Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه حادثه منا برای ما تمام نشده است، گفت: هرچند تکلیف شهدای منا مشخص شده اما سازمان حج و زیارت و وزارت خارجه از طریق سازمان ملل کماکان پیگیر شهدای مان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ حجت الاسلام علی اصحابی مسئول بعثه رهبری در استان گلستان به همراه سید علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان به مناسبت هفته خبرنگار از دفتر گلستان ما دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید علی میرقاسم پور در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص فاجعه منا، اظهار کرد: شهدای منای استان  49 نفر بودند که پیکر5 نفر از آنها بازگردانده نشد و در همان مقبره الشهدا منا دفن شد و خانم نازقلچی فرماندار فقید بندرترکمن هم در آنجا دفن شده است .

وی افزود: شهیده نازقلیچی فرماندار و معینه کاروان بود بحث ایشان با نگاه ویژه ترنسبت به شهدای دیگرتوسط مسئولان حج و زیارت از جمله حجت الاسلام قاضی عسگر پیگیری شد  و ابتدا از همسر و سپس پسر ایشان نمونه دی ان ای گرفته و برای اطمینان بیشتر سه مرتبه آزمایش تکرار شد و نهایتا با دی ان ای پسر وی مشخص شد که جنازه وی در مکه به خاک سپرده شده است ، اما خواهران و مادر ایشان می گویند که هنوز منتظر هستند و البته باید به خانواده در چنین شرایطی همدردی کرد.

مدیر حج و زیارت استان گلستان با بیان اینکه حادثه منا برای ما تمام نشده است، تصریح کرد: هرچند تکلیف شهدای منا مشخص شده اما سازمان حج و زیارت  و وزارت خارجه از طریق سازمان ملل کماکان پیگیر شهدای منا هستند.

به گفته مدیر حج و زیارت استان گلستان؛  هیچ کشوری بجز ایران این موضوع را پیگیری نمی کند و خیلی از کشورها ترجیح دادند از کنار این حادثه به عنوان قضا و قدر عبور کنند.

وی بیان کرد: به نظر می رسد عربستان پرونده را مختومه کرده  و اطلاعاتی نمی دهد اما ما خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب  با وجود چالش های فراوان این حادثه هستیم  زیرا هزاران دوربین از مناسک تصویر برداری می کردند و می توان آن را رسانه ای کرد.

میرقاسم پور گفت : حادثه منا ابعاد تلخی دارد که هنوز زوایای آن مشخص نشده است و نمی توان به عمدی بودن ان هم به طور 100 درصد نظر داد اما اهمال و قصور سعودی در این حادثه مشخص است و اگر آنها می خواستند یا این اجازه را به دیگر کشورها از جمله ایران می دادند قطعا میزان خسارت کمتر از اینها بود .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: حادثه منا شهدای منا مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی

ایسنا/گلستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان‌ از امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل زده گلستانی همزمان با تشدید بارش‌ها خبر داد.

 رضا حاجیلری شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون در مجموع به ۱۱۲ نفر خدمات امدادی هلال احمر ارائه شده است.

وی بیان کرد: در پی اعلام سطح نارنجی هواشناسی، تغییرات جوی و بارندگی‌های شدید روز گذشته و صبح امروز (‌سه‌شنبه و چهارشنبه) در برخی شهرستان‌ها موجب آبگرفتگی و آسیب شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر گلستان افزود: در آزادشهر و رامیان روستای مرزبان،‌ رضا آباد، پل سیاه‌چو و سنگستان، در علی‌آبادکتول روستای مهدی‌آباد، در بندرگز روستای محمدآباد و در آق‌قلا روستای یانپی و در گنبدکاووس بلوار دانشجو سطح شهر و روستای سپاهی تحت تاثیر آبگرفتگی قرار گرفتند.

حاجیلری خاطرنشان کرد: به دنبال گزارش‌های مردمی ۱۰ تیم شامل ۳۵ نیروی عملیاتی از هلال‌ احمر شهرستان‌های تحت تاثیر، برای ارزیابی به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.

وی با اشاره به این که با دریافت گزارش های جدید آبگرفتگی، نیروها برای ارزیابی اعزام می‌شوند، اضافه کرد: عمده‌ترین خدمات تخلیه آب خانه‌ها بوده و در برخی مناطق مورد نیاز بسته غذایی ۷۲ ساعته و پتو توزیع شده و امدادرسانی ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر گلستان (EOC) با شماره تلفن ۱۱۲ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت تماس‌های اضطراری هموطنان است.

 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واژگونی رانا با یک جان باخته در محور بجستان به روستای مزار
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • هفته کارگر در بوشهر با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • اعزام پنج هزار گلستانی به سفر معنوی حج تمتع
  • افزایش سهمیه کاروانهای حج تمتع در گلستان
  • هفته کار و کارگر در البرز با گلباران مزار شهدا آغاز شد
  • پیام تبریک استاندار گلستان برای راهیابی مهدی الفتی ورزشکار گلستانی به رقابت‌های المپیک پاریس
  • صدور کالا‌های صادر کنندگان گلستانی با مجوز داخلی به ۱۱۰ کشور جهان