Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خرداد 99 میزان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های کشور 31 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است همچنین در 3 ماه اول امسال، در 55 فرودگاه کشور میزان اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه ها 64 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس جداول نمودارهای آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خردادماه 1399 میزان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های کشور 31 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

همچنین در خرداد ماه 1399 اعزام و پذیرش مسافر 47 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

در ماه مورد مطالعه، میزان ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 53 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 در تشریح سهم نشست و برخاست فرودگاه ها در خردادماه 1399، فرودگاه مهرآباد با رقم 35.52 درصد، بیشترین نشست و برخاست هواپیما را به خود اختصاص داده است؛ پس از آن فرودگاه مشهد با 10.43 درصد، فرودگاه کیش با رقم 7.56 درصد و فرودگاه شیراز با رقم 7.12 درصد، بیشترین نشست و برخاست هواپیما را داشته اند.

 

از سوی دیگر در خردادماه 1399 میزان پروازهای عبوری 80 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در فروردین 99 میزان پروازهای عبوری از فضای کشور 5162 پرواز بوده است در حالی که این رقم در فروردین 98 تعداد 33589 پرواز بود.

در اردیبهشت 99 میزان پروازهای عبوری از فضای کشور 4389 پرواز بوده است در حالی که این رقم در اردیبهشت 98 تعداد 27748 پرواز بود.

در خرداد 99 میزان پروازهای عبوری از فضای کشور 5372 پرواز بوده است در حالی که این رقم در خرداد 98 تعداد 27513 پرواز بود.

* کاهش 64 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور در 3 ماه نخست سال

بنابراین گزارش در 3 ماه اول امسال، در 55 فرودگاه کشور میزان نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه های کشور 52 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 64 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 68 درصد کاهش داشته است.

در 3 ماه اول امسال، در فرودگاه مهرآباد میزان نشست و برخاست هواپیماها 41 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 53 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 55 درصد کاهش داشته است.

در 3 ماه اول امسال، در فرودگاه مشهد میزان نشست و برخاست هواپیماها 66 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 75 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 80 درصد کاهش داشته است.

در 3 ماه اول امسال، در فرودگاه شهید دستغیب شیراز میزان نشست و برخاست هواپیماها 54 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 61 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 69 درصد کاهش داشته است.

در 3 ماه اول امسال، در فرودگاه اهواز میزان نشست و برخاست هواپیماها 43 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 53 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 55 درصد کاهش داشته است.

در 3 ماه اول امسال، در فرودگاه اصفهان میزان نشست و برخاست هواپیماها 43 درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر 62 درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست هوایی 57 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرودگاه آمار پرواز آمار نشست و برخاست فرودگاه امام خمینی ره فرودگاه شیراز فرودگاه کیش فرودگاه شهید دستغیب شیراز شرکت فرودگاه ها درصد نسبت به ماه مشابه فرودگاه های کشور درصد کاهش داشته 3 ماه اول امسال درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره

مدیرکل فرودگاه های استان مازندران گفت: «نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده دهم اردیبهشت‌ماه انجام می‌شود.»

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: همچنین دهم اردیبهشت ماه یک پرواز برای زائرین عمره گذار استان مازندران، از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی در نظر گرفته شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان مازندران افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

حسنی ادامه داد: فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائران عمره و تمتع بوده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر در قالب ۶۱۴ کاروان از اواخر اردیبهشت از ۲۱ ایستگاه پروازی سطح کشور برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

پیش‌تر نخستین گروه از زائران عمره از تهران پس از ۹ سال وقفه در قالب ۲ کاروان ۸۵ نفره، روز گذشته سوم اردیبهشت ماه با پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

دیگر خبرها

  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • جزئیات اعزام زائران عمره از فرودگاه زاهدان
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی