Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احد آزادی خواه با بیان اینکه تحلیل های مختلف پیرامون تحریم ها می تواند تحریف در پی داشته باشد گفت: جریان نفاق در تلاش است فرایند تحریم ها را به ضرر ملت ایران جلوه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی روز عید سعید قربان به مسئله جدی “تحریف” اشاره کردند که به موازات تحریم ها حرکت کرده و به دنبال ضربه زدن به روحیه مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر انقلاب در این سخنرانی بیان کردند که “به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق. هدف تحریف دو چیز است: یکی ضربه زدن به روحیه مردم است. یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. پول زیادی هم خرج می‌کنند.” و این سخنان رهبری نشان از اهمیت بالای شناخت موضوع تحریف دارد.

تحریف همواره یکی ازخطوط اصلی دشمنان از گذشته تا کنون بوده که با مراجعه به تاریخ اسلام به خوبی درمی یابیم که تحریف غدیرخم به ماجرای سقیفه ختم شد و تحریف های دیگری که مجال پرداختن به آن ها در این گزارش نیست.

مقام معظم رهبری در این سخنرانی تاکید ویژه ای روی موضوع تحریف داشتند و بیان کردند که تحریم قطعا قابل علاج است و شکست تحریف ها، شکست تحریم ها را در پی دارد.

خبرنگار عصر همدان با توجه به سخنان رهبری و تاکید ایشان بر موضوع تحریف و تحریم با حجت الاسلام و المسلمین احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگویی داشته است که در ادامه می خوانید.

عصر همدان: به نظر شما منظور رهبری از جریان تحریف چیست؟

 آزادی خواه: با توجه به این سخنرانی بحث تحریف بیشتر به موضوع تحریم ها و اثرات آن بازمی گردد. در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تحریم های ناجوانمردانه، غیر قانونی و ضد حقوق بشرفراوانی از سوی آمریکا به ایران وارد شده است و تحلیل های مختلف به این تحریم ها می تواند تحریف باشد. بیان این مسئله که تحریم ها اقتصاد ایران را فلج کرده است و یا اینکه تحریم ها باعث منزوی شدن ایران شده است و گره زدن هر مشکلی در کشور به موضوع تحریم ها نمونه این تحریف است.

جریانی که پشت سر این تحریف ها است همواره به دنبال ایجاد مشکلات و تضعیف روحیه مردم است و مردم نباید حرف های بی اساس و تهدیدهای غلط و تحریف های رایج در بازار انتشار اخبار نسبت به تحریم های آمریکا به ایران را باور کنند.

جریان نفاق و ضدملت ایران اسلامی که همان جبهه استکبار است در حال تلاش هستند که فرایند تحریم ها را به ضرر ایران جلوه دهند و بگویند ایالات متحده آمریکا در بحث تحریم ها موفق عمل کرد و این درحالی است که این مسئله اصلا واقعیت ندارد.

عصر همدان: چه کسانی به دنبال تحریف انقلاب و تضعیف روحیه مردم هستند؟

آزادی خواه: امروز کسانی به دنبال تحریف هستند که از تنور گرم تحریم های آمریکا علیه ایران برای آنان نانی گرم می شود و آنان کسانی نیستند جز مزدوران داخلی کشور و دولت های سرسپرده که نانشان در دست آمریکا است.

امروز همه دنیا می دانند که ایران به یک قدرت و قطب در منطقه و دنیا تبدیل شده است و جریان تحریف با عناصر داخلی و خارجی به دنبال ضربه زدن به اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی هستند.

عصر همدان: تحریم ها تا چه میزان بر ایران اسلامی اثرگذار بوده است؟

آزادی خواه: اقتصاددانان خارجی و داخلی بر این باورند که هر چند مردم ایران به خاطر تحریم ها دچار فشار زیاد معیشتی هستند و تورم در بازارهای مختلف وجود دارد اما ایران اسلامی توانسته بسیار موفق عمل کند و از تحریم یک فرصت ترقی ایجاد کند.

عقیده من بر این است که بسیاری از التهابات در بازار متاثر از رانت ها، سواستفاده ها، ایجاد بازار سیاه و مدیریت غلط برای از پای درآوردن اقتصاد ایران است که اینها نیز خود به جریان تحریف کمک می کند. علی رغم همه تحریم ها و مشکلات امروز ایران در حال رسیدن به یک اقتصاد ویژه است، روزگاری ایران سه میلیون بشکه نفت به فروش می رساند و قیمت نفت تا ۱۳۰ دلار نیز بالا رفت و اقتصاد ایران صد در صد نفتی بود اما با توجه فرامین رهبری تحریم های آمریکا باعث شده  اقتصاد ما از نفت جدا شود.

عصر همدان: چگونه می توان جریان تحریف را شکست داد و وظیفه مردم در قبال این تحریف ها چیست؟

آزادی خواه: ما باید به دنبال ارزآوری از مواردی همچون صادرات محصولات مهم داخلی، اشتغال و ارتباط با کشورهای همسایه و دوست باشیم. فزونی ارتباط با کشورهای دنیا و ایجاد یک اقتصاد آسیایی در تحقق این امر بسیار مهم است. امروز همه چیز فراهم است و می توان اقتصاد خاورمیانه، آسیایی و اسلامی ایجاد و از شرایط سخت کشور عبور کنیم.

در این بین نباید از نقش مردم غافل شد که با تاب آوری حرکت ایران برای تحقق این امر را سرعت بخشیده اند و مسئولین نیز باید جهادی وارد میدان شوند و قطعا از شرایط فعلی عبور می کنیم و این همان شکست تحریف ها و تحریم ها است. مردم نیز نباید گوش به تحریف ها، دروغ ها، بدعت ها و حرف های بی اساس دهند و قطعا به زودی گشایش اقتصادی در کشور رخ می دهد.

امروز ما در حوزه اقتصاد مورد حمله جدی قرار گرفتیم که به لطف خدا در حال عبور از یک گردنه هستیم و هر چند دهک های پایینی جامعه به شدت تحت فشار هستند اما به زودی این تبدیل به یک گشایش، آسایش، رویکرد جدید و تحول اقتصادی خواهد شد و افق روشنی پیش روی جمهوری اسلامی خواهد داشت.

عصر همدان: رهبری در این سخنرانی تاکید کرد که شکست تحریف ها، شکست تحریم ها را در پی دارد.به نظر شما سردمداران مبارزه با تحریف چه کسانی هستند؟

آزادی خواه: ایجاد شبکه های قوی مردمی نقشی موثر در شکست تحریف ها دارد. مردم ایران اسلامی هر زمان که نیاز بوده وارد میدان شده اند ما در جریان شهادت سردار سلیمانی به خوبی دیدیم که مردم قدرشناسانه وارد عرصه شدند. در بقیه امور هم همینگونه می تواند باشند. مردم بدانند که امروز نهادهای حاکمیتی مختلف در تلاشند که سلامت مردم را تامین کنند و در موضوع کرونا به خوبی رشادت های کادر درمانی دیده شد.

همه مسئولین در تلاش هستند که نقاط ضعف و فقر را در جامعه از بین ببرند و این اقدامات باید جهادی ادامه پیدا کند. جمعیت نخبگان کشور و رسانه ها نیز باید به صورت جدی وارد مبارزه با موضوع تحریف ها شوند. نقش هنرمندان، روحانیون، مداحان، صاحبان منبرها، ورزشکاران و فرهنگیان در این میان بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شکست تحریف ها ایران اسلامی موضوع تحریف جریان تحریف ضربه زدن تحریم ها روحیه مردم آزادی خواه عصر همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس با اشاره به اقدامات ارتش یمن در جنگ غزه گفت: هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه "آ خبر" ترکیه در خصوص جنگ غزه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات حزب الله لبنان برای کمک به مقاومت فلسطین گفت: اگر مقاومت لبنان و حمایت آنها از ما نبود، ما در مقابل اسرائیل تنها بودیم و ناچار بودیم به تنهایی دفاع کنیم. کمک مقاومت لبنان به ما بسیار مهم است. در جنوب لبنان علیه اسرائیل رسماً یک جنگ قدرتمند در جریان است.

وی همچنین درباره اقدامات ارتش یمن علیه رژیم اسرائیل نیز اظهار داشت: در یمن نیز چنین است. هیچکس نمی توانست فکرش را هم بکند که کشوری مانند یمن اینقدر تاثیر قدرتمندی داشته باشد و در دریای سرخ جریان ترانزیت را متوقف کند. این اقدام یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید و فعالیت شرکتهای اسرائیلی را متوقف کرد. هیچکس فکرش را هم نمی کرد.

 

.

 

رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در خصوص درگیری مستقیم رژیم اسرائیل و ایران نیز گفت: بین ایران و اسرائیل تحولاتی در جریان است که باید به آن دقت داشته باشیم. این جنگ در حال گسترش است، به سوریه، به یمن و به عراق؛ به ایران نیز. چراکه یک قتل عام در حق مردم فلسطین در جریان است و تا زمانیکه این قتل عام متوقف نشود این جنگ متوقف نخواهد شد. این جبهه ها فعالیت خواهند داشت و خواهند ماند تا قتل عام علیه مردم غزه متوقف شود.

هنیه در پاسخ به سوالی درباره میزان حمایت ایران از مقاومت فلسطین در جنگ غزه و اینکه آیا این حمایتها کافی بوده یا خیر نیز گفت: حمایت مالی و نظامی ایران از مقاومت فلسطین مخفی نیست. ایران به مقاومت به شکلی قدرتمندانه کمک می کند و این یک واقعیت است که سالهاست در جریان است و همه می دانند. در ایران یک تصمیم استراتژیک گرفته شده که این حمایت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • ببینید | هنیه: اقتصاد اسرائیل توسط یمن فروپاشید
  • هنیه: یمن اقتصاد اسرائیل را فروپاشید/حمایت قدرتمندانه ایران