Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خروج این شهرستان از وضعیت قرمز کرونا خبر داد و گفت: ظرفیت‌ تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان بزرگ دزفول همچنان تکمیل است.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: بر اساس تعاریف، روزانه پذیرش کمتر از سه نفر به ازای هر صدهزار نفر جمعیت وضعیت منطقه را سفید اعلام می‌کند که براساس این ارقام وضعیت کرونا در دزفول نیز سفید بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان آنکه باید توجه داشت که رنگ‌بندی‌ها مسائل را بطور کامل تعریف نمی‌کنند، افزود: ۲۸ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بزرگ دزفول مهیا شده بود که همچنان ظرفیت تمام تخت‌ها تکمیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: براساس چند شاخص همچنان وضعیت دزفول ایمن نیست، به‌عنوان مثال چگالی تست که نسبت تعداد تست‌های مثبت به ۱۰۰ تست انجام شده است در دزفول بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام‌شده در صورتی که این رقم باید به زیر ۱۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: با احتساب بیماران بخش مراقبت‌های ویژه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بخش‌های مختلف بیماران کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند.

یوسف پریدار بیان کرد: شهرستان‌هایی همچون قم در یک بازه زمانی دچار پیک سنگین کرونا بودند که با رعایت پروتکل‌های پیک را پشت سر گذاشتند اما باید توجه نمود که مجدداً وضعیت دچار قرمز شده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق نکات گفته شده باید پذیرفت که فقط رنگ‌بندی مبنایی برای آسودگی خاطر نیست و سایر متغیرها بیانگرهشدار هستند که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند مجدداً وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

پریدار عنوان کرد: وضعیت شهرستان‌های شوش و گتوند نیز مشابه با وضعیت دزفول است که آمارها به نسبت هم کاهش یافته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دزفول وضعیت قرمز وضعیت سفید بیمارستان مراقبت های ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریمان با بیان این که امروزه شاخص مرگ مادران در اثر عوارض بارداری و زایمان، یکی از مهم‌ترین شاخص ‎های توسعه در جامعه به شمار می‌آید گفت: یکی از اولویت‌های مهم حوزه سلامت، مراقبت ویژه از مادران باردار نیازمند مراقبت‌های ویژه به شمار می‌رود لذا از ابتدا سال جاری تاکنون هزار و ٣١٣ مورد مراقبت مادران باردار توسط ماما‌ها انجام شده که ٢٣٢ مورد ازآن‌ها مادران مراقبت ویژه و نیازمند پیگیری فوری بوده اند و تعداد دو هزار و١٣٧ مورد مراقبت کودکان زیر ۵سال انجام شده است.
دکتر محمود ولایتی افزود: ٧١٣ دز واکسن روتین کودکان و ١۴٢ دز واکسن هاری در این مدت تزریق و برای ١٨۵ نوزاد ۳ تا ۵ روزه نیز غربالگری انجام شد.
وی گفت:هفت هزارو۴۰٨ بیمار نیز در بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان توسط پزشکان ارائه خدمت شدند و ٩٢٢ خدمت سرپایی نیز توسط پرستاران و ۵٣٩مورد بستری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • مراقبت از هزار و ٣١٣ مورد مادر باردار در فریمان
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • ورزقان علی‌رغم تمام ظرفیت‌های معدنی همچنان محروم است
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • ضریب اشغال تخت در بیمارستان تامین اجتماعی دزفول افزایش یافت
  • (ویدئو) سگ‌های درمانگر
  • تکمیل طرح پمپاژ دایجوند با تزریق ۷۰ میلیارد ریال اعتبار
  • عرضه خارج از شبکه آرد در دزفول
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است