Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@12:48:24 GMT

خبرنگاران بهترین تبیین‌گر آرمان‌های انقلابند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۱۹۸

خبرنگاران بهترین تبیین‌گر آرمان‌های انقلابند

مصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه بهترین تبیین‌گر جریان انقلاب در جامعه امروزی هستند؛ گفت: خبرنگاران تکلیف خطیری بر دوش دارند؛ زیرا جامعه جوان ما تشنه تبیین درست معارف با شیوه‌های نو و خلاقانه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ حجت الاسلام مصطفی مجیدی به مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین از خبرنگاران این مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این دیدار با تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم اصحاب رسانه در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی راسخ‌تر و با انگیزه‌تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: در عصری که همه بر انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی می‌تازند، خبرنگاران با قلم‌های گویا و شیوا نقش مهمی در حوزه تبیین معارف الهی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارند.

مجیدی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، تکلیف سنگینی بر دوش اهالی رسانه شکل گرفت و این جمله مقام رهبری که بحث گذر از تحریم به گذر از تحریف بستگی دارد یک میدان نبرد ایدئولوژیک و اعتقادی است.

 

وی عنوان کرد: رسانه‌ها به ویژه رسانه‌ای که هدفش تحقق آرمان‌های انقلاب، تبیین ارزش‌های الهی و روشنگری و افشاگری است، باید در این میدان قوی وارد شود و جامعه را به عبور از تحریف رهنمون سازد و در مسیر روشنگری درست قدم بردارد.

از نقدهای عالمانه و سازنده اصحاب رسانه بهره می‌بریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: خبرنگاران تکلیف خطیری بر دوش دارند؛ زیرا جامعه جوان ما تشنه تبیین درست معارف با شیوه‌های نو و خلاقانه و فعالیت‌های معرفت‌افزار به ویژه در فضای مجازی است.

وی عنوان کرد: اصحاب رسانه با مشخصه ادب و احترام، بهترین تبیین‌گر جریان انقلاب در جامعه امروزی هستند که واقعا جوانان ما نیازمند بسته غذایی معنوی، فکری و اعتقادی هستند که خبرنگاران دارای باور انقلابی می‌توانند آن را رقم بزنند.

 

مجیدی تصریح کرد: معتقدیم وقف و بقاع متبرکه جزوه لاینفک انقلاب اسلامی است و دارای اثرات ارزشمندی در جامعه است؛ اصل و اساس شکل‌گیری موقوفات نیز حمایت از ارزش‌های دینی و الهی است؛ چراکه جایی نداریم موقوفه برای ضد دین وقف شده باشد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر با توجه به شیوع بیماری کرونا بیان کرد: یکی از نقایصی که در ایام همه‌گیری کرونا اتفاق افتاده و جای آن بسیار خالی است عدم تبیین رسانه‌ها و جریان‌های انقلابی در حوزه اماکن مذهبی است.

این مقام مسئول اضافه کرد: براساس فرمایشات رهبری، معنویت باید در کنار معیشت شکل بگیرد؛ زیرا همان‌طور که اقتصاد در زندگی مردم نیاز است وجود معنویت هم لازم است که متاسفانه این موضوع تبیین نشد.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه قبول نداریم که اماکن مذهبی منتشر کننده ویروس کرونا در کشور هستند؛ چراکه پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن کاملاً رعایت شده است و همه مراسم‌های برگزار شده با چیدن صندلی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و به صورت خودرویی برپا شد.

مجیدی بیان کرد: اکنون مطالبه از جریان هیئتی، مذهبی و انقلابی به صورت اصولی وجود ندارد که باید این مطالبه‌گری در جامعه شکل بگیرد. جریان انقلابی و هیئتی معتقد به رعایت اصول بهداشتی باید به میدان آید.

برگزاری عزاداری محرم با رعایت قوانین مصوب در قزوین

وی عنوان کرد: فرمایش مقام معظم رهبری نیز در واقع پشتوانه همین است؛ مقید بودن به مصوبات ستاد کرونا به معنای تعطیلی مجالس اهل بیت(ع) نیست؛ بلکه منظور این است که ستاد کرونا مصوبه ویژه‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضع کند و مردمی هم که در اماکن مذهبی حضور پیدا می‌کنند چون معتقد به جریان دین و خدا هستند قطعا حقوق دیگران هم برایشان محترم بوده و رعایت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: متاسفانه ما مطالبه‌گری متقنی نداشتیم و فقط معدود مطالبه گری احساسی در فضای مجازی با انتشار مطالب تند احساسی بوده است؛ اما به تببیین درست موضوع پرداخته نشده است. ما نیز پیگیر موضوع هستیم و با ستاد کرونای استان هم صحبت کردیم و جلسه‌ای نیز در هفته آتی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: یک پیش‌نویس در ستاد ملی کرونا آماده شده و همچنین مراسم عزاداری در فضاهای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بدون پخش نذورات و عدم تجمیع هیئات برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان کرد: مراسم ماه محرم امسال به دلیل بیماری کرونا با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و ما امیدواریم مجالس اهل بیت(ع) در ایام محرم به خوبی برگزار شود.

وی در پایان گفت: رسانه صبح قزوین رسانه‌ای صرفا خبری نیست بلکه دارای پشتوانه تحلیلی است؛ ما نیز در مجموعه اوقاف از نقدهای عالمانه و سازنده اصحاب رسانه بهره می‌بریم و نسبت به رسانه‌ها پاسخگو هستیم.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان انقلاب اسلامی اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن هفته هنر انقلاب در قزوین

دریافت 87 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جشن هفته هنر انقلاب به همت حوزه هنری و با حضور جمعی از هنرمندان برجسته استان قزوین برگزار شد.

کد خبر 6078338

دیگر خبرها

  • عملیات اخلاقی، عادلانه و عاقلانه
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • ارتش نیرویی مقتدر درجهت آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران است
  • ضرورت تبیین ابعاد پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی توسط جامعه نخبگانی
  • برگزاری جشن هفته هنر انقلاب در قزوین
  • اسبقیان: امروز امنیتی که در کشور وجود دارد مرهون ۸سال دفاع مقدس و شهداست
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در خصوص عملیات وعده صادق
  • توطئه تحریک هیجانی در مسیر قطبیدگی
  • اجرای طرح عفاف و حجاب نور باید با روشنگری و تبیین همراه باشد
  • سالگرد شهادت صیاد شیرازی در بندرانزلی برگزار شد