطلبان کرونایی، از صبح دیروز سه‌شنبه چهاردهم مردادماه فرصت تکمیل فرم سایر داوطلبان این کنکور آغاز شده است.

طبق اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درواقع تمامی داوطلبان ملزم به تکمیل این فرم و ارائه پرینت گواهی سلامت در روز امتحان خود هستند. اما داوطلبان در این باره با چندین ابهام روبه‌رو شدند اول آنکه طبق گفته داوطلبان کنکور دکتری در برخی از حوزه‌های امتحانی هیچکدام از مراقبان نسبت به اخذ این گواهی اقدام نکرده‌اند و دوم آنکه پس از تکمیل فرم خوداظهاری در سایت وزارت بهداشت کد تائید یا گواهی خاصی جز یک پیامک چند خطی مشاهده نمی‌شود و  داوطلبان مطمئن نیستند که آیا همین پیامک، گواهی سلامت آنهاست یا اینکه باید اقدامات دیگری را انجام دهند.

ابهامات داوطلبان را از فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور جویا شدیم. زرین‌آمیزی با بیان اینکه تکمیل این فرم جزو پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی است و بستر آن در وزارت بهداشت، درمان و آموزش کشور فراهم شده است، گفت: ایرادات وارد به این سامانه در حوزه وظایفی سازمان سنجش نیست و اگر گواهی سلامت در انتهای کار ارائه نمی‌شود باید موضوع را از وزارت بهداشت جویا شد.

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در این باره توضیح داد: تمامی موارد این فرم و نحوه مراجعه داوطلبان به آن کاملا برعهده سازمان سنجش است و در این خصوص آن‌ها باید ایرادات را رفع کنند.

از آنجایی که هنگام صحبت با وزارت بهداشت و سازمان سنجش شاهد پاسکاری مسئولیت برای رفع مشکلات و پاسخگویی به ابهامات داوطلبان بودیم مجددا تمامی این موارد را به سازمان سنجش اطلاع دادیم و خواستار یک بررسی و پاسخگویی شفاف شدیم.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر صحبت‌های گذشته خود اعلام کرد: پیامک حاوی ارائه گزارش سلامتی فرد همان گواهی سلامت داوطلب تلقی می‌شود و همین که تمامی داوطلبان فرم خواظهاری را تکمیل کنند کفایت می‌کند و دیگری نیازی به ارائه پرینت در روز کنکور آن‌ها نیست.

زرین‌آمیزی اظهار کرد: تکمیل فرم خوداظهاری برای داوطلبانی که از دوم مردادماه تست کرونای آن‌ها مثبت بود، در روز‌های نهم و دهم مردادماه ضروری بود و با توجه به آنکه ممکن است پس از این تاریخ برخی از داوطلبان نیز به این بیماری مبتلا شده باشند لذا تکمیل فرم خوداظهاری برای تمامی داوطلبان کنکور ارشد از دیروز ۱۴ مردادماه ضروری اعلام شد.

وی افزود: درواقع با تکمیل این فرم قصد داریم تا داوطلبان کرونایی کنکور و موارد مشکوک را با یک غربالگری مجدد شناسایی کنیم تا در این خصوص با همکاری وزارت بهداشت بتوانیم حوزه مجزایی از سایر داوطلبان را برای امتحان آن‌ها فراهم سازیم.   بنابراین داوطلبان باید در نظر داشته باشند که تکمیل فرم خوداظهاری در سایت salamat.gov.ir الزامی است و با این حال نیازی به تهیه پرینتی از آن نیست چرا که تمامی اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌شود ضمن ایجاد یک اطمینان خاطر برای آنان که در شرایط سلامت به سر می‌برند، داوطلبان با علائم مشکوک طبق اعلام وزارت بهداشت در حوزه‌ای خاص امتحان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرم خوداظهاری سازمان سنجش کنکور ارشد 99 ایرج حریرچی سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل فرم خوداظهاری وزارت بهداشت گواهی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلبان شرکت در کنکور مراقب کلاهبرداران باشند | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال ، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند.

داوطلبان کنکور به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 846312 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم کنکور امتحان - امتحانات

دیگر خبرها

  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • خادمان سلامت نوروزی تجلیل شدند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • داوطلبان شرکت در کنکور مراقب کلاهبرداران باشند | ویدئو
  • فقط حمل دارو اینترنتی می‌شود نه تجویز و تائید آن