Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@07:55:47 GMT

۲۶ درصد آرد و نان کردستان با استانداردها منطبق نیستند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۱۱۶

۲۶ درصد آرد و نان کردستان با استانداردها منطبق نیستند

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد کردستان گفت: در نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی آرد و نان استان، ۷۵ درصد کل نمونه‌ها منطبق و ۲۶ درصد با استاندارها نامنطبق بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شهلا حسن‌زاده بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی چهار ماهه اول امسال ۲۶ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولید آرد و نان در استان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: طی نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی آرد و  نان استان، ۷۵ درصد کل نمونه‌ها منطبق و ۲۶ ورصد با استاندارها نامنطبق بوده است.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد کردستان گفت: در مدت زمان یادشده ۱۵ مورد ارزیابی از سیلو و ۱۷ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی انجام شده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه طی ۲۹ گشت بازرسی کارشناسان این اداره کل، ۱۷۸ مورد از واحدهای عرضه آرد در استان بازرسی شده است.

وی استفاده از نمک غیراستاندارد، کیفیت پایین آرد و استفاده از آرد غیرمرتبط با پخت انواع نان، عدم رعایت اصول بهداشتی و استفاده از جوش شیرین در برخی واحدهای صنفی تولید نان را از جمله موارد شناسایی شده در نانوایی‌های استان اعلام کرد.

معاون ارزیابی انطباق اداره‌کل استاندارد کردستان با بیان اینکه تعداد عدم انطباق در زمینه فاکتور موثر بر کیفیت آرد در ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است، افزود: امسال در ۲۶ نمونه ارزیابی‌شده، پنج مورد میزان پروتئین، یک مورد خاکستر و یک مورد گلوتن آرد پایین بوده است.

حسن‌زاده تصریح کرد: هر واحد نانوایی باید یک مدیر کنترل کیفی برای نظارت بر کیفیت نان داشته باشد.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه گفت: در سال جاری ۵۴ مورد بازرسی و ۵۵ مورد نمونه‌برداری از کارخانجات آرد استان انجام شده که از این تعداد ۹۰ درصد با استانداردها انطباق و ۶ مورد نامتطبق بوده است.

سعیدی افزود: از لحاظ شاخص‌های ایمنی آرد ۸۸ درصد انطباق وجود دارد.

وی به بررسی شاخص‌های ایمنی آردو نان در استان گریزی زد و گفت: اصلاح الگوی مصرف نان در نانوایی‌ها و ارتقای سطح کارخانجات آرد از نظر پیش‌نیازی و شرایط رعایت بهداشتی از جمله این شاخص‌ها است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان آرد نان استاندارد نمونه برداری آرد و نان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات استان کردستان در سال گذشته از لحاظ وزنی به رقم چهار میلیون و ۳۵۹ هزار تن و از حیث ارزش به عدد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: در دوازده ماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع کالای ایرانی به ارزش ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن به ارزش نزدیک به ۵۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی‌، مصالح ساختمانی، انواع جام (شیشه) و فرش اعلام کرد و افزود: این کالاها به مقصد کشورهای خریدار از جمله عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت فرستاده شده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرکات کردستان، خاطرنشان کرد: مجموع واردات قطعی و ورود موقت طی سال ۱۴۰۲ به گمرکات استان ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۶۷۲ میلیون دلار بوده است که از این میزان سهم واردات قطعی ۴۰ هزار تن به ارزش ۳۹۱ میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش مجموع واردات قطعی و ورود موقت با رشد ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

امیدی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از گمرکات استان شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته تشریفات گمرکی بیش از دو میلیون و ۵۹۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر سه میلیارد و ۷۸۴ میلیون دلار انواع کالای عبور خارجی (ترانزیتی) از گمرک مرزی باشماق صورت پذیرفته که تحلیل آماری آن بیانگر رشد ۵۵ درصدی ترانزیت مبدأ در این گمرک است.

ناظر گمرکات کردستان، مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان کردستان در سال ۱۴۰۲ را بیش از پنج هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

امیدی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۱ هزار و ۵۵۹ تردد کامیونی و ۳۹ هزار و ۵۲۹ تردد خودرو سواری از مرزهای استان به وقوع پیوسته است.

وی تعداد پرونده‌های تعیین ارزش شده در سال ۱۴۰۲ توسط گمرکات کردستان را ۱۶۵۰ فقره پرونده قضائی به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال دانست که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ تعداد ۱۲ درصد و به جهت ارزش ریالی ۳۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان از رشد ۳۴ درصدی وزنی خروج موقت به میزان ۵۴ هزار تن و به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار از گمرکات کردستان خبر داد.

کد خبر 747794

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • نشاکاری 25 درصد شالیزارهای محمودآباد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند