Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@08:53:23 GMT

۱۰۰ صندوق خرد محلی در کرمان فعال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۰۵۹

۱۰۰ صندوق خرد محلی در کرمان فعال می‌شود

به گزارش ایرنا، ژیلا نیک‌نژاد روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اشتغال و کارآفرینی افزود: یکی از عوامل مهم در راستای تقویت کارآفرینی و توجه و تقویت سرمایه‌گذاری‌های خرد در مناطق کم برخوردار است.
وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید و همچنین در راستای تحقق این مهم صندوق کارآفرینی امید اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌های صندوق‌ خرد محلی با سازمان بسیج سازندگی و سازمان بهزیستی و ترویج جهاد کشاورزی کرده است تصریح کرد: طی سال گذشته ۴۳ صندوق خرد محلی با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حامی کسب و کارهای صندوق کارآفرینی امید استان کرمان با اشاره به اینکه اعضای صندوق‌های خرد محلی در قالب تفاهم نامه بسیج سازندگی را زنان و مردان روستایی تشکیل می‌دهند و حداقل سن برای اعضا ۱۸ و حداکثر ۶۵ سال پیش‌بینی شده است تصریح کرد: هر صندوق خرد محلی در این راستا از ۴۰ نفر به بالا عضو دارد.
نیک‌نژاد با اشاره به اینکه تسهیلات از ۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان به اعضای صندوق‌های خرد محلی روستایی پرداخت می‌شود گفت: اعتبار پرداخت این تسهیلات از محل منابع تلفیقی صندوق توسعه ملی و صندوق کارآفرینی امید با بازپرداخت ۴۸ ماهه و سه ماه تنفس تامین می‌شود.
وی بیان داشت: به منظور تحقق بخشیدن به اهداف قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ماده ۷۸ و ۸۰ در خصوص افزایش توانبخشی مددجویان مبتنی بر جامعه روستایی و همچنین بهبود کیفیت زندگی نقاط آسیب پذیر از طریق تمرکز بخشیدن برنامه‌های اشتغال حمایت شده صندوق کارآفرینی امید اقدام به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای در قالب صندوق‌های خرد محلی با بهزیستی در استان داشته که تا سقف ۵۰میلیون تومان تسهیلات به افراد دارای معلولیت و یا خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.
حامی کسب و کارهای صندوق کارآفرینی امید استان کرمان گفت: صندوق‌های خرد محلی ماهیت حقیقی و نقش توسعه‌ای دارند.

برچسب‌ها کرمان کارآفرینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان کارآفرینی کرمان کارآفرینی صندوق کارآفرینی امید صندوق های خرد محلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغالزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

کد خبر 6079600

دیگر خبرها

  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • ماجرا مفقودی ۳ دختر چوپان در کرمان
  • تسهیلات صندوق ذخیره فرهنگیان برای معلمان شاغل
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • رشد ۳۰۰ درصدی تسهیلات مسکن در خوزستان
  • اضافه شدن سرویس پرداخت مستقیم بازارپی به امکانات تپسی
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۱۹ همت ‌تسهیلات‌ مسکن ملی خودمالکی در خوزستان