Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در دو جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندن و شورای آرد و نان استان اظهار داشت : برای افزایش کیفیت نان در استان براساس مصوبه این کارگروه سهمیه آرد یارانه‌ای نانوایی های متخلف در استان را قطع خواهیم کرد. 

وی بر ارائه راهکارهای اصلاح شیوه تولید و کیفی نان در استان تاکید کرد و افزود: وقتی شیوه‌های تولید نان اصلاح شود  عدم انطباق آرد مصرفی در نانوایی‌ها هم کمتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اضافه کرد: علی رغم افزایش قیمت نان در استان هنوز هم وزن چانه خمیر نان در نانوایی ها کمتر از میزان تعیین شده است. 

جعفری گفت: در کنار نظارت‌هایی که توسط دستگاه‌های متولی انجام می‌شود اطلاع رسانی به مردم در رابطه با حق و حقوقشان  باید انجام شود تا مصرف کنندگان خود نان باکیفیت را مطالبه کنند. 

وی یادآور شد: سیستم اداری علاوه بر تقویت نظارت‌ها باید از فرد معترض به بی‌کیفیت بودن نان حمایت کند.

پروتئین موجود در ارقام جدید گندم در استان بالا است     

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه از حدود ۶۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در استان ۹۶ درصد آن به گندم دیم اختصاص دارد، اظهار داشت : در گذشته تنها دو رقم سرداری و آذر۲ در استان کشت می‌شد اما اکنون به ۹ رقم افزایش یافته که درصد پروتئین آنها نیز بالاتر است. 

فرید سپری با اشاره به اینکه برنامه  پنج ساله تامین بذر در استان در حال اجرا است، افزود:  بر اساس این برنامه تا سه سال دیگر ۳۵ هزارتن بذر مصرفی استان از ارقام جدید خواهد بود. 

وی اضافه کرد : در سطح ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در مرحله قبل و حین گل انگیزی محلول پاشی کردیم که این اقدام بز روی پروتئین آرد تاثیر مستقیم دارد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر۹ رقم دیم در مزارع دیم و پنج رقم گندم آبی در مزارع استان کشت می شود. 


کیفیت نان در کردستان قابل قبول نیست

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه کیفیت نان در استان غیرقابل قبول است، گفت: زمانی که از مشکلات تولید گندم صحبت می‌شود سازمان جهاد کشاورزی بی‌کیفیتی ارقام را رد می‌کند. 

محمد دره‌وزمی اضافه کرد : در زنجیره های بعدی هم کارخانجات آرد و خبازی ها هم وجود ضعف و مشکل در کار خود را تایید نمی‌کنند و همچنین برخی نانوایی‌هایی که در سنندج وزن چانه خمیر نان در آن برابر مصوبه کارگروه باشد بسیار کم است. 
وی با بیان اینکه اتحادیه خبازان و اتاق اصناف مسوول نظارت بر کار نانوایی ها هستند، گفت:  مدیران اتحادیه و اتاق اصناف خود معترض ضعیف بودن نظارت ها هستند. 

وی اظهار داشت : در یک دهه گذشته مجوزهای زیادی برای نانوایی در استان صادر شده که موجب مشکلاتی در حال حاضر شده است. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان نجیم حسینی از دیگر مشکلات استان را صدور پروانه های بی رویه نانوایی اعلام کرد و گفت: اگر فرد در طول یک سال مرتکب سه تخلف شود برای چهارمین مرتبه واحد پلمپ می شود و از آنجا که در نانوایی ها مباشران تغییر می کنند و واحد اجاره داده می‌شود چنین اتفاقی نمی‌افتد. 

برچسب‌ها کردستان نانوا استانداری کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان نانوا استانداری کردستان کردستان نانوا استانداری کردستان نان در استان نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت و توزیع نان صلواتی در ۴۰۰ نانوایی مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،یکی از اعضای هیئت محبان امام حسن مجتبی (ع) مشهد گفت:پخت و توزیع نان صلواتی درسالروز ولادت امام حسن (ع) ۲۵ سال قدمت دارد.

صدیق افزود:خیران برای اجرای این اقدام خداپسندانه ۷۰۰ میلیون تومان کمک کردند.

او گفت:دراین طرح مردم می‌توانند بدون هیچ محدودیتی با توجه به نیازشان موقع افطارنان تهیه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • ۱۰۰ هزار قرص نان صلواتی در شیراز توزیع شد
  • توقیف ۱۶۸ خودروری متخلف در کردستان
  • مشکلات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در کردستان+فیلم
  • برخورد با رانندگان متخلف در طرح نوروزی پلیس
  • پخت و توزیع نان صلواتی در ۴۰۰ نانوایی مشهد