Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:49:29 GMT

همکاری اکو و منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۳۹۵۱

همکاری اکو و منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد

به گزارش ایرنا از شرکت نوسازی عباس آباد،  سید محمد حسین حجازی روز چهارشنبه در نشست با رییس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به ظرفیت بوستان اکو به عنوان بخشی از این اراضی در حوزه گردشگری گفت: به منظور بهره برداری جدی از این بوستان از طریق کشورهای عضو، مکاتباتی انجام شده که امیدواریم با همکاری موسسه فرهنگی اکو این بوستان به اهداف تعریف شده خود برسد، تا  شهروندان و گردشگران با مفاخر، مشاهیر و آیین و سنن کشورهای عضو اکو در قالب فعالیت در این بوستان بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با زیرساخت های طراحی شده توسط شرکت نوسازی عباس آباد در بوستان اکو، برای برگزاری هفته های فرهنگی، بهره برداری دایمی در اراضی، نمایشگاه های فرهنگی، هنری و گردشگری با کشورهای عضو و موسسه اکو اعلام آمادگی می کنیم.

سرور بختی رییس موسسه فرهنگی اکو هم با ابراز خرسندی از ابتکار عمل اراضی عباس آباد برای فعال کردن بوستان اکو اظهار داشت: با مشارکت کشور های عضو، بوستان اکو می تواند یکی از جاذبه های بین المللی شهر تهران شده و در نزدیک کردن و مفاهمه فرهنگی کشورها نقشی پررنگ داشته باشد.

وی ادامه داد: تلاش می کنیم نمادهایی مانند سردیس مشاهیر و مفاخر کشورهای عضو به همراه جاذبه های گردشگری و معرفی آداب و رسوم آنها در فضای مختص هر کشور برای شناخت و بازدید شهروندان و گردشگران ارایه شود.

در پایان این جلسه بر تشکیل کمیته مشترک برای بررسی موضوعات پیشرو به منظور تنظیم سند مشترک تفاهم تاکید شد.

سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است و کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۹۶۴ میلادی نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان به اکو پیوستند و این سازمان هم‌اکنون با ۱۰ عضو، حدود ۳۳۰ میلیون جمعیت را شامل می شود.

طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.

تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ۱۰ کشور از دیگر اهداف اکو اعلام شده است.

زبان رسمی اکو، انگلیسی است و مقر اصلی آن، شهر تهران است.

مؤسسه فرهنگی اکو نیز نهاد فرهنگی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) است که در سال ۱۳۷۴ تأسیس شده‌ و مرکز آن در ایران و شهر تهران است.

وظیفه این موسسه، گسترش همکاری و تبادل های فرهنگی میان کشورهای عضو اکو است.

برچسب‌ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهر تهران سازمان اکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهر تهران سازمان اکو منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهر تهران سازمان اکو کشورهای عضو فرهنگی اکو بوستان اکو شهر تهران عباس آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ابراهیم کاویانی گفت: به منظور تأمین کالا‌های اساسی و تنظیم بازار و رفاه حال شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز، ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری شامل ۴ تن گوشت گوساله منجمد، ۱۱ تن مرغ منجمد، ۶۵۰ کیلوگرم سیب، ۱۸ تن شکر خانوار و نیز ۲۰ تن شکر مخصوص قنادی‌ها با قیمت مصوب و با نظارت واحد بازرسی این مدیریت در سطح شهرستان عباس آباد توزیع شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده این مدیریت در ایام ماه مبارک رمضان و ایام عید، توزیع ۲۵۰۰ کیسه آرد فوق العاده در نانوایی‌های سطح شهرستان بوده است.

دیگر خبرها

  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • توزیع ۵۳ تن اقلام تنظیم بازاری در عباس آباد
  • واکنش وزیر به قتل‌عام درختان منطقه جنگلی: به ما ربطی ندارد!
  • ایجاد بازاچه روستا در آبشار بیشه
  • واکنش ضرغامی به قطع درختان منطقه جنگلی نور
  • تلاش همگان برای ثبت جهانی روستای بیشه
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»
  • تصاویر| منطقه گردشگری عباس آباد بهشهر