Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@15:22:51 GMT

افزایش عرضه برق به صنایع در دولت های تدبیر و امید

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۰۴۳

افزایش عرضه برق به صنایع در دولت های تدبیر و امید

میزان مصرف برق مشترکان صنعتی براساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت در سال ۱۳۹۷ بوسیله شبکه سراسری ۸۸ میلیون مگاوات ساعت بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۹۴.۵ میلیون مگاوات ساعت افزایش یافت.

میزان مصرف برق مشترکان صنعتی بزرگ در سطح شرکت های برق منطقه ای درسال ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۷ میلیون و ۷۴۹ هزار و  ۶۰۰ مگاوات ساعت بوده که این میزان در سال ۹۸ به رقم ۴۹ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۸۱۴ مگاوات ساعت رسید که نشان دهنده رشد ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶درصدی در مصرف برق است.

رشد مصرف برق در بخش مولد کشور بیانگر آن است که برق در نقطه درست خود با رشد روبرو شده و در مجموع بیانگر رونق تولید در کشور و افزایش سرانه ناخالص ملی است.

بررسی گزارش وضعیت مصرف برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز نشان می دهد روز ۱۳ مردادماه امسال و در ساعت ۲۱ و۱۴ دقیقه میزان مصرف برق بخش صنایع به پنج هزار و ۱۸۵ مگاوات رسیده که نشان از رونق فعالیت های صنعتی در کشورمان با وجود بیماری کرونا است.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو در روزهای گذشته با اشاره به حفظ رشد اوج بار در دو سال گذشته به میزان یک درصد گفت:  حفظ این میزان رشد در این سه سال متوالی صنعت برق و مدیریت عالی کشور را به این نتیجه خواهد رساند که می‌توان رشد بار بیش از حدود یک درصد نداشته باشیم و در عین حال عرضه انرژی بیشتر باشد.
اردکانیان گفت: امسال بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته انرژی عرضه شد که این میزان برای کشاورزی ۴.۵ درصد و به‌طور متوسط چهار درصد بود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید مصرف بهینه برق رضا اردکانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید مصرف بهینه برق رضا اردکانیان وزارت صنعت معدن و تجارت دولت تدبیر و امید مصرف بهینه برق رضا اردکانیان مگاوات ساعت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اصغر بالسینی با اشاره به جلسات حراج شمش از سوی این مرکز گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلا تا امروز رشد ۲۳ برابری عرضه و ۱۷ برابری در خرید شمش طلای استاندارد را شاهد هستیم.

وی ضمن اشاره به جلسات حراج شمش و سکه طلا از سوی این مرکز در جهت ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضا طلا در کشور به تشریح میزان مبادلات صورت گرفته پرداخت و گفت: از زمان آغاز اولین جلسه حراج شمش طلای استاندارد توسط مرکز مبادله ایران که در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، تا جلسه نوزدهم حراج که در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، استقبال بسیار بالایی از این جلسات صورت گرفت؛ به طوری که در اولین جلسه حراج تعداد ۱۷ شمش طلا عرضه و ۱۰ شمش معامله شد و در جلسه اخیر این حراج تعداد ۳۹۵ شمش عرضه و ۱۷۵ قطعه شمش معامله شد.

بالسینی ادامه داد: این موضوع نشان از استقبال از جلسات حراج شمش طلا دارد. در نوزدهمین جلسه حراج به میزان ۲۳ برابر بیشتر از میزان اولین جلسه، عرضه شمش صورت گرفت. علاوه بر این میزان شمش معامله شده در جلسه نوزدهم ۱۷.۵ برابر از میزان اولین جلسه حراج شمش بیشتر است.

زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج

وی تاکید کرد: مجموع شمش طلای عرضه شده در مرکز مبادله تا جلسه بیستم که در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد تعداد ۴۱۰۰ قطعه شمش استاندارد (یک کیلوگرمی با عیار ۹۵۵) است و در مجموع، کل شمش فروخته شده در جلسات حراج این مرکز ۲۷۱۶ قطعه است.

گفتنی است؛ در بیستمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد که روز گذشته در تالار معاملات مرکز مبادله برگزار شد، ۱۹۳ کیلوگرم شمش طلا ویژه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان عرضه شد که در دو بخش عمده و خرد مجموعا ۸۰ کیلوگرم شمش با میانگین قیمت ۴ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، معامله و خریداری شد.

کد خبر 846976 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران مرکز مبادله ارز و طلا

دیگر خبرها

  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • رشد ۶ درصدی مصرف برق در صورت افزایش قابل توجه دما
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲