Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین و آمریکا در حالی طی روزهای گذشته چند موشک بالستیک و قاره پیما را با موفقیت شلیک کردند که پکن از آمادگی بالای یگانهای خود برای واکنش به هر حمله محتمل خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، چین و ایالات متحده در نمایش قدرت به همدیگر آزمایشهای موشکی جدیدی را انجام دادند.

به نوشته روزنامه «چاینا مورنینگ پست» ارتش چین  در طی تمرین اخیر دو موشک «دانگ فنگ» 16 و 26 شلیک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانگ فنگ 26 بردی حدود 4000 کیلومتر  دارد و اولین موشک بالستیک چین است که توانایی حمله به گوام، از قلمروهای ایالات متحده در غرب اقیانوس آرام را دارد. دانگ فنگ 16 نیز دقیقترین موشک بالستیک با برد کوتاه و متوسط ​​ارتش چین است که برای هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا در «اوکیناوا»  در ژاپن طراحی شده است.

«لیو یانگ» فرمانده تیپ موشکی برگزار کننده این آزمایشهای موشکی در این زمینه گفت ارتش این کشور برای نبرد در وضعیت بسیار آماده‌ای قرار دارد. گفته می‌شود که ارتش چین آزمایش واکنش اضطراری به حملات اتمی را نیز برگزار کرده است.

در همین حال، فرماندهی نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد که صبح سه شنبه یک موشک بالستیک غیر مسلح بین قاره ای را پرتاب کرده است. این موشک میتواند با کلاهک هسته ای جایگزین شود و با پرتاب از پایگاه در کالیفرنیا  و طی مسافت بیش از 6000 کیلومتر از پرواز کرد در جزایر مارشال در اقیانوس آرام به هدف غیر واقعی اصابت کرد.

براساس گزارشی که توسط موسسه بین المللی تحقیقات صلح استکهلم (سیپری) منتشر شده است، ایالات متحده با دارا بودن 5800 کلاهک اتمی، بیش از هر کشور دیگر در جهان مجهز به این جنگ افزار مخرب است.

این در حالی است که یک مقام ارشد پنتاگون از تلاش ارتش ایالات متحده برای استقرار موشکهای ابرفراصوت در اقیانوس آرام و هند برای مواجهه محتمل با چین و روسیه خبر داد.

ژنرال «جیمز مک کانویل» از مقامات ارشد پنتاگون  (وزارت دفاع آمریکا) طی روزهای گذشته با اشاره به آماده شدن موشکهای برد بلند ابرفراصوت و استقرار در منطقه اقیانوس آرام و هند گفت: «می‌دانیم که به قدرت آتش دقیق با برد دور نیاز داریم. این اولویت شماره یک ماست و بنابراین در حال حاضر توانایی موشکهای ابر فراصوت را توسعه می‌دهیم، ما در آزمایشها موفق بوده‌ایم و قصد داریم موشکهایی با برد متوسط داشته باشیم که می‌توانند کشتیها را غرق کنند.»

آمریکا بارها نگرانی خود از رشد کمی وکیفی نیروی دریایی و هوایی چین را ابراز داشته است. اوائل سال جاری مقامات ارشد پنتاگون تایید کردند که در حال تلاش برای رسیدن به چین و روسیه در حوزه ساخت موشکهای ابرفراصوت هستند. چین سال 2019 در جریان یک رژه نظامی موشک میان برد «دانگ فنگ-17» که از نوع ابر فراصوت است را رونمایی کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا موشک ایالات متحده اقیانوس آرام ایالات متحده موشک بالستیک دانگ فنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق با الهام از شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،امام جمعه ماکو در خطبه‌های این هفته نماز گفت: عملیات وعده صادق به قدری با عظمت و قدرتمند بود که کشور‌های حامی اسرائیل غاصب  و گنبد آهنین آن  در برابر موشک‌های سپاه نتوانستند کاری انجام دهند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: آخرین  پیروز میدان این عملیات بزرگ  موشک‌های سپاه  مقتدر جمهوری اسلامی بود.

او قدرت بالا و پیام این عملیات را ایستادگی در برابر مکر و حیله‌های دشمنان بیان کرد و گفت: قدرت جواب نیرو‌های مسلح در برابر یاوه گویی‌های ان‌ها قاطع و کوبنده خواهد بود.

خطیب  جمعه ماکو افزود: در این عملیات بزرگ  علاوه بر رژیم  اسرائیل،  به اربابان  این رژیم هم پیام فرستاده شد  که در صورت جواب اشتباه تمام پایگاه‌های آمریکا زیر موشک سپاه خواهد بود و این نهایت  قدرت سپاه بود.

دیگر خبرها

  • کره شمالی باز هم تسلیحات جدید رونمایی کرد
  • شکست‌های راهبردی آمریکا در برابر ایران
  • کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد
  • عملیات وعده صادق با الهام از شهدا
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • بیانیه ضدایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • خط و نشان فرماندهان بلندپایه نظامی چند روز بعد از حمله به اسرائیل /قدرت نمایی پهپادی، توپخانه ای و زرهی ارتش
  • کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی!
  • سامانه‌های موشکی ۱۵ خرداد و اس ۳۰۰ و اس ۲۰۰ ارتش ایران | تصاویر
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد