Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@14:00:42 GMT

حادثه بیروت مکرون را به لبنان کشاند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۱۵۵

حادثه بیروت مکرون را به لبنان کشاند


به گزارش تابناک به نقل از سایت النشرة، دفتر ریاست جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور فردا (پنج‌شنبه) برای دیدار با مسؤولان لبنانی به این کشور سفر خواهد کرد.

در این رابطه دفتر نخست‌وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، حسان دیاب، نخست وزیر تماس تلفنی از سوی مکرون دریافت کرد که او به دیاب اطلاع‌ داده فردا به بیروت سفر می‌کند تا در این مرحله دشوار به لبنان کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر نخست وزیری لبنان افزود: دیاب از مکرون تشکر و از حمایت همیشگی فرانسه از کشورش تقدیر کرد. او مکرون را در جریان فاجعه لبنان قرار داد.

پیش از این مکرون تاکید کرده بود که کشورش در پی انفجار بیروت یک تیم از نیروهای دفاع مدنی اعزام و چندین تن کمک‌های پزشکی را برای کمک به لبنان ارسال کرد.

مکرون ضمن ابراز همبستگی با مردم لبنان پس از انفجاری که هزاران کشته و زخمی و حجم بالایی خسارت در بیروت بر جای گذاشت، گفت: فرانسه همواره در کنار لبنان است و در حال حاضر کمک‌هایی از فرانسه به لبنان منتقل شده‌اند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه نیز امروز اظهار کرد: پاریس از جامعه جهانی درخواست خواهد کرد اقدامی در راستای ارائه کمک‌های انسانی به لبنان در پیش بگیرند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان مکرون لبنان انفجار بیروت طرح ترافیک 99 کنکور 99 حسین مدرس خیابانی انفجار بیروت عباس بابایی حزب کتائب لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد

لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در این باره، گفت: ۲۰۰ روز پس از آغاز جنگ پنج موشک به «سدیروت» و ۲ موشک به پایگاه «زیکیم» پرتاب شد، این یک روز واقعی نبرد در شمال با حملات مداوم و به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در «عکا» و «کریات شمونه» بود و این درحالی است که همچنان ۱۳۳ ربوده شده (اسرای صهیونیست) هنوز در دست حماس هستند.

وی با اشاره به آغاز عید یهودیان موسوم به «پسح» در این شرایط، افزود: این عید آزادی نیست، این هرج و مرج است و زمان آن فرا رسیده است که رهبران (رژیم) اسرائیل مسئولیت را بر عهده بگیرند و به خانه خود بازگردند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • نخست‌وزیر سابق فرانسه مجرم شناخته شد
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه