Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: امروز استان مرکزی با برنامه‌ریزی هر چه تمام به استقبال ماه محرم می‌رود و امیدواریم با شور و صلابت مأموریت خود را در این حوزه بهتر از سال‌های گذشته انجام بدهیم.

وی ادامه داد: امسال با وجود شرایط کرونا کشور و حتی دنیا در شرایط متفاوتی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر استان مرکزی در وضعیت قرمز است و ۲۶ استان دیگر نیز در گیر این بیماری هستند و هیچ منعی برای برگزاری مناسبت‌ها و مراسم عزاداری ماه محرم به‌ویژه در دهه اول و دوم وجود ندارد.

آقا زاده با اشاره به عشق و ارادت مردم به امام حسین (ع) و شرکت آن‌ها در مراسم عزاداری عنوان کرد: هیأت‌های عزاداری باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا خدای ناکرده پس از این مراسم شاهد عزاداری به دلیل از دست دادن عزیزان باشیم.

وی افزود: مردم استان در انقلاب اسلامی و فرهنگ عاشورا فرهنگ سازی کردند. امسال همان گونه که مأموریت اصلی انتشار پیام عاشورا را برعهده داریم، برگزاری مراسم عزاداری با رعایت پروتکل‌ها را فرهنگ سازی کنیم.

استاندار مرکزی افزود: تا نزدیک شدن به ایام محرم اعضای هیأت‌ها آموزش‌های لازم را کسب و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری در پیام حکیمانه در عید سعید قربان تاکید کردند که ضوابط بهداشتی را رعایت می‌کنند از مردم نیز رعایت این مهم را در خواست داشتند.

وی تاکید کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم امسال شاهد کمترین آسیب ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس را شاهد خواهیم بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه با وجود کرونا از سرو غذای گرم نباید در هیأت‌های عزاداری باشد، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بین افراد مستمند توزیع شده است و مصوب شده حداقل یکصد هزار بسته از محل جمع آوری نذورات در مراسم عزاداری تهیه و بین نیازمندان توزیع شود.

کد خبر 4991757

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار مرکزی شورای فرهنگ عمومی مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند روز خبرنگار کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم عزاداری ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی

رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، رضا نصیرزاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی با علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دیدار و گفتگو کرد.

نصیرزاده در این دیدار با تأکید بر اینکه بسیج دانشجویی آماده همکاری‌های بیشتر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: شبکه دانشجویان در سطح دانشگاه‌ها از ظرفیت عظیمی برخوردار است و می‌توان از این ظرفیت براساس توامندی‌های آنان در راستای افزایش هر چه بهتر تولیدات فرهنگی و اثرگذاری بیشتر دربستر فضای مجازی استفاده نمود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه ارتباط با تشکل‌های دانشجویی باید بیشتر شود، افزود: باید برای دانشجویان برنامه داشت و آنان را در فعالیت‌های فرهنگی و تولیدات رسانه‌ای دخیل کرد.

وی با بیان اینکه باید کار جدی و مبنایی برای دانشجویان داشته باشیم، افزود: بسیج دانشجویی باید به عنوان رکن اصلی بین تشکل‌های دانشجویی در بحث فرهنگ و هنر باشد.

نوروزی با تأکید بر ضرورت توجه به جهاد تبیین، اظهار کرد: در جهاد تبیین، آموزش و تربیت امری مهم است که این آموزش‌ها باید در محیط دانشگاه و فضای مجازی به صورت مستمر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • ادارات استان در رعایت شئون اسلامی و قانونی پیشتاز باشند
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • کشف بقایای زنان شکنجه و خفه شده‌ به شیوه «مافیاهای ایتالیایی» در مراسم قربانی ۶ هزار سال پیش
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است