Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان درباره آزادراه کنارگذر شرق اصفهان گفت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که در سال جهش تولید به اجرا رسیده و در زمینه‌های گوناگون می‌تواند الگویی برای سایر آزادراه‌های کشور باشد.

علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به پیشینه تاریخی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان اظهار داشت: تاریخچه مطالعاتی آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به حدود 4 دهه پیش یعنی سال‌های آغازین دهه 60 بازمی‌گردد که در آن زمان جزء طرح‌های مصوب ملی بوده و مطالعات آن آغاز شده بوده است

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*تاریخچه آغاز پروژه کنارگذر شرق اصفهان

وی دراین‌باره ادامه داد: بخش‌هایی از آزادسازی مسیر طرح  آزادراه کنارگذر شرق اصفهان توسط اداره‌کل راه و ترابری وقت انجام گرفته و پس از آن تا سال‌های آغازین دهه 80 به طول می‌انجامد.در این زمان زمزمه‌هایی از ورود بخش خصوصی به طرح‌های زیربنایی کشور شنیده و آغاز می‌شود و این آزادراه نیز جزء پروژه‌هایی بوده که بخش خصوصی در احداث آن ورود کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند.

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با اشاره به روی زمین ماندن طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلایل مختلف اجتماعی و اقتصادی نیز با توجه به اختلافاتی که شکل می‌گیرد و حل و برطرف کردن این اختلافات بر عهده کسی نبوده است، کار احداث آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به مدت یک دهه متوقف و بر روی زمین می‌ماند تا اینکه سرانجام اواخر سال 95 و اوایل سال 96 با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری و وزارت راه و شهرسازی این پروژه فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

 

*طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشوری 

وی طرح آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های کشوری توصیف کرد و افزود: پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌هایی است که تأثیر به سزایی در سطح کشوری دارد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صلواتی در رابطه با اهمیت آزادراه کنارگذر شرق اصفهان توضیح داد: اگرچه مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مورد استفاده شهروندان اصفهانی قرار می‌گیرد اما از آنجا که بخش عمده‌ای از کریدور شمال-جنوب کشور از مسیر تبریز-بوشهر است، عمده مسافرانی که از شمال یا جنوب کشور قصد تردد دارند و یا بارهایی که در این کریدور جابه‌جا می‌شوند، از مسیر آزادراه کنارگذر شرق اصفهان عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیر شما-جنوب کشور را از 20 تا 70 کیلومتر در مقاطع مختلف کوتاه‌تر می‌کند و زمان را از 30 دقیقه تا 1 ساعت 10 دقیقه کاهش می‌دهد و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌هایی است که در سال جهش تولید به نتیجه رسید و فکر می‌کنم عمده مردم کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

 

*تأثیرات قابل توجه افتتاح این آزادراه در کشور

مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با برشمردن تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان و جزئیات آن افزود: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان است و دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند، مسیرهای جایگزین و کریدورهای جدیدی در پی احداث این آزادراه ایجاد خواهد شد و شهروندان ما می‌توانند با ایمنی و آرامش خاطر بیشتر و زمان کمتر رانندگی کنند. پایگاه‌های هلال‌احمر، پد هلیکوپتر امداد و نجات، 5 مجتمع بین‌راهی پیشرفته و به روز برای آزادراه کنارگذر شرق اصفهان پیش‌بینی شده که مراحل طراحی 2 مجتمع به اتمام رسیده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

 

*آزادراه کنارگذر شرق اصفهان، الگویی برای آزادراه‌های کشور  

وی پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را الگویی برای دیگر آزادراه‌های کشور برشمرد و افزود: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان در زمینه‌های مختلف زیباسازی، نورپردازی، تابلوها و علائم ایمنی، کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان سفر، و غیره بسیار قابل توجه است و تلاش ما این است که این آزادراه را به عنوان الگویی برای آزادراه‌های کشور تعریف کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان از نظر اجرایی به 3 قطعه مجزا تفکیک شده است که آیین افتتاح و بهره‌برداری از قطعات 1 و 2 این آزادراه قرار است طی روزهای آینده انجام شود و قطعه سوم آن در خردادماه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/123

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنارگذر شرق اصفهان شرق اصفهان اصفهان پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان آزادراه های کشور طرح های زیربنایی یکی از بزرگ ترین استان اصفهان برای آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمده تصادفات در ۵ استان/ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۵۸۵ نفر از هموطنان در تصادفات شهرها و جاده‌ها جان خود را از دست دادند.

وی افزود: عمده تصادفات در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خوزستان و خراسان رضوی بود. با توجه به وسعت جاده‌های این استان‌ها رانندگان از ایستگاه‌های بین راهی که برای استراحت پیش بینی شده حتماً استفاده کنند و بعد ادامه حرکت داشته باشند.

سرهنگ شیرانی گفت: علت عمده تصادفات خستگی و خواب آلودگی و خروج از جاده و واژگونی بوده است، همچنین سرقت غیر مجاز سبقت غیر مجاز ۲ عامل اصلی در بروز حوادث است.

وی ادامه داد: ۸۲ درصد کل حوادث در جاده‌های کشور ناشی از سرعت و سبقت غیرمجاز مجاز خستگی خواب آلودگی و عدم توجه به جلو است که برای سرعت و سبقت غیرمجاز که نتیجه تعجیل رانندگان در رسیدن به مقصد است و با توجه به اینکه آمار زیادی از حوادث را به خودش اختصاص پلیس برنامه ویژه‌ای برای برخورد با این تخلفات دارد و اصلی‌ترین برنامه بحث سرعت متوسط در جاده‌ها که در حال انجام است.

سرهنگ شیرانی گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که روزانه ۲۶ میلون تردد می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش داشته که این کاهش ناشی از شرایط نامساعد جوی در روزهای ابتدایی سال بوده است و همچنین بیشترین پیک تردد در جاده‌های کشور مربوط به به ۷ فروردین بوده است.

محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور باز او تردد در حال انجام است و عمده سنگینی ترافیک در جاده چالوس و آزادراه تهران شمال است که با توجه به ظرفیت پایین جاده در طول روز با ترافیک سنگین مواجه می‌شود و توصیه می‌شود برای سفر به استان‌های شمالی از محورهای جایگزین هزار، فیروزکوه و قزوین _رشت تردد کنند.

وی همچنین در خصوص اعمال محدودیت گفت: در روزهای پرتردد مسیر جنوب به شمال چالوس و آزادراه تهران شمال به سمت جاده‌های شمالی یک طرفه می‌شود که بستگی به حجم ترافیک دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهو گفت: امروز مسیر جنوب به شمال جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یکطرفه می‌شود.

کد خبر 6064096

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • عمده تصادفات در ۵ استان/ثبت ۴۶۹ میلیون تردد تا امروز
  • ◄ آخرین وضعیت راه های کشور؛ ترافیک سنگین در محور کرج - چالوس
  • انجام روزانه ۳۰ هزار تردد در آزادراه شیراز – اصفهان
  • ۵۰ درصد از تصادفات در آزادراه‌ها رخ می‌دهد
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • لزوم آینده‌نگری برای رفع مشکل ترافیک اصفهان/تکمیل رینگ چهارم بودجه و حمایت کافی می‌خواهد
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز
  • تصادف زنجیره ای در آزادراه شیراز _ اصفهان