Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@02:46:59 GMT

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز خبرنگار

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۳۳۴

بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز خبرنگار

خبرگزاری آریا- شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه خبر و رسانه، روز خبرنگار را به همه اصحاب خبر تبریک گفت.
به گزارش آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و درگذشتگان عرصه خبر و رسانه به ویژه شهید محمود صارمی، از زحمات و خدمات خبرنگاران و تمام عوامل و اصحاب رسانه تقدیر کرد که متن کامل این بیانیه به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
هفدهم مرداد ماه یادآور مجاهدت‌های خبرنگاران حق‌طلبی است که بیرق بزرگ آگاهی‌بخشی را بر دوش کشیده و بی‌ادعا وجود خویش را چراغ راه جامعه قرار دادند؛ خبرنگارانی که به راستی تجسم امانت، صداقت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند.
در دنیای امروز، خبر، محصول آگاهی و خردورزی و جزء لاینفک رسانه‌هاست که حامل پیام‌ها و اندیشه‌های روشن و حقایق به وقوع پیوسته در سطح ملی و بین‌المللی است و خبرنگار عامل این روشنگری، بیداری جامعه و خردورزی است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قسم‌خورده و در رأس آن نظام سلطه و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا‌ی جنایتکار و صهیونیسم بین‌الملل، زمانی که به یقین رسیدند از طریق جنگ سخت طرفی نخواهند بست، به تحریم و جنگ نرم روی آورده و با سیاه‌نمایی، شانتاژ خبری، عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای کمر به تخریب ارزش‌ها و باور‌های دینی و انقلابی بستند که در این میان و در خط مقدم جنگ رسانه‌ای، اصحاب رسانه و جراید، با مجاهدت خبری و بصیرت‌مداریِ به‌موقع از طریق آگاه‌سازی افکار عمومی، رسالتی بس سنگین را ایفاء کرده و همچنان این رسالت خطیر را در جهت مقابله‌ی همه‌جانبه با شانتاژ‌های خبری دشمن و ناتوی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بر عهده دارد.
شورای نگهبان ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب خبر، یاد و خاطره شهید محمود صارمی، شهدا و نیز درگذشتگان این عرصه به ویژه خانم زهرا عبدالمحمدی خبرنگار فقید خبرگزاری فارس و مرحوم روح‌الله رجایی سردبیر روزنامه جام جم را گرامی داشته و از همّت والا، زحمات و خدمات خبرنگاران و تمام عوامل و اصحاب رسانه در حوزه خبری شورای نگهبان تقدیر کرده و امیدوار است مسئولین و مصادر مربوطه با توجه به اهمیت جایگاه رسانه، گره‌گشای مشکلات اصحاب خبر بوده و در فروکاستن کاستی‌هایِ این عرصه تلاش نمایند. ان‌شاءالله

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیانیه شورای نگهبان روز خبرنگار شورای نگهبان روز خبرنگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسامی برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» در بخش ملی و بین‌الملل را اعلام کرد.

در بخش متن، زهرا عباسی خبرنگار خبرگزاری فارس و معصومه خداوردیان خبرنگار روزنامه ایران به‌صورت مشترک رتبه نخست، عاطفه جعفری از روزنامه فرهیختگان رتبه دوم و محبوبه نیاورانی خبرنگار روزنامه صبح نو حایز رتبه سوم شدند. همچنین در این بخش محبوبه محمدی مزرعه‌شاهی از پایگاه خبری صدای نایین شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش تیتر، محمدصادق علیزاده از روزنامه ایران رتبه نخست، مبینا افراخته از خبرگزاری مهر رتبه دوم و مریم جهان‌پناه از پایگاه خبری نورنیوز و سعیده خورشیدوند از پایگاه خبری خورشید جانان به‌صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش آثار صوتی (پادکست)، مهدیه عبدالله از پایگاه خبری نورنیوز، محمدصادق آزادی فعال رسانه‌ای و محمدعرفان آقا عابدی از گروه رسانه‌ای اصفهان زیبا به‌ترتیب حایز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش طرح گرافیکی، محمدجواد پرداخته گرافیست رسانه‌ای رتبه نخست، سیدمهدی طالبی از روزنامه فرهیختگان رتبه دوم و احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش ویدیو، میلاد گودرزی از خبرگزاری مهر و محمدعلی صنوبری سردبیر موسسه نگاه نو به‌صورت مشترک رتبه اول، شهاب‌الدین محمدی فعال رسانه‌ای رتبه دوم و مهسا دشتی از پایگاه خبری هم‌نوا رتبه سوم را کسب کرد. همچنین در این بخش حانیه علی‌پور از نورنیوز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش عکس، ابراهیم فلاح از پایگاه خبری آوای خزر و عبدالرحمن رافتی از خبرگزاری تسنیم و در بخش عکس‌نوشت، سیده عطیه حسینی از پایگاه خبری دیار بصیر و احمد ملک‌زاده از پایگاه خبری وارک‌نیوز حائز رتبه‌های اول و دوم شدند.

درید وحیدی خبرنگار خبرگزاری عراق (واع) در بخش متن، هانی عقیل خبرنگار تلویزیون العهد عراق در بخش ویدیو، مختار حداد خبرنگار پایگاه خبری العهد و رادیو نور لبنان در بخش صوت و سیدعباس حسینی خبرنگار خبرگزاری صدای افغان در بخش طرح گرافیکی برگزیدگان پویش رسانه‌ای ققنوس قلم در گروه بین‌الملل را تشکیل می‌دهند.

معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با اعلام شهادت ۱۴۰ نفر از خبرنگاران رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که از ۱۵ مهرماه تاکنون از سوی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند، طی فراخوانی از برگزاری پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» برای خبرنگاران و فعالان فضای مجازی خبر داد.

صرف‌نظر از استان تهران با ۲۴۹ اثر، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای استان‌های اصفهان، کرمانشاه و همدان به‌ترتیب بیشترین اثر را به این پویش ارسال کرده‌اند.

همچنین خبرگزاری مهر از گروه رسانه‌های سراسری و روزنامه صبح ساحل، پایگاه خبری دیار بصیر و پایگاه خبری اقتصاد آینده‌نیوز از گروه رسانه‌های غیر سراسری حائز بیشترین مشارکت بوده و به‌پیشنهاد داوران و تایید معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل می‌شوند.

پس از پایان مهلت تعیین شده و انجام فرآیند ارزیابی و پالایش اولیه، در مجموع ۷۰۰ اثر در بخش ملی و حدود ۲۰۰ اثر در بخش بین‌المللی برای ارزیابی به هیات داوران ارائه و نتیجه ارزیابی‌ها به‌شرح بالا منتشر شد.

بنابر اعلام این معاونت قرار است طی روزهای آتی از برگزیدگان این پویش رسانه‌ای تجلیل و قدردانی به‌عمل آید.

کد خبر 6082296 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد
  • واکنش آیت‌الله جنتی به عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • قدردانی آیت‌الله جنتی از عملیات «وعده صادق»
  • دوران بی‌پاسخ ماندن جنایات رژیم صهیونیستی سرآمده است
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • بیانیه اصحاب همدان در پی عملیات غرورآفرین علیه رژیم صهیونیستی