Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین علا شاعر، نویسنده و فعال فرهنگی درپی انفجار در بیروت لبنان شعری را با عنوان «عروس شرق» سرود. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، افشین علا شاعر، نویسنده و فعال فرهنگی درپی انفجار در بیروت لبنان شعری را با عنوان «عروس شرق» سرود.

متن شعر علا به شرح زیر است:


امشب دلم انبار باروت است
آتش فشان داغ بیروت است

افتاده یک سو شاخه‌ی زیتون
یک سو در آتش، ساقه‌ی توت است

تور عروس شرق، گلدوزی
با دانه‌های سرخ یاقوت است

مانند قایق‌های سرگردان
جاری به هر سو خیل تابوت است‌ای خطه‌ی زیبا! شکیبا باش
جان جهانی با تو مبهوت است

آینده‌ی لبنان و اسراییل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چون قصه‌ی طالوت و جالوت است

این زخم چرکین، رو به نابودی است
این غده‌ی بدخیم، فرتوت است

طاقت بیاور باز هم لبنان!
دیگر زمان محو طاغوت است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افشین علا انفجار در بیروت انفجار بیروت عروس شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) از رقابت ۱۹ گروه سرود در ۲ رده سنی زیر و بالای ۱۵ سال در ۲ بخش دختران و پسران خبر داد و افزود: جشنواره سرود روستایی رضوی که زیر مجموعه ششمین جشنواره روستایی آسمان هشتم محسوب می‌شود با حضور ۱۹ گروه در کردر رضوی به کار خود پایان می‌دهد. این گروه‌ها در ۲ بخش پسران و دختران و در ۲ رده سنی زیر و بالای ۱۵ سال باهم به رقابت خواهند پرداخت.

معاون ترویج و جریان سازی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) بیان کرد: استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان رضوی، چهار محال و بختیاری، یزد، البرز و بوشهر صاحب نماینده برای شرکت در این رقابت‌ها هستند. ضمن اینکه در بخش پسران، ۳ گروه در رده سنی بالای ۱۵ سال و ۸ گروه در رده سنی زیر ۱۵ سال باهم رقابت خواهند کرد. در بخش دختران هم، ۳ گروه در رده سنی بالای ۱۵ سال و ۵ گروه در رده سنی زیر ۱۵ سال باهم رقابت خواهند کرد.

معراج، سقای حسین(ع)، نوای موعود، خانه احسان حاجی آباد، شهید جواد ناصری، آفتاب، نورالقائم، میثاق یزد، حمزه سیدالشهدا(ع)، طریق القدس، طپش، شادینه بختیاری، خانه احسان حاجی آباد، دبیرستان هاجر، مدرسه حضرت فاطمه(س)، نورالهدی، کنگ کهن، دختران میثاق، زهروان زینبی (س) گروه‌های منتخب سرود روستایی رضوی را تشکیل می دهند.

کد خبر 6081296 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • اجرای سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان در سروستان
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • رحماء بینهم/ شعری که افشین علا در واکنش به بازگشت گشت ارشاد سرود
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند
  • شنیده‌ شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل