Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحلیلگر سیاسی آمریکایی بر این باور است که دونالد ترامپ چون می‌داند که احتمالا در انتخابات شکست خواهد خورد به دنبال به تقویق ا فتادن انتخابات ریاست جمهوری است و با طرح این موضوع توجهات از مشکل اصلی مردم آمریکا یعنی اقتصاد را منحرف ساخت. - اخبار بین الملل -

«مایلز هوئینگ» تحلیلگر سیاسی آمریکایی و نامزد حزب سبز در انتخابات کنگره 2016 میلادی در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم تاکید کرد: دلایل ترامپ برای به تعویق افتادن انتخابات کاملا واضح و روشن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه او هیچ همدردی و همدلی با مردم رنج کشیده نشان نداده است، خواه این همدردی به خاطر ویروسی باشد که تاکنون جان بیش از 150 هزار نفر را گرفته است یا میلیون‌ها آمریکایی که به خاطر سوء مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی در رنج و مشقت هستند، او و کارزار انتخاباتی‌اش قطعا می‌دانند که وی احتمالا در انتخابات آتی شکست خواهد خورد. دموکرات‌ها تاکنون ده‌ها نظرسنجی را منتشر کرده‌اند و این در حالی است که جمهوریخواهان و کارزار انتخاباتی ترامپ حتی یک نظرسنجی را هم منتشر نکرده‌اند.

ترامپ خواستار به تعویق انداختن انتخابات آمریکا شدکمیسیون انتخابات آمریکا: ترامپ اختیارات لازم برای به تعویق انداختن انتخابات را نداردپاسخ قاطع سناتور ارشد آمریکایی به ترامپ: انتخابات ریاست جمهوری در زمان مقرر برگزار می‌شودپلوسی: ترامپ به دنبال تضعیف مشارکت رای دهندگان در انتخابات است

 

در ادامه متن کامل این مصاحبه را مشاهده می‌فرمایید:

تسنیم: رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه ایده به تعویق افتادن انتخابات 3 نوامبر را مطرح کرد، ایده‌ای که به سرعت هم از سوی دموکرات‌ها و هم جمهوریخواهان در کنگره رد شد. فکر می‌کنید چرا ترامپ قصد دارد بذر شک و تردید درباره مشروعیت نتایج انتخابات را از همین الان بکارد؟

هوئینگ: ترامپ اکنون حدود 4 سال است که در سمت ریاست جمهوری آمریکا است و هنوز به درستی نمی‌داند ساز و کار دولت چگونه است. او رئیس دولت فدرال است ولی دولت را به عنوان یک ماجراجویی تجاری خصوصی خودش می‌داند. دلایل ترامپ برای به تعویق افتادن انتخابات کاملا واضح و روشن است. با توجه به اینکه او هیچ همدردی و همدلی با مردم رنج کشیده نشان نداده است، خواه این همدردی به خاطر ویروسی باشد که تاکنون جان بیش از 150 هزار نفر را گرفته است یا میلیون‌ها آمریکایی که به خاطر سوء مدیریت بحران شیوع ویروس کرونا از نظر اقتصادی در رنج و مشقت هستند، او و کارزار انتخاباتی اش قطعا می‌دانند که وی احتمالا در انتخابات آتی شکست خواهد خورد. دموکرات‌ها تاکنون ده‌ها نظرسنجی را منتشر کرده‌اند و این در حالی است که جمهوریخواهان و کارزار انتخاباتی ترامپ حتی یک نظرسنجی را هم منتشر نکرده‌اند. شاید تیم ترامپ تلاش می‌کند تا او را از یک اتفاق اجتناب ناپذیر پنهان کند.

دلیل دیگر نیز به همین سادگی است. این مربوط به خودشیفتگی استکبار شخصی ترامپ است که معتقد است می‌تواند هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد، فقط به این دلیل که رئیس جمهور است. او دنباله روی نیکسون رئیس جمهور اسبق آمریکا است که گفت: اگر رئیس جمهور کاری را انجام دهد، این کار جرم نیست. ترامپ نیز همان احساس را دارد و چیزی را که اعتقاد دارد، عمل می‌کند، با دانستن این نکته که حزب مخالف، دموکرات‌ها، ابرازهای کافی و لازم برای عکس العمل را در اختیار ندارند.

تسنیم: پنجشنبه صبح، دولت آمریکا بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ را گزارش داد؛ افت 32.9 درصدی در سه ماه دوم. آیا معتقدید توئیت ترامپ تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از اخبار بد اقتصادی است؟

هوئینگ: اکثر اخبار بد، اقتصادی یا سایر اخبار، بعد از ظهر جمعه منتشر می‌شود. متاسفانه برای ترامپ وقت کافی وجود داشت تا این خبر را از طریق گردش خبری به عنوان خبر مهم و اصلی تبدیل کند. بنابر این راهبرد معمول ترامپ وقتی با اخبار بد روبرو می‌شود این است که توجه افکار عمومی را به موضوع و مساله دیگری منحرف کند. در این مورد نیز ترامپ تاخیر در برگزاری انتخابات و تقلب را مطرح کرد. موضوع اول که اصلا امکان پذیر نیست زیرا تنها کنگره است که می‌تواند تاریخ برگزاری انتخابات را تغییر دهد و موضوع دوم نیز مقصر دانستن چین برای دخالت در انتخابات ما از طریق کلاهبرداری و تقلب در رای گیری است.

رکود اقتصادی آمریکا به خودی خود محل بحث است ولی مجلس سنا به تعطیلات آخر هفته رفت بدون آنکه برای میلیون‌ها نفر که بیمه بیکاری خود را تا پایان جولای، خاتمه یافته می‌بینند، فکر اساسی کند. افت 32 درصدی اقتصاد به همراه مردمی که در حال از دست دادن حمایت اقتصادی خود هستند، می‌تواند زمینه ساز شورش واقعی در میان توده‌ها باشد و این شامل حامیان طبقه کارگر می‌شود. این بحران‌ها را نمی‌توان از طریق توئیت‌های تمسخرآمیز نادیده گرفت.

تسنیم: ترامپ که در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب افتاده است، گفته است که به نتایج انتخاباتی که شامل رای گیری گسترده الکترونیکی باشد، اعتماد نخواهد کرد- اقدامی که بسیاری از ناظران آن را با توجه به شیوع ویروس کرونا، امری حیاتی و ضروری می‌دانند. ترامپ بدون سند و مدرک مدعی شده است که رای گیری الکترونیکی منجر به تقلب و دستکاری در نتایج خواهد شد ولی او از رای گیری غیابی استقبال کرده است که البته این نوع رای گیری نیز با ایمیل انجام می‌شود. این تقلب در رای گیری که ترامپ درباره آن صحبت می‌کند، چیست؟

هوئینگ: در ابتدا ایده او در خصوص تقلب در رای گیری این بود که مردم بیش از یک بار رای بدهند البته نه طرفداران وی بلکه مخالفانش. با وجود اینکه افراد زیادی از جمله فرماندارانی که مسئولیت مدیریت انتخابات را بر عهده دارند، اثبات کردند که عملا چنین تقلبی در انتخابات بعید است، ترامپ استدلال خود را به تقلب از طریق دخالت خارجی تغییر داد. این مساله نه تنها غیرممکن است بلکه تقریبا خنده دار و مضحک است زیرا هدف وی اکنون دخالت چین است، آن هم در شرایطی که دموکرات‌ها به طور باورنکردنی روسیه را به دخالت در انتخابات ما متهم کرده‌اند.

اینکه چین چگونه می‌تواند در چنین رای گیری الکترونیکی تقلب کند، تقریبا غیرقابل تصور است. ولی یک منطق در استدلال ترامپ وجود دارد و آن این است که ترامپ از همان ابتدای کارزار انتخاباتی اولش، چین را به عنوان خطرناک ترین دشمن ما هدف قرار داده است، به خصوص از نظر اقتصادی. با توجه به اینکه دو طرف چگونه در دریای جنوبی چین دست و پنجه نرم می‌کنند، این استدلال می‌تواند مقدمه‌ای برای رویارویی با چین درست قبل از انتخابات باشد.

تسنیم: توئیت ترامپ درباره به تعویق افتادن انتخابات در شرایطی مطرح شده است که ایالات متحده در یک بحران چند بعدی و بزرگ به سر می‌برد: شیوع ویروس کرونا که تاکنون جان بیش از 150 هزار نفر را گرفته است، رکود شکننده اقتصادی که به واسطه شیوع ویروس کرونا تشدید شده و اعتراضات سراسری علیه خشونت و نژادپرستی پلیس. دیدگاه شما در این باره چیست؟

هوئینگ: استفاده از توئیتر برای اعلام تاخیر احتمالی در برگزاری انتخابات یا ایده تقلب در رای گیری، روش ترامپ برای بیان افکار فوری و غالبا عجیب او است. او به دلیل داشتن تفکر در مورد مسائل، مشهور نیست ولی خودش می‌گوید که بیشتر از کارشناسان نسبت به مسائل و امور اشراف و آگاهی دارد. نیازی به گفتن نیست. او یک دلقک است. مهارت شماره یک او که یک مهارت سیاسی و تبلیغاتی است، آن است که خودش را به عنوان یک برند تبلیغ می‌کند. او می‌داند چگونه توجهات را منحرف کند و به خصوص تقصیرات و مسئولیت را از خودش دور نماید. او پذیرش آنها را ضعف می‌داند. مسائل اطراف وی از کنترل خارج شده است. حلقه درونی وی، دوستان و متحدانش در روند تحقیقات قرار دارند ولی عفو و بخشش چیزی را حل نمی‌کند. میچ مک کانل، رهبر اکثریت مجلس سنا که قابل اعتمادترین سناتور است، پیش از این به نامزدهای جمهوریخواه گفته است که اگر برای پیروزی در انتخابات نوامبر لازم و ضروری است، از ترامپ فاصله بگیرند.

تظاهرات گسترده در بسیاری از شهرهای آمریکا هفته‌هاست علیه وحشیگری و نژادپرستی نیروهای پلیس ادامه دارد و این مساله چالش‌های زیادی را برای ترامپ ایجاد کرده است. ترامپ در حال بازی با کارت "نظم و قانون" است ولی این مساله کمک چندانی به وی نخواهد کرد چرا که اکثر آمریکایی‌ها اوباش نیستند بلکه به دنبال برگزاری تظاهرات آرام و مسالمت آمیز هستند ولی ترامپ از این تظاهرات وحشت زده شده و دستور سرکوب آن را صادر کرده است، چیزی که فقط کشورهای توتالیتر و استبدادی انجام می‌دهند. چیزی که او نباید درباره‌اش نگران باشد این است که اگر در انتخابات شکست بخورد و بایدن به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کند، باید به خاطر اقداماتش در زمان ریاست جمهوری پاسخگو شود.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 بیشتر بخوانید... گراهام از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» دفاع کرد سی‌ان‌ان: خروج نظامیان از آلمان آخرین هدیه ترامپ به پوتین پیش از انتخابات است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... گراهام از تصمیم ترامپ برای ممنوعیت شبکه اجتماعی «تیک تاک» دفاع کرد سی‌ان‌ان: خروج نظامیان از آلمان آخرین هدیه ترامپ به پوتین پیش از انتخابات است پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ کارکنان کدام سفارتخانه‌ها در انفجار بیروت کشته یا زخمی شدند؟ ۲ اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان ۳ لبنان|آخرین آمار تلفات انفجار مهیب بیروت؛ ۱۰۰ کشته، بیش از ۴ هزار زخمی/ اعلام حالت فوق العاده دو هفته‌ای +فیلم و عکس ۴ اولین بیانیه حزب الله لبنان پس از انفجار مهیب بیروت ۵ آخرین تحلیل‌ها از انفجار بیروت| الاخبار: بهره‌برداری سیاسی عربستان و آمریکا از مصیبت لبنانی‌ها ۶ پاسخ کوبنده شهروند لبنانی به خبرنگار شبکه فتنه‌گر سعودی+ فیلم ۷ آخرین آمار و ارقام رسمی لبنان درباره تلفات انفجار بیروت ۸ لبنان| تازه‌ترین آمار تلفات انفجار بیروت/ شمار کشته‌ها به ۱۰۰ نفر رسید مهمترین اخبار بین الملل اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان مصاحبه| تحلیلگر لبنانی: انفجار بیروت بخشی از یک رخداد مهم و سرنوشت ساز در صحنه سیاسی لبنان است گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است مصاحبه| تحلیلگر آمریکایی: ترامپ با طرح تعویق انتخابات توجهات از مشکل اقتصاد آمریکا را منحرف کرد مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است عیدی رهبر معظم انقلاب به مردم بشاگرد /یخچال‌های اهدایی به مناطق محروم رسید+تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعویق افتادن انتخابات کارزار انتخاباتی شیوع ویروس کرونا تقلب در رای گیری انفجار بیروت ریاست جمهوری رئیس جمهور دموکرات ها ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، این تحلیلگر آمریکایی در ویدئوی جدید از گفت و گوی او در یک برنامه تلویزیونی مجددا رضا پهلوی و این اظهارنظر که مردم ایران مشتاق هستند که اسرائیل کشورشان را بمباران کند را تحقیر می کند.

در روزهای گذشته هم انتشار یک ویدئو از خنده‌های مکرر و بامزه این تحلیلگر امریکایی در مقابل سخنان یک روزنامه‌نگار صهیونیست که عقاید و نظرات براندازان را مطرح می‌کرد، در فضای مجازی فارسی‌زبان مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر 846390 منبع: فارس برچسب‌ها پهلوی اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • خنده های جالب تحلیلگر آمریکایی در واکنش به اینکه مردم ایران به رضاپهلوی و بمباران ایران توسط اسرائیل علاقمند هستند + فیلم
  • تحلیلگر آمریکایی با غلتک از روی ربع‌پهلوی رد شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند