Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از ساوه، محمد اسلامی امروز ظهر در جریان سفر به شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه طرح اقدام ملی مسکن، پاسخ واضح دولت به جریان تولید پایدار مسکن در کشور بوده است که تلاش می‌شود بر اساس زمان‌بندی انجام شده تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به میزان تعداد واجدین شرایط این طرح، زمین و کارگزار انتخاب کرده تا مردم دغدغه مسکن نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: 400 هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده که با غربالگری انجام شده 430 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش برای خانه‌دار شدن فرهنگیان، وزارت رفاه برای جامعه کارگری، نیروهای مسلح و سایر وزارتخا‌نه‌ها امضا شده که این وزارتخانه‌ها از طریق تامین زمین و یا منابع یارانه‌ای نسبت به خانه‌دار شدن کارکنان خود اقدام کنند که به طور مثال آموزش و پرورش 170 هزار نفر را معرفی کرد که 75 هزار نفر آنان فاقد مسکن بودند  که برای 20 هزار نفر عملیات ساخت مسکن‌ آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نهضت خانه‌سازی در کشور شکل گرفته و با جدیت در حال اجرا است.

اسلامی با اشاره به اینکه وعده وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه کاره در کشور بیان داشت: 2 میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در دولت نهم و دهم در حال ساخت بود که از این تعداد 780 هزار واحد تا پایان دولت دهم تکمیل شد، یک میلیون و  300 هزار واحد در دولت یازدهم به اتمام رسید و مابقی که حدود 500 هزار واحد است تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید که پیش‌بینی می‌شود 20 استان دیگر اختتامیه مسکن مهر را امسال داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون 67 هزار واحد مسکن مهر در استان‌های مختلف در حال اجرا است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن بیان داشت: 80 درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن به سازنده تسهیلات پرداخت می‌شود، وزارت راه و شهرسازی بر این باور است افزایش تسهیلات خرید مسکن و پرداخت آن خریدار تورم‌زا است، به همین دلیل تسهیلات را در اختیار سازندگان قرار می‌دهد.

اسلامی گفت: 20 هزار نفر تاکنون در بانک افتتاح حساب کرده و تشکیل پرونده داده‌اند که آخرین فرصت برای واریز حساب و تکمیل درخواست تا 25 مرداد است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: راه و شهرسازی هزار واحد هزار نفر مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی تنها اعتماد به بخش خصوصی و مردم است و در حوزه مسکن با توجه به آنکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود می‌توان با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات این موضوع را اجرایی کرد.

به گفته وی، طی سال های گذشته با اختصاص اراضی به متقاضیان توانسته ایم بخش زیادی  از واحدهای نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی برسانیم و این طرح تا حدود زیادی موفق بوده است.

او می گوید: اجرای طرح‌های واحدهای کوتاه مرتبه و طراحی نقشه ساده برای ساخت می‌تواند انگیزه متقاضیان را برای ورود به این بخش بیشتر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی سازندگان بخش خصوصی و سرمایه های آنها و همچنين  مردم را به سمت بازار مسکن هدایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اقدام آمریکا برای آزادی زندانیان این کشور در افغانستان
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار برگزار شد
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • کسب رتبه دوم کشوری در تامین مسکن از دستاورهای حوزه اقتصادی قم