Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با صدور یک بیانیه ضمن تاکید بر اینکه درگیری‌ها در لیبی برنده نداشته است، خواستار توقف دخالت خارجی و تلاش برای پایان دادن به بحران لیبی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت اوبراین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره لیبی بیانیه منتشر و مواضع آمریکا درباره درگیری‌ها در این کشور افریقایی را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وبسایت کاخ سفید، در بیانیه اوبراین آمده است: «ایالات متحده به شدت درباره شدت گرفتن درگیری در لیبی نگران است. ما با مداخله نظامی خارجی شامل استفاده از نیروهای مزدور و پیمانکاران نظامی خصوصی توسط هر کدام از طرف‌ها قویا مخالف هستیم. تلاش‌های جاری قدرت‌های خارجی برای سوءاستفاده از درگیری برای مثال با استقرار حضور نظامی بلندمدت یا کنترل کردن منابع متعلق به مردم لیبی، برای ثبات منطقه و تجارت جهانی تهدیدات بزرگی هستند. مضاف بر این، چنین تلاش‌هایی منافع امنیتی جمعی ایالات متحده و متحدان و شرکای ما در منطقه مدیترانه را تضعیف می‌کنند. تشدید درگیری تنها سبب تعمیق و طولانی شدن منازعه خواهد شد».

وی ادامه داد: «رئیس‌جمهور ترامپ طی هفته‌های گذشته با چندین رهبر جهان درباره لیبی صحبت کرده است و مشخص است که هیچ طرف "برنده‌ای" (در درگیری‌های لیبی) وجود ندارد. لیبیایی‌ها فقط در صورتی می‌توانند پیروز شوند که در کنار هم حاکمیتشان را دوباره اعمال و یک کشور یکپارچه را بازسازی کنند».

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادعا کرد: «ایالات متحده به عنوان یک بازیگر فعال و بی‌طرف در حال تعامل دیپلماتیک 360 درجه‌ای با ذی نفعان داخلی و خارجی مساله لیبی به منظور یافتن راه حلی برای پایان درگیری است؛ راه‌حلی که از حاکمیت لیبی و منافع مشترک ایالات متحده، متحدان و شرکایمان حفاظت و حمایت می‌کند».

اوبراین افزود: «برای دستیابی به چنین هدفی، ما از همه طرف‌ها چه آنهایی که مسئول تشدید تنش‌های جاری هستند و چه کسانی که در تلاش برای پایان دادن به آن هستند می‌خواهیم، شرکت ملی نفت (لیبی) را توانمند کنند تا کار حیاتی خود را با شفافیت کامل از سر بگیرد و همچنین یک راه حل غیرنظامی برای سرت و الجفره اجرا کرده و به تحریم تسلیحاتی سازمان ملل احترام گذاشته و یک آتش بس را تحت مذاکرات نظامی 5+5 به رهبری سازمان ملل نهایی کنند».

بیانیه مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در حالی منتشر شده که لیبی از سال 2011 به دنبال لشگرکشی نظامی ناتو و کشورهای غربی که به سقوط رژیم معمر قذافی انجامید، دچار بحران بوده و اکنون بین دو گروه اصلی لیبیایی و حامیان خارجی آنها تقسیم شده است.

طبق گزارش‌ها، «دولت وفاق ملی لیبی» به ریاست «فائز السراج» که از نظر بین‌المللی دولت قانونی و مشروع لیبی شناخته می‌شود، از حمایت‌های ترکیه و برخی دیگر از کشورها برخوردار است حال آنکه «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از حمایتهای مصر، روسیه، امارات و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است

حدود دو هفته قبل فرماندهی نظامیان تروریست آمریکا در آفریقا مدعی شد که روسیه همچنان به ارسال سلاح به لیبی ادامه می‌دهد و مسکو اقدام به ارسال جنگنده و تجهیزات نظامی به لیبی کرده است.

مسکو بارها گزارش‌ها و اظهارنظرهای مقام‌های کشورهای مختلف درباره کمک‌های مسکو به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر و حضور نیروهای ارتش روسیه در لیبی را تکذیب کرده است.

در صحنه تحولات میدانی لیبی درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و روز گذشته منابع وابسته به نیروهای خلیفه حفتر خبر دادند، جنگنده‌های ارتش تحت امر ارتش ملی لیبی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی و ترکیه در «مِصراته» حمله کرده‌اند.

به ادعای این منابع، بالگردهای ترکیه، آشیانه پهپادها و یک هواپیمای باری نظامی که از ترکیه به لیبی سلاح حمل می‌کرد، هدف قرار گرفته‌ و «خسارت‌های بسیار جدی» به نیروهای ترکیه و دولت وفاق ملی وارد شده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا لیبی مشاور امنیت ملی کاخ سفید رابرت اوبراین خلیفه حفتر دولت وفاق ملی لیبی ترکیه مصر روسیه مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایالات متحده درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش آناتولی، فروش خانه به اتباع خارجی در ترکیه در ماه مارس سال جاری (اسفند/ فروردین) به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش یافت، اما شهروندان روسیه و ایران همچنان در صدر خریداران هستند.

فروش خانه به اتباع خارجی در ماه مارس ۲۰۲۴ با ۴۷.۹ درصد کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۷۷۸ باب رسید.

براساس داده‌های سازمان آمار ترکیه (TÜİK)، سهم فروش مسکن به اتباع خارجی در کل میزان فروخته شده در ماه مارس ۱.۷ درصد ثبت شد.

بیشترین تعداد خانه‌های فروخته شده به اتباع خارجی با ۶۱۸ باب در استانبول ثبت شد. آنتالیا با ۶۱۸ باب خانه رتبه دوم را به خود اختصاص داد. مرسین نیز با ۱۵۱ باب خانه در رده سوم قرار گرفت.

میزان فروش مسکن به اتباع خارجی در ترکیه طی ژانویه - مارس با ۴۸ درصد نزول در مقایسه با دوره مشابه سال قبل به ۵۶۸۵ باب رسید.

طی ماه مارس به ترتیب اتباع روسیه، ایران، عراق و اوکراین بیشترین خرید مسکن را از ترکیه انجام دادند.

روس‌ها ۴۱۱ باب خانه، ایرانی‌ها ۱۸۲ باب خانه، اوکراینی‌ها ۱۲۹ باب خانه و عراقی‌ها نیز ۸۲ باب خانه خریدند.

منبع: عصرایران

دیگر خبرها

  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • شورای امنیت باید ریشه جنگ و نسل کشی در غزه را فوراً پایان دهد/ هشدار نسبت به هرگونه ماجراجویی نظامی رژیم صهیونیستی
  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • ایرانی‌ها رتبه ۲ خرید خانه در ترکیه
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند