Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-24@12:23:21 GMT

نخستین انیمیشن ٣۶٠ درجه کانون پرورش فکری تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۱۰۲

نخستین انیمیشن ٣۶٠ درجه کانون پرورش فکری تولید شد

اولین پویانمایی کوتاهِ واقعیت مجازی کودک و نوجوان از سوی امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت ۳۶۰ درجه) ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«زری زری کاکل زری» که در سال ۱۳۹۷ از سوی کانون تولید شده است، با تلاش به حفظ اصل سبک و شکل اثر به صورت واقعیت مجازی (۳۶۰ درجه) تولید می‌شود.

این پویانمایی با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای و با مدت زمان ۶ دقیقه تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ی شعبان‌نژاد سروده است.

این فیلم با عینک‌های وی‌آر (Virtual Reality) نیز قابل مشاهده است و مخاطب می‌تواند خود را در فضای اثر و در کنار شخصیت‌های فیلم در تمامی فضاهای موجود احساس کند.

عینک‌های واقعیت مجازی با قابلیت‌های فراوانش در آینده‌ای بسیار نزدیک به یکی از پرطرفدارترین ابزارها در حوزه‌های مختلف تبدیل می‌شود. محقق شدن این امر نیازمند یک سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی منسجم و مستمر برای تولید محتوای داخلی است. در حوزه‌ی سینما و انیمیشن هم این عینک‌ها به دلیل قابلیت اتصال آن به اینترنت می‌تواند در ساخت بازی‌های سرگرم‌کننده و آموزشی به‌کار گرفته شود. تعاملی که این رسانه بین حرکت بدن و تصویر به‌وجود می‌آورد باعث می‌شود تا قابلیت بسیار بالایی را در حوزه‌های آموزشی ایجاد کند.

کارگردانی بخش VR انیمیشن «زری زری کاکل زری» را رضا انصارین و محمد صالحی بر عهده داشته‌اند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد از مراحل تولید این اثر انجام شده است.

بر همین اساس، در راستای تولید این اثر به صورت ۳۶۰ درجه، گروهی از هنرمندان حوزه پویانمایی به بازسازی ادامه‌ی فضای داستانی فیلم برای پوشش تصویر ۳۶۰ درجه پرداختند و توانسته‌اند اثری ارزشمند و قابل ارائه در حوزه واقعیت مجازی برای کودکان و نوجوانان تولید کنند.

بخش کوتاهی از این فیلم در سال ۱۳۹۸ و در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون به نمایش گذاشته شد که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان و تماشاگران این فیلم قرار گرفت.

انیمیشن «زری زری کاکل زری» پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و تندیس سیمین چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است.

یادآوری می‌شود این پویانمایی به همراه هفت انیمیشن دیگر کانون در سی‌وچهارمین بازار بین‌المللی فیلم کوتاه کلرمون فران کشور فرانسه نیز معرفی شده است.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: پویانمایی کانون پرورش فکری مهین جواهریان زری زری کاکل زری واقعیت مجازی ۳۶۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، سیداسماعیل حسینی مقدم ظهر دوشنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم اظهار کرد: آیین تجلیل از مقام معلم می‌بایست به پاس قدردانی از زحمات و نقش آفرینی آنان در کسب افتخارات بصورت ویژه دنبال شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: دستگاه‌های اجرایی استان برنامه‌های تجلیل از مقام معلم را به جد مورد پیگیری قرار دهند.

وی بیان کرد: نظام فکری و اندیشه شهید مطهری می‌بایست سرلوحه معلمان باشد.

حجت الاسلام حسینی مقدم عنوان کرد: تعامل دستگاه‌ها با آموزش و پرورش در افزایش فعالیت‌های ورزشی بسیار حائز اهمیت است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم با اشاره به طرح مهارت آموزی خاطرنشان کرد: تامین مربیان توانمند این طرح می‌بایست در دستور کار قرار گیرد تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

کد خبر 6085603

دیگر خبرها

  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • اقتباس بهترین راه ارتباط کودکان با سینما
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • نمایش «ملودی» در جشنواره انیمیشن «ورونژ»
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی