Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:31:11 GMT

خاموشی‌های کوتاه‌مدت خوزستان، ناخواسته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۴۵۵

خاموشی‌های کوتاه‌مدت خوزستان، ناخواسته‌اند

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: خوزستان در توسعه زیرساخت‌های برق به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده بود اما با اعمال تحریم‌ها، نوسان قیمت ارز و بیماری کرونا، روند نوسازی دچار مشکلاتی شده است.

محمود دشت‌بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت برق استان خوزستان اظهار کرد: با وجود اینکه در چند ماه گذشته بیماری کرونا باعث کند شدن روند فعالیت‌ها شده بود اما نیروهای صنعت برق همانند کادر درمان در آمادگی کامل بودند و این امر موجب شد که در بحث برق‌رسانی به شهروندان خللی وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با وجود همه اقدامات انجام‌شده، خاموشی‌های ناخواسته کوتاه‌مدتی نیز در شبکه رخ داده است که به دلیل دماهای بالای ۵۰ درجه و ماندگاری دو هفته‌ای آن در استان خوزستان و مصرف بالای برق بوده که باعث آسیب به تجهیزات شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: شبکه برق استان قدیمی و فرسوده است و کار نوسازی و افزایش ظرفیت شبکه برق در خوزستان از سال‌های قبل شروع شده و هم اکنون در حال انجام است. خوزستان در توسعه زیرساخت‌های برق به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده بود اما با اعمال تحریم‌ها، نوسان قیمت ارز و بیماری کرونا، روند نوسازی دچار مشکلاتی شده است.

دشت‌بزرگ بیان کرد: بیماری کرونا و تعطیل شدن فعالیت‌ها در کشور یکی دیگر از دلایل اصلی وقفه در اتمام پروژه‌های اولویت‌دار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان برای تابستان ۹۹ بوده است.

وی افزود: مساله دیگر معارضین و نبود زمین برای ساخت پست‌های برق به ویژه در شهر اهواز است؛ به طور مثال پست ۴۰۰ نیاکی که می‌تواند برق شهر اهواز را پایدار کند و همه اقدامات اولیه آن انجام شده است، چند سال است که معطل تامین زمین مانده و حتی دستگاه‌های دولتی که زمین در اختیار دارند به اندازه کافی همکاری نمی‌کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: محدودیت‌هایی وجود دارد و صنعت برق نیز متاثر از وضعیت کلی کشور دچار مشکلاتی شده است اما تلاش انجام می‌شود که شهروندان از بابت تامین برق نگرانی نداشته باشند.

دشت‌بزرگ در پایان با تبریک روز خبرنگار (۱۷مردادماه) بیان کرد: فعالین عرصه رسانه، پل ارتباطی سازمان‌ها با مردم هستند و ضمن انعکاس اخبار و دستاوردهای بخش‌های مختلف، نقش سخنگوی مردم را نیز بر عهده دارند و کم و کاستی‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی افزود: در سالیان اخیر بحث مدیریت مصرف یکی از راهبردهای اساسی صنعت برق کشور بوده است و نقش کلیدی در این مساله را رسانه‌ها بر عهده داشته‌اند و همکاری رسانه‌های خوزستان با شرکت برق باعث شده که استان خوزستان رتبه اول مدیریت مصرف در کشور را کسب کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی برق شرکت برق منطقه ای خوزستان خاموشي شرکت برق منطقه ای خوزستان بیماری کرونا صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در نشست امضای این تفاهم‌نامه رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: با توجه به ظرفیت بالقوه و بالفعلی که دانشگاه صنعتی شریف دارد امیدواریم بتوانیم با همکاری موثر در حوزه‌های مختلف فناورانه و دانش بنیان به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم و با بومی‌سازی ملزومات وارداتی، ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده بالاتر از محصولات پالایشی، با تحولات آینده در روند جهانی هم‌مسیر شده و توسعه یابیم تا گامی اساسی در فراگیری خودرو‌های الکتریکی و پیشرفت این صنعت برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت روانکار صرفا اختصاص به خودرو ندارد و نقش اساسی در تمامی صنایع کشور ایفا می‌کند، امیدواریم با برنامه‌هایی که در زمینه داخلی‌سازی مواد اولیه و استفاده از فناوری‌های نوین در تولید محصولات شرکت نفت ایرانول داریم، بتوانیم با حداکثر توان موجود در این دانشگاه، در راستای ارتقای این شرکت در بازار‌های داخل و خارج از کشور همکاری کنیم.

در ادامه این جلسه اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول نیز ضمن معرفی توانمندی‌های شرکت نفت ایرانول گفت: شرکت نفت ایرانول با سابقه‌ترین شرکت در صنعت روانکار کشور است که با دارا بودن دو پالایشگاه تهران و آبادان، ظرفیت بالایی در حوزه پیشرفت‌های دانش بنیان دارد. ما به دنبال تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت و اجرایی شدن پروژه‌هایی در زمینه توسعه و ارتقای کیفیت محصولات، ایجاد ارزش افزوده در محصولات جانبی، بهبود و تحول در فرایندها، بومی‌سازی مواد اولیه، به کارگیری فناوری‌های دیجیتال و هوش مصنوعی و توسعه سرمایه انسانی متخصص هستیم.

وی افزود: با توجه به آینده صنعت روانکار و ورود خودرو‌های برقی در سال‌های آینده باید تحقیقات و پژوهش در راستای محصولات این حوزه از جمله؛ انواع روغن‌های دارای عمر روانکاری بالا و گریس‌های خاص را آغاز کنیم.

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین توسط سید عباس موسوی رئیس دانشگاه صنعتی شریف و عیسی اسحاقی مدیر عامل شرکت نفت ایرانول به امضاء رسید.

گفتنی است در این پایان جلسه مقرر شد با تشکیل جلسات مشترک ماهانه روند توسعه و پیشرفت مفاد تفاهم‌نامه، بررسی شده و اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟