Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: در پی رشد ابرهای همرفتی طی امروز (۱۵ مردادماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال کردستان ، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات جنوب فارس و شمال هرمزگان پیش بینی می شود.

در این وضعیت جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد بنابراین نسبت به احتیاط هنگام تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد ابرهای همرفتی از بعداز ظهر جمعه (۱۷ مردادماه) تا اواخر وقت شنبه (۱۸ مردادماه) وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید درجنوب سیستان وبلوچستان را موجب و بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه پیش بینی می شود. سازمان هواشناسی اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، خودداری از هرگونه فعالیت در سواحل شرقی استان را توصیه می کند.

در ادامه این هشدار آمده است: وزش باد شدید از امروز تا اواحر وقت شنبه (۱۵ تا ۱۸ مردادماه) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان احتمال خیزش موقت گرد و خاک در مناطق مستعد را در پی دارد. در این شرایط احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها و سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد بنابراین نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می شود.

بر اساس این گزارش ،سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ دیگری آورده است: افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر امروز (۱۵ مردادماه) برای شمال و مرکز خلیج فارس، پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ مردادماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس و شنبه (۱۸ مردادماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می شود. در این شرایط جوی پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک محتمل است بنابراین نسبت به ممانعت از هرگونه تردد قایق های سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی توصیه می شود.

در ادامه این هشدار هواشناسی با اشاره به افزایش ارتفاع موج بین دو تا چهار متر از اواخر وقت جمعه (۱۷ مردادماه) تا چهارشنبه (۲۲ مردادماه) در دریای عمان (به ویژه مناطق شرقی) آمده است: در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک و آسیب دیدن شناورهای سنگین و بزرگ
وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی و محدود کردن انجام فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می کند.

گفتنی است، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام/

20 / 20 هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی تداوم وقوع رگبار تابستانه هشدار به وقوع رگبار در 6 استان کشور صدور هشدار زردرنگ احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب مسیل‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی هشدار به وقوع رگبار در 6 استان کشور مسیل ها و رودخانه ها سازمان هواشناسی وزش باد شدید وقوع رگبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می‌شود

سازمان هواشناسی در پی تقویت فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب) روز دوشنبه ۳ اردیبهشت هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سامانه بارشی موجود در کشور از فردا دوشنبه (۳ اردیبهشت) تا روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تقویت خواهد شد و در پی آن هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.

مخاطراتی که این سامانه به همراه خواهد داشت، رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد گردوخاک و ریزش تگرگ و کاهش نسبی دما خواهد بود.

این سامانه در روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) در استان‌های جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت خواهد کرد.

در روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) نیز عمده فعالیت سامانه در استان‌های مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود.

این سامانه در روز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) نیز استان‌های سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استان‌های گلستان و چهارمحال و بختیاری را در بر می‌گیرد.

این سامانه احتمال مخاطراتی از قبیل لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری‌شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل‌ونقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ را به همراه خواهد داشت.

در این راستا سازمان هواشناسی توصیه کرد اقداماتی از جمله احتیاط در سفر‌های بین‌شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی با توجه به احتمال رخداد تگرگ در نظر گرفته شود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها در استان مرکزی
  • هواشناسی ایران / احتمال وقوع سیلاب در ۶ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • تشدید بارش در ۶ استان/ احتمال وقوع سیلاب
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۱ استان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می‌شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • رگبار شدید باران در ۲۸ استان/احتمال وقوع سیل
  • پیش‌بینی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان