Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای پرستاران استان مرکزی به کرونا خبر داد و گفت: امیدوارم شاهد روزی نباشیم که تمام پل های پشت سرمان خراب شده است.

بر اساس اعلام علوم پزشکی اراک، علی اکبر شمسی افزود: در حال حاضر دو بیمارستان امیرالمومنین(ع) و آیت الله خوانساری به عنوان سانتر درمان کرونا تعیین شده اند که با توجه به میزان بالای مراجعین، هر دوی این مراکز پر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: به ناچار دانشگاه علوم پزشکی مجبور به انتخاب بیمارستان سوم یا افزایش تخت است، اما چیزی که از همه مهمتر است، تماس نزدیک پرستاران و درگیری و ابتلای اکثر آنان بعد از ماه ها کار شبانه روزی است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای جذب نیرو صورت گرفته، ولی باید گفت با توجه به شرایط کنونی، تزریق نیروی انسانی جدید و تازه نفس به سیستم بهداشت و درمان، لازم اما کافی نیست.

رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به خارج شدن حدود 25 نفر از همکارانش از دوره کاری به دلیل بیماری اشاره کرد و گفت: با خارج شدن این تعداد نیرو، یا مجبور به تحمیل وظایف آنها به دیگر همکاران هستیم که این کار عملا خستگی بسیار زیادی برای بقیه را در پی دارد یا مجبور به کاهش تعداد نفرات در شیفت ها هستیم و این یعنی بخش ها با چیدمان حداقلی اداره می شوند.

شمسی گفت: البته با توجه به اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان آور است، تعداد آمار بازنشستگان نیز بالا رفته و این مسئله کمبود نیرو در مراکز درمانی را تشدید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پرستاران این روزها با عشق و علاقه فراوان و با وجود تمام مشکلات و سختی ها مثل کمر درد، دیسک کمر، شکستگی دست و پا و حتی باردار بودن، در محل خدمت حاضر شده و به مردم خدمت رسانی می کنند، اما نگرانی اصلی این است که با توجه به افزایش آمار مبتلایان و شیب صعودی این بیماری در جامعه، این تعداد پرستار جوابگوی حجم زیاد بستری ها هست یا خیر؟

وی افزود: با توجه به ابتلای پرستاران و کاهش تعداد آنان، کیفیت و کمیت خدمات نیز کاهش پیدا خواهد کرد که این مورد اصلا در شان هم استانی های ما نیست.

رییس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از مردم خواست به شدت از حضور در مراسم ها و هرگونه تجمعی خودداری کرده و از خارج شدن از منزل بپرهیزند.

شمسی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های فداکارنه و ایثارگونه پرستاران با وجود تمام مشکلات اقتصادی و مالی و جسمی، به آنان، گفت: ستاد دانشگاه پیگیر مطالبات و معوقات آنها و تامین نیرو است و امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کنیم./ ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین

دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.

دیدبان افزود: در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.

این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارائه خدمات به بیماران می‌پردازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸ را دارد.

دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.

ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.

کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.

کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین