Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@08:25:31 GMT

دزفول از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۳۲۷

دزفول از وضعیت قرمز کرونا خارج شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از خروج این شهرستان از وضعیت قرمز کرونا خبر داد و گفت: ظرفیت‌ تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان بزرگ دزفول همچنان تکمیل است.

یوسف پریدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: بر اساس تعاریف، روزانه پذیرش کمتر از سه نفر به ازای هر صدهزار نفر جمعیت وضعیت منطقه را سفید اعلام می‌کند که براساس این ارقام وضعیت کرونا در دزفول نیز سفید بیان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان آنکه باید توجه داشت که رنگ‌بندی‌ها مسائل را بطور کامل تعریف نمی‌کنند، افزود: ۲۸ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بزرگ دزفول مهیا شده بود که همچنان ظرفیت تمام تخت‌ها تکمیل است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان دزفول گفت: براساس چند شاخص همچنان وضعیت دزفول ایمن نیست، به‌عنوان مثال چگالی تست که نسبت تعداد تست‌های مثبت به ۱۰۰ تست انجام شده است در دزفول بین ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام‌شده در صورتی که این رقم باید به زیر ۱۵ درصد برسد.

وی ادامه داد: با احتساب بیماران بخش مراقبت‌های ویژه در حال حاضر ۹۰ بیمار در بخش‌های مختلف بیماران کرونایی بیمارستان بزرگ دزفول بستری هستند.

یوسف پریدار بیان کرد: شهرستان‌هایی همچون قم در یک بازه زمانی دچار پیک سنگین کرونا بودند که با رعایت پروتکل‌های پیک را پشت سر گذاشتند اما باید توجه نمود که مجدداً وضعیت دچار قرمز شده‌اند.

وی تصریح کرد: طبق نکات گفته شده باید پذیرفت که فقط رنگ‌بندی مبنایی برای آسودگی خاطر نیست و سایر متغیرها بیانگرهشدار هستند که اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند مجدداً وارد وضعیت قرمز خواهیم شد.

پریدار عنوان کرد: وضعیت شهرستان‌های شوش و گتوند نیز مشابه با وضعیت دزفول است که آمارها به نسبت هم کاهش یافته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا دزفول وضعیت قرمز وضعیت سفید بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد‌رسانی جهادی بسیجیان دزفول به مردم در پی بارندگی

در پی بارندگی‌های شدید که در دزفول شد و آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف دزفول، مسدود‌شدن راه‌های ارتباطی و گرفتاری مسافران نوروزی در باران؛ بسیجیان و سپاهیان دزفول در کنار دیگر نیروهای امدادی امدادرسانی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، روح الله بهشتی‌فرد  با اشاره به شدت بارندگی‌های بامداد امروز در این شهرستان، اظهار داشت: شدت بالای بارندگی، آب گرفتگی و جاری شدن آب در سطح معابر دزفول، گرفتار شدن تعدادی از خودروها در سطح خیابان‌های دزفول را منجر شد.

وی با اشاره به آماده باش کامل این آتش نشانی در طول سال به ویژه در ایام بحرانی ادامه داد: 50 آتش نشان و 9 خودروی عملیاتی آتش نشانی دزفول از ساعت یک بامداد و با شدت گرفتن بارندگی‌ها تا ظهر امروز درگیر امدادرسانی به خودروهای گرفتار در آب گرفتگی معابر بودند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، گفت: آتش‌نشانان علاوه بر امدادرسانی به خودروهای گرفتار در خیابان‌ها، به دلیل رعد و برق و بروز قطعی برق در برخی مناطق دزفول و گرفتار شدن تعدادی از شهروندان، به کمک افراد محبوس در آسانسورها شتافتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون شرایط دزفول به حالت عادی بازگشته و گزارش جدیدی مبنی بر آب گرفتگی معابر یا گرفتار شدن خودروها به سامانه 125 این آتش نشانی طی ساعت های اخیر اعلام نشده است.

مصلای امام علی(ع)دزفول میزبان میهمانان نوروزی شد ️

در پی بارندگی های روز گذشته و بحران اسکان جهت میهمانان نوروزی ، دفتر امام جمعه و مصلای نماز جمعه دزفول در کنار دیگر مدیران شهرستان ایفای نقش کرد ️در این راستا حسب دستور فرماندار ویژه شهرستان دزفول، مصلای نماز جمعه دزفول پذیرای بیش از 200 خانواده شد.

همچنین با حضور پرسنل سپاه ناحیه دزفول، شهرداری و هلال احمر و آشپزخانه خدام اهل بیت علیهم السلام مستقر در مصلی، در ساماندهی و استقرار و تغذیه مهمانان نوروزی اقدام شد.

پشتیبانی از مسافران نوروزی در دزفول پخت و توزیع 600 پرس حلیم ویژه مسافران نوروزی همراه با پذیرایی چایی در مصلای نماز جمعه توسط گروه جهادی دست های آسمانی - فرهنگی امامت جمعه دزفول انجام شد.

در پی بارندگی‌های شدید که در دزفول شد و آبگرفتگی شدید در مناطق مختلف دزفول، مسدود‌ شدن راه‌های ارتباطی و گرفتاری مسافران نوروزی در باران؛ بسیجیان و سپاهیان دزفول در کنار دیگر نیروهای امدادی امدادرسانی کردند.

 بلافاصله پس از شروع بارندگی سیل آسا و دریافت گزارش درباره گرفتار شدن مسافران نوروزی و برخی خودروها در مناطق مختلف شهرستان دربارش باران، با دستور فرماندهی سپاه ناحیه مقاومت بسیج دزفول کلیه رده‌های این ناحیه به حالت آماده باش درآمده و به امدادرسانی اقدام کردند.

انتهای پیام/735/

دیگر خبرها

  • خالد مشعل: مقاومت در وضعیت خوبی است
  • ۵۰۰ تن گوشت قرمز وارد استان بوشهر شده و در حال توزیع است
  • مشکلی در تردد خودروها در استان خوزستان وجود ندارد
  • وضعیت قرمز و خطر وقوع سیلاب در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان/ خطر وقوع سیلاب
  • در تمام ایران باران‌ و برف می بارد | هشدار قرمز و نارنجی برای این استان‌ها | قرار گرفتن یک استان بزرگ ایران در کانون بارش‌ها
  • امداد‌رسانی جهادی بسیجیان دزفول به مردم در پی بارندگی
  • وضعیت قرمز و نارنجی جوی در ۹ استان با خطر وقوع سیلاب
  • هشدار قرمز برای این ۲ استان‌/ رانندگان از مسیرهای امن تردد کنند