Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@16:16:28 GMT

افتتاح اولین آمبولانس ریلی کشور

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۳۴۲

افتتاح اولین آمبولانس ریلی کشور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته سه آمبولانس دریایی در خلیج فارس افتتاح کردیم و امروز شاهد افتتاح اولین آمبولانس ریلی هستیم که امیدواریم بتوانیم این مورد را هم توسعه بدهیم و شروعی برای توسعه آمبولانس‌های ریلی کشور باشد.

سعید نمکی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح هم‌زمان پروژه‌های اورژانس کشور که به صورت ویدیو کنفرانس و از وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: اورژانس کشور یکی از خط مقدم‌ترین عرصه‌های ارائه خدمت به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی کسی در هر شرایطی دچار بیماری و درد می‌شود، بعد از توسل به خدا و ائمه اطهار، اولین جایی که به خاطر دارد، شماره تماس ۱۱۵ است و این قدر و منزلت اورژانس کشور را بیان می‌کند که مردم به این مجموعه اعتماد دارند. اورژانس پس از سازمان شدن، تحولات عظیمی ایجاد کرد. قبل و بعد از کرونا، اورژانس کشور یکی از مطمئن‌ترین و محکم‌ترین تکیه گاه‌های ما در نظام سلامت بوده و هست.

وی ادامه داد: وقتی ۵۷ دانشجوی ایرانی را از ووهان چین می‌خواستیم به کشور منتقل کنیم، تنها کسی که رفت و این دانشجویان را به همراه پرسنل خود تحویل گرفت، دکتر کولیوند بود و حتی اولین کسی که بعد از اعلام اولین موارد بیماری در قم حاضر شد، دکتر کولیوند و همکاران او بودند. برای بیماری تک تک عزیزانم در این مدت غصه خوردم و یکی از بزرگترین غصه‌های من وقتی بود که فرمانده اورژانس بیمار شده بود.

وزیر بهداشت اظهار کرد: به همه شهدای سلامت و به‌خصوص ۴ شهید ارزشمند در اورژانس درود می‌فرستم و امیدوارم خداوند این ۴ عزیز را با سالار شهیدان محشور کند. خدمات اورژانس کشور گسترده است و اولین خط رسیدگی به مردم و دردمندان همین اورژانس محسوب می‌شود. خدماتی که به بیماران سکته حاد قلبی و مغزی ارائه می‌شود در سال گذشته توانست تعداد زیادی از این بیماران را نجات بدهد.

نمکی گفت: اورژانس هوایی کشور نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه داد و درود می‌فرستم به ۵ شهیدی که در حادثه‌ای در چهار محال و بختیاری سال گذشته به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: یکی از زیباترین کارهایی که امروز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، اورژانس ریلی است. اورژانس هوایی داشتیم و سال گذشته اورژانس دریایی هم افتتاح شد و امروز اولین گام اورژانس ریلی کشور برداشته می‌شود.

نمکی افزود: افتخار داریم که برای اولین بار، بانوان در اورژانس زنان تربیت می‌شوند. یکی از غصه‌های من این بود که اگر خانمی در اتاق خواب یا حمام در شرایط خاص دچار مشکلی شود و نیازمند خدمات اورژانس باشد، شاید نیاز به کمک فوریت پزشکی بانوان باشد. خوشبختانه اولین دوره این دانشجویان گرفته شد و امیدواریم با توسعه بیشتر در آینده شاهد تعداد بیشتری از این نفرات باشیم.

وزیر بهداشت اظهار کرد: تعداد آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس‌ها رو به افزایش است. سال گذشته از این مجموعه در اربعین حسینی استفاده کردیم و ۳۰۵ زائر اربعین از این خدمات استفاده کردند. تعداد موتور آمبولانس‌ها نیز به خصوص در شهرهایی که ترافیک وجود دارد، دو برابر قبل خواهد شد./ایرنا 

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اورژانس کشور سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: نخستین پایگاه اورژانس بانوان استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور در زاهدان افتتاح شد.

دکتر حبیب غزنوی در گفت وگو با ایسنا- افزود: ۷ تکنسین شامل ۵ خانم و ۲ راننده تکنسین آقا در این اورژانس فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: این پایگاه نقش مهم و موثری در ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در محل به بانوان دارد و از بسیاری از ارجاعات به بیمارستان‌ پیشگیری می‌شود.

دکتر رضا شریفی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار در مراسم افتتاحیه نخستین پایگاه اورژانس بانوان و مرکز ارتباطات اورژانس زاهدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: خدمات حوزه سلامت سیستان و بلوچستان بسیار مطلوب است و این خدمات باید برای مردم تبیین و معرفی شود.

وی افزود: راه اندازی اورژانس بانوان جزو نیازهای اصلی استان و کاری ماندگار است و برای راه اندازی سایر پایگاه ها در استان و زاهدان با دانشگاه علوم پزشکی جهت خرید آمبولانس و تامین فضای فیزیکی همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • ارتقای روابط تجاری با افتتاح یک مسیر ریلی جدید + فیلم
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان افتتاح شد
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف زنجیره ای در محور فسا - داراب
  • ۸ کشته و مصدوم در تصادف محور فسا - داراب
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد