Web Analytics Made Easy - Statcounter

پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت ۳۶۰ درجه) ارائه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، در زیر اخباری از سینمای مستند را می‌خوانید: 

نمایش مستند «‌18 درصد» در هفته فیلم ایران در ژاپن

سومین هفته فیلم ایران در ژاپن از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری شهرداری میناتوی توکیو، یونی فیلم ژاپن، فدراسیون تولیدکنندگان سینمای ژاپن، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی، طی روزهای 20 تا 22 مرداد 99 در شهر توکیو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه هفت فیلم سینمایی و مستند به اسامی ویلایی‌ها، مادری، آذر، 18 درصد، طعم شیرین خیال، حوض نقاشی، خیلی دور خیلی نزدیک، با زیرنویس ژاپنی به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین با عنایت به اجرای برنامه‌ ویژه در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، دو فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» و مستند «‌18 درصد» در این برنامه روی پرده می‌رود.

مستند «‌18 درصد» ساخته مصطفی شبان، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. در خلاصه موضوع این اثر آمده است:

«چهاردهم فروردین سال 1367 یک فروند هواپیمای ایرانی حامل 5 مجروح شیمیایی ایرانی وارد فرودگاه ژاپن شد تا آن‌ها در این کشور تحت درمان قرار گیرند. در جمع این جانبازان "علی جلالی" حال جسمانی وخیم‌تری نسبت به سایرین داشت. او صد روز تحت درمان پزشکی قرار گرفت اما سرانجام دکتر ژاپنی با ناامیدی او را به ایران بازگرداند تا آخرین روزهای زندگی‌اش را در کنار خانواده خود بگذراند. حال پس از گذشت 17 سال یک تماس تلفنی دکتر ژاپنی را به حیرت وامی‌دارد...»

رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در طول دو سال گذشته، 10 فیلم بلند ایرانی را ترجمه و زیرنویس کرده است که علاوه بر نمایش در سه دوره از هفته فیلم ایران در ژاپن، در اختیار مؤسسات فرهنگی، ایرانیان و دانشجویان مقیم، علاقه‌مندان ژاپنی و همچنین منبع تقویت آموزش زبان فارسی برای فارسی آموزان ژاپنی قرار دارد. 

روایتی از درخشش مردم نهاوند در تاریخ 8 ساله دفاع مقدس

مستند پیشمرگان بهانه‌ای برای بیان مقاومت و پایداری مردان و زنانی است که در پشت جبهه‌ها به جز کمک به رزمندگان آماج حملات وحشیانه هوایی رژیم بعث عراق قرار می‌گرفتند و شهرستان نهاوند نیز یکی از این مناطق کشور بود که در تاریخ مظلوم واقع شد. 

با شروع جنگ تحمیلی و بمباران‌های دیوانه‌وار حزب بعث عراق خواهران نهاوندی با عنوان بسیج در بخش تدارکاتی کارهایی انجام می‌دادند و برادران رزمنده را بدرقه و کمک‌های مردمی ‌را جمع‌آوری و با سردادن شعار‌های حماسی رزمندگان اسلام را به شرکت کردن در جنگ ترغیب می‌کردند.

مستند «پیشمرگان» کاری از گروه مستند روایت فتح به کارگردانی مجتبی حصاری روایتگر مقاومت و ایثار مردم نهاوند در دفاع مقدس است. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت 17:45 روز پنجشنبه 16 مرداد  بیننده این مستند در شبکه اول سیما باشند.

تولید نخستین انیمیشن ٣6 درجه کانون پرورش فکری

پویانمایی «زری زری کاکل زری» به کارگردانی مهین جواهریان نخستین فیلم کانون پرورش فکری است که به صورت واقعیت مجازی (فیلمی به صورت 360 درجه) ارائه می‌شود.

«زری زری کاکل زری» که در سال 1397 از سوی کانون تولید شده است، با تلاش به حفظ اصل سبک و شکل اثر به صورت واقعیت مجازی (360 درجه) تولید می‌شود. این پویانمایی با تکنیک کات‌اوت رایانه‌ای و با مدت زمان 6 دقیقه تولید شده و ترانه‌های آن را افسانه‌ شعبان‌نژاد سروده است.

این فیلم با عینک‌های وی‌آر (Virtual Reality) نیز قابل مشاهده است و مخاطب می‌تواند خود را در فضای اثر و در کنار شخصیت‌های فیلم در تمامی فضاهای موجود احساس کند.

کارگردانی بخش VR انیمیشن «زری زری کاکل زری» را رضا انصارین و محمد صالحی بر عهده داشته‌اند و تاکنون بیش از 80 درصد از مراحل تولید این اثر انجام شده است.

بر همین اساس، در راستای تولید این اثر به صورت 360 درجه، گروهی از هنرمندان حوزه پویانمایی به بازسازی ادامه‌ فضای داستانی فیلم برای پوشش تصویر 360 درجه پرداختند و توانسته‌اند اثری ارزشمند و قابل ارائه در حوزه واقعیت مجازی برای کودکان و نوجوانان تولید کنند.

بخش کوتاهی از این فیلم در سال 1398 و در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون به نمایش گذاشته شد که بسیار مورد استقبال بازدیدکنندگان و تماشاگران این فیلم قرار گرفت.

انیمیشن «زری زری کاکل زری» پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و تندیس سیمین چهل‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را در کارنامه خود ثبت کرده است.

نگاهی به 4 دهه اهمیت کشاورزی در کلام رهبری به بهانه ساخت یک مستندخاطره خوش اسلام‌زاده از طالب‌زاده/ برای پدر مستندسازان انقلابی دعا کنید

انتهای پیام/

R1539/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سینمای مستند مستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط سینمای مستند مستند پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ اختصاصی تسنیم|پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی به استفتائاتی دربارۀ احکام عزاداری در ایام کرونا ۲ فیلم سینمایی «سوء‌تفاهم» به خانه‌ها رسید ۳ امام هادی چگونه برای عصر غیبت کادرسازی کرد؟/ نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت در قالب ادعیه ۴ ازدواج در ارتفاع ۱۰۰۰ متری، ماجرای این هفته "مکث" با اجرای مهران رجبی ۵ «امیر گلها»؛ نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام علی(ع) ۶ بازخوانی ماجرای نفوذ در نهادهای جمهوری اسلامی در "سرچشمه" ۷ سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است ۸ وقتی مادر متوکل عباسی به امام هادی(ع) متوسل شد مهمترین اخبار فرهنگی باربد بابایی: مافیا دست از سرِ موسیقی تلویزیون برنمی‌دارد/ خوانندگانی که برای خواندن تیتراژ ۵۰ میلیون و برای آمدن به تلویزیون ۲۰ میلیون می‌پردازند! مهران مدیری به دلیل عارضه قلبی راهی بیمارستان شد معرفی «یار کجاست» در خبرگزاری تسنیم |یکی از بهترین سفرنامه‌های حج که رهبر انقلاب خواند/ مخدومی هم مانند سیدحسن حسینی مطالبه‌گر است+ فیلم امام هادی چگونه برای عصر غیبت کادرسازی کرد؟/ نهادینه‌سازی اندیشه مهدویت در قالب ادعیه مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سینمای مستند مستند سینمای مستند مستند هفته فیلم ایران در ژاپن کانون پرورش فکری زری زری کاکل زری واقعیت مجازی سینمای مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رضوان باقلاچی در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است که این امر مهم را کانون‌های فرهنگی مساجد محقق کردند و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم است.
وی افزود: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش مهمی در فرآیندهای مختلف داشتند و توانستد اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کنند و امروز نیز باید نوجوانان و جوانان را در سنگر مسجد پرورش دهیم.
باقلاچی با اشاره به اینکه اقدام‌های پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اضافه کرد: باید مساله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اردبیل مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان، تشریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد این استان در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت‌محور با حضور نوجوانان و جوانان محله‌های کم‌برخوردار است.
مصطفی آمون، اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف با برپایی برنامه‌های متنوع تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رقم خواهم خورد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری است و می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که باید مسئولان به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان