Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد رضا قدیر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: از روز گذشته استان قم وارد وضعیت قرمز و پرخطر شده است و شاهد رشد بیماران سرپایی و بستری و تعداد فوتی‌ها تا هستیم و اگر این روند تداوم داشته باشیم باید محدودیت‌هایی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: هماهنگی دستگاهها و سازمان ها و نهادهای حوزه سلامت و افزایش همکاری های بین بخشی در کنترل بیماری امری ضروری است.

وی تصریح کرد: امروز ما نیاز به آرامش و البته ترس آگاهانه در جامعه داریم، در موج اول بیماری در تعطیلات فروردین له سر می‌بردیم و با توجه به ترس مردم، کنترل خوبی اتفاق افتاد.

بسیج رسانه خراسان رضوی: دیدوبازدید روز خبرنگار به ایام پساکرونا موکول شودآخرین آمار کرونا در کشور| فوت 185 نفر در 24 ساعت گذشتهآیت‌الله نوری‌همدانی: عزاداری محرم را در چارچوب ‌دستورات ‌ستاد کرونا اقامه می‌کنیم / توصیه مهم به عزاداران حسینی

قدیر بیان کرد: وقتی به مرور این ترس از میان رفت، موج دوم بیماری به وجود آمد، مردم باید با آگاهی و وفاداری به پروتکل‌ها، ما را در کاهش ابتلاء به بیماری یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: 90 درصد از مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری تجتماعی آگاهی دارند، اما نسبت به آن بی‌توجه هستند و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: زدن ماسک باید همراه با فاصله اجتماعی باشد تا تاثیر پیشگیری از انتقال ویروس دوچندان شود، از طرفی الزام در استفاده از ماسک برای تمامی کارمندان و پرسنل مورد توجه قرار بگیرد و هیچ فردی بدون ماسک وارد اداره نشود.

وی گفت: در سطح ادارات باید رعایت پروتکل‌ها به صورت صد درصدی باشد، از طرفی فضاهای پرخطر بسته شود و در وضعیت قرمز قم جهت کنترل ویروس، تعطیلی مشاغل پرخطر و آرامستان‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

قدیر افزود: تشدید نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌ها در پاساژها و نانوایی‌های قم امری ضروری است، پیش‌بینی می‌شود در صورتی که نتوانیم بیماری را کنترل کنیم تعداد بیماران بستری به زودی به 1000 نفر در قم برسد.

وی تصریح کرد:مدیریت شهری و شورای شهر همراهی خوبی در فرهنگ سازی و استفاده از ماسک داشته‌اند و این امر باید فراگیر شود، همچنین با توجه به اهمیت توجه به ایجاد نشاط اجتماعی، ایجاد یک لاین دوچرخه در سطح شهر جهت فرهنگ‌سازی و ارتقای سلامت از جمله پیشنهادات است که امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: متولیان توجه به تغییر وضعیت استان قم، این هفته برپایی نماز جمعه را تعطیل اعلام کردند و قرار شد سخنرانی خطبه‌ها از فضای مجازی پخش شود، چنین اقدامی نشان‌دهنده همراهی در پیشگیری از شیوع کروناست و جای تقدیر دارد.

وی گفت:حضور میدانی بازرسین در سطح شهر اهمیت زیادی در رعایت پروتکل‌ها دارد و بازرسین خودشان باید با رعایت کامل پروتکل‌ها در جهت بازدید میدانی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/457/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT11 بیشتر بخوانید... ۱۹۰۰ نیروی اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند/ ۴ نفر به شهادت رسیدند آیت‌الله نوری‌همدانی: عزاداری محرم را در چارچوب ‌دستورات ‌ستاد کرونا اقامه می‌کنیم / توصیه مهم به عزاداران حسینی تعداد بیماران نیازمند به تخت ICU بیشتر شده است/ابتلای کادر مستقر در «ICU» به کرونا ۳ برابر مردم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۱۹۰۰ نیروی اورژانس به کرونا مبتلا شده‌اند/ ۴ نفر به شهادت رسیدند آیت‌الله نوری‌همدانی: عزاداری محرم را در چارچوب ‌دستورات ‌ستاد کرونا اقامه می‌کنیم / توصیه مهم به عزاداران حسینی تعداد بیماران نیازمند به تخت ICU بیشتر شده است/ابتلای کادر مستقر در «ICU» به کرونا ۳ برابر مردم پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۲ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ اقدام فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد ۵ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۶ حکم قصاص قاتل پاسدار شهید سجاد شاه‌سنایی ‌اجرا شد‌ ۷ بومی‌سازی ۹۰ درصد تجهیزات پروژه انتقال نفت خام گوره / هرمزگان ‌بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران می‌شود ۸ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده آیت‌الله علوی‌گرگانی: چراغ نهضت حسینی هیچ گاه نباید خاموش شود / ‌برگزاری عزاداری اباعبدالله (ع) با رعایت اصول بهداشتی عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر بزرگترین واحد "متانول" جهان با فرمان رئیس‌جمهور در استان بوشهر افتتاح می‌شود مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|اعلام خسارت ۵ میلیارد دلاری/ بخش بهداشت لبنان قادر به مهار پیامدهای فاجعه نیست گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم رعایت پروتکل ها قرار بگیرد وضعیت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری قم با اشاره به عزم شهرداری برای حمایت از مشاغل خانگی گفت: آسیب‌شناسی و بهبود شرایط بازارچه‌های مشاغل خانگی از برنامه‌های سازمان در سال جاری است.

محسن صادقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم یکی از اقدامات موفق سازمان میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم را حمایت از مشاغل خانگی عنوان و اظهار کرد: حمایت از مشاغل خانگی یکی از تکالیفی است که وزارت کشور بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار و ماده ۱۱ قانون ساماندهی مشاغل خانگی بر عهده شهرداری‌ها گذاشته است.

وی افزود: بر اساس همین تکلیف قانونی و حمایت شورای شهر قم توانستیم بازارچه‌های دائمی عرضه تولیدات مشاغل خانگی را در قم راه‌اندازی کرده و تجربه موفقی در این حوزه کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم تصریح کرد: برای بهبود شرایط و ارتقا بازارچه‌ها قرار است آسیب‌شناسی با کمک کسانی که در این غرفه‌ها مستقر هستند انجام شود و برای سال جاری به‌صورت جدی‌تری این مسئله در شهرداری دنبال خواهد شد.

صادقی‌امینی از برپایی دو غرفه از شب یلدا خبر داد و گفت: در نظرسنجی که انجام شده است مردم از عملکرد بازارچه‌ها رضایت داشته‌اند، همچنین فروشندگان نیز که مجوز مشاغل خانگی دارند، از برپایی غرفه‌ها راضی بودند.

کد خبر 745510

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده درباره تعطیلی پنجشنبه‌ها تصمیم می‌گیرد
  • جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌های مردمی شکل می‌گیرد
  • دستور قطع شمع های پروژه بزرگراه یادگار امام در دوره قبل
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • جنجال ایکس در هند
  • ایمن سازی ۷ سرا و مجتمع تجاری پرخطر در بازار تهران