Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@19:12:36 GMT

۱۳۹ نفر از پرستاران استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۴۴۹

۱۳۹ نفر از پرستاران استان مرکزی به کرونا مبتلا شدند

رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتلای ۱۳۹ نفر از پرستاران استان مرکزی به کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از وبدا مرکزی، علی‌اکبر شمسی اظهار کرد: برای نشان دادن وضعیت بحرانی و خطرناک حال‌ و روز کارکنان به‌ویژه پرستاران باید گفت 139 نفر از همکاران، مبتلا شده‌اند.

وی افزود: اکنون دو بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) و آیت‌الله خوانساری، سانتر درمان کرونا تعیین شده‌اند که با توجه به میزان بالای مراجعان، هر دوی این مراکز پر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ناچار دانشگاه علوم پزشکی مجبور به انتخاب بیمارستان سوم یا افزایش تخت بوده؛ اما از همه مهم‌تر، تماس نزدیک پرستاران و درگیری و ابتلا اکثر آنان بعد از ماه‌ها کار شبانه‌روزی است.

رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی برای جذب نیرو صورت گرفته است؛ اما با توجه به شرایط کنونی، تزریق نیروی انسانی جدید و تازه‌نفس به سیستم بهداشت و درمان، لازم اما کافی نیست.

شمسی با اشاره به خارج شدن حدود 25 نفر از همکارانش از دوره کاری به دلیل بیماری اضافه کرد: با خارج شدن این تعداد نیرو یا مجبور به تحمیل وظایف آنان به دیگر همکاران هستیم که این کار عملاً خستگی بسیار زیادی برای بقیه را در پی دارد و یا مجبور به کاهش تعداد نفرات در شیفت‌ها و این یعنی بخش‌ها با چیدمان حداقلی اداره می‌شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پرستاری جزء مشاغل سخت و زیان‌آور بوده، تعداد آمار بازنشستگی نیز بالا رفته و این موضوع کمبود نیرو در مراکز درمانی را تشدید کرده است.

رئیس دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک توضیح داد: پرستاران این روزها با عشق و علاقه فراوان و با وجود همه مشکلات و سختی‌ها مثل کمردرد، دیسک کمر، شکستگی دست و پا حتی باردار بودن در محل خدمت حاضر شده و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند؛ اما نگرانی اصلی این است که با توجه به افزایش آمار مبتلایان و شیب صعودی این بیماری در جامعه، این تعداد پرستار جوابگوی حجم زیاد بستری‌ها هست یا خیر؟

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: پرستاران دانشگاه علوم پزشکی اراک درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا