Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@09:11:13 GMT

گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف با همتای لبنانی

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۲۹۸۹

گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف با همتای لبنانی

وزیر امور خارجه در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای لبنانی آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک به لبنان در قالب نیاز‌های ضروری و زیرساختی در پی انفجار بیروت را اعلام کرد.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه) با «شربل وهبه» همتای لبنانی تلفنی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی با ملت و دولت لبنان، جان باختن شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مخزن در بندر بیروت را به همتای لبنانی و ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.

ظریف در این گفتگو با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارد، آمادگی کشورمان بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک در قالب نیاز‌های ضروری و زیرساختی و همچنین نیاز‌های فوری خصوصا در حوزه انساندوستانه به کشور دوست و برادر لبنان را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه نیز شب گذشته در پیامی توئیتری کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان لبنان بر اثر انفجار را به مردم و دولت لبنان تسلیت گفت.

وی در پیام توئیتری خود به زبان عربی نوشت: «قلب‌های ما در این فاجعه بزرگ با ملت لبنان است. شهدا مورد رحمت قرار بگیرند و صبر و آرامش برای خانوده قربانیان و مجروحان نیز شفا یابند. سلام و درور خدا به این ملت غرورآفرین.»

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران انفجار شدید عصر روز (سه‌شنبه) در بندر بیروت و کشته و زخمی شدن صد‌ها تن در این حادثه دلخراش را تاسف آور و نگران کننده خواند و اظهار داشت: با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کنیم.

وی ضمن اعلام همدردی و تسلیت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت لبنان، بر آمادگی کشورمان برای کمک به برادران و خواهران لبنانی تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین بر همبستگی باب دولت و ملت لبنان در این شرایط سخت و طاقت فرسا تأکید کرد.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز در پیامی به همتای لبنانی خود با ابراز تاثر از حادثه ناگوار انفجار مهیب در بندر شهر بیروت و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور، تاکید کرد که ایران در راستای اقدامات انسان‌دوستانه، آماده ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و مداوای مجروحان و سایر مساعدت‌های درمانی لازم است و امیدوار است هر چه سریع‌تر ابعاد این حادثه مشخص و آرامش به این شهر بازگردد. (اینجا بخوانید)

در پی انفجار شب گذشته بیروت، رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در نامه‌ای به وزیر کشور لبنان تاکید کرد: وزارت کشور در چارچوب سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارد.

بر اثر انفجار عصر روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه در بیروت پایتخت لبنان حدود یکصد نفر کشته و بیش از چهار هزار نفر زخمی شده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدجواد ظریف انفجار در بیروت جمهوری اسلامی ایران همتای لبنانی دولت لبنان امور خارجه ملت و دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از شهادت و مجروح شدن ۸ شهروند لبنانی در جریان حمله رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه المیادین در این باره اعلام کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک خانه را در شهرک حانین در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

بر پایه این گزارش این حمله منجر به شهادت ۲ زن لبنانی شد.

المیادین همچنین از زخمی شدن ۶ شهروند لبنانی در این حمله خبر داد.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی
  • دولت رئیسی متوجه ظرفیت ظریف نیست