Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون امور عمرانی استانداری کردستان گفت: اتمام پروژه گردنه صلوات‌آباد و ۱۸ کیلومتر باقیمانده، نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جمعی از اعضای خانه احزاب ایران، سیاسیون و مسئولان استانی عصر امروز از پروژه‌های عمرانی استان کردستان از جمله پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین خوش‌اقبال؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در این بازدید ضمن خیرمقدم به همه اعضای احزاب و مهمانان اظهار داشت: امروز علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی، مالی و تحریم‌ها، پروژه‌های عمرانی زیادی در استان باشدت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی در توسعه استان نقش تأثیرگذاری دارد، گفت: امیدواریم هرچه زودتر این پروژه‌ها تمام و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.

شهرام ملکی، معاون امور عمرانی استانداری کردستان نیز در این بازدید با بیان اینکه علی‌رغم محدودیت اعتباری در کشور، مدیران استانی اولویت کاری را به اجرای پروژه‌های ملی اختصاص داده‌اند، افزود: خوشبختانه اعتبارات استانی پروژه‌ها نیز فراهم است.

وی با اشاره به اینکه اتمام گردنه صلوات‌آباد سنندج جز پروژه‌هایی بوده که مطالبات جدی مردم، مسئولان و نمایندگان ادوار گذشته برای ارتقای وضعیت جاده‌ها بوده است، افزود: ساماندهی این پروژه در سال 95 براساس مجموع مطالعات مشاورین سنوات گذشته به طول 170 کیلومتر جاده بزرگراه، از همدان تا سنندج در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفت و در همان سال اجرای عملیات باند دوم آغاز شد.

کردستان| اتمام پروژه «گردنه صلوات‌آباد و چهار خطه شدن محور سنندج-همدان» همچنان در هاله‌ای از ابهامگزارش|وعده‌هایی که در دولت تدبیر اجرایی نشد‌/ طرح‌های ملی کردستان همچنان خاک می‌خورند

معاون امور عمرانی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: برآورد اولیه ما برای پروژه گردنه صلوات‌آباد سنندج تحت عنوان محور همدان-سنندج در پیوست قانون بودجه 60 میلیارد تومان بود که فقط یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار داشت و این یک ایراد بر انجام کار بود و هیچ چشم‌اندازی برای آغاز نداشتیم.

وی بیان داشت: برای تسریع در انجام پروژه مسیر 20 کیلیومتری به سه پیک ترافیکی خروجی از سمت پلیس راه با 9 کیلومتر، 5 کیلومتر و قطعه 6 کیلومتر تقسیم شد که با برآورد 60 میلیارد تومان تاکنون 11 کیلومتر از این پروژه به بهربرداری رسیده است.

معاون امور عمرانی استانداری کردستان با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 57 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص و هزینه شده است، یادآور شد: اتمام پروژه گردنه صلوات‌آباد و 18 کیلومتر باقیمانده، نیازمند 50 میلیارد تومان اعتبار دیگر بوده و امیدواریم متناسب با پیشرفت فیزیکی پیمانکاران، بحث تامین منابع نیز انجام شود.

انتهای پیام/482/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... ‌اجرای پروژه خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک با ‌تکیه بر توانمندی متخصصان ایرانی قدردانی نماینده ولی فقیه در هرمزگان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان / بخش احمدی شرایط خوبی ندارد نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ‌اجرای پروژه خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک با ‌تکیه بر توانمندی متخصصان ایرانی قدردانی نماینده ولی فقیه در هرمزگان از پروژه‌های محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان / بخش احمدی شرایط خوبی ندارد نیمه تمام ماندن یک پروژه پس از ۱۲ سال/ صدای سوت قطار در سبزوار شنیده می‌شود؟ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش|تأکید مراجع عظام تقلید بر اقامه عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل بهداشت / ‌عزاداری امام حسین(ع) ‌هرگز نباید فراموش شود ۲ جزئیات ‌انفجار شیئی صوتی در زاهدان/ ۴ مأمور ناجا مجروح شدند ۳ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۴ گزارش ویدیوئی|سیل تابستانه در بلوچستان/ ۶۰۰۰ نفر در شرایط بحرانی و نیازمند امداد فوری/ مردم سیل‌زده ‌آذوقه ندارند ۵ بومی‌سازی ۹۰ درصد تجهیزات پروژه انتقال نفت خام گوره / هرمزگان ‌بزرگ‌ترین بندر صادراتی نفت ایران می‌شود ۶ اقدام فوری مجلس برای حمایت از مردم و اقشار آسیب‌پذیر / کلیات طرح تأمین کالاهای اساسی ‌تصویب شد ۷ ‌آیین‌های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست / پروتکل‌های عزاداری‌های ماه محرم ‌‌در حرم رضوی کامل اجرایی می‌شود ۸ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند مهمترین اخبار استانها وزیر راه: نهضت خانه‌سازی در کشور ‌شکل‌ گرفت / ‌جلو‌ی ‌التهابات ‌بازار مسکن را می‌گیریم / افزایش وام مسکن ‌برای سازنده انتقاد آیت‌الله ‌فاضل‌لنکرانی از دست‌درازی برخی‌ها به بیت‌المال / چرا عده‌ای وام‌های میلیاردی بدون وثیقه می‌گیرند؟ گزارش| خسارت سیل تا‌بستانه در گیلان / ‌آبگرفتگی منازل ۱۰۰ خانوار / ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی ‌آسیب دید وضعیت قرمز کرونایی در قم پرخطر شد / بی توجهی ۹۰ درصد ‌مردم ‌به زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری ‌ مهمترین اخبار تسنیم موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان به‌مناسبت اعیاد قربان و غدیر سرلشکر سلامی: آماده کمک به آسیب‌دیدگان حادثه بیروت هستیم معاون سازمان امور اراضی: برخورد با زمین خواری در زمان آیت الله رئیسی ۲ برابر شده است اخبار لحظه به لحظه از انفجار بیروت|جستجو برای یافتن مفقودین حادثه ادامه دارد/ کمک‌های دارویی ایران برای مردم لبنان گفت‌وگو| زارعی: انفجار بیروت داری پیامدهای سیاسی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون امور عمرانی استانداری کردستان پروژه گردنه صلوات آباد گردنه صلوات آباد سنندج میلیارد تومان تومان اعتبار اتمام پروژه پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟

به گزارش خبرنگار مهر قرارداد خط لوله گاز ایران و پاکستان یا همان خط لوله صلح در سال ۲۰۰۹ منعقد شد قراردادی ۲۵ ساله برای برای ساخت خط لوله‌ای که از مرز ایران تا نواب شاه به فاصله ۷۸۱ کیلومتر می‌رود، مورد مذاکره قرار گرفت. این خط لوله قرار بود ۶۶۵ کیلومتر از استان بلوچستان پاکستان و ۱۱۵ کیلومتر از استان سند عبور کند. این خط لوله بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر در ایران از میدان گازی پارس تا منطقه مرزی پاکستان در بلوچستان کشیده شده است.

از زمان شروع این پروژه، مشکلات متعددی وجود داشته است که تکمیل آن را به تعویق انداخته است. پاکستان به شدت به این پروژه گاز طبیعی نیاز دارد چرا که با کمبود انرژی مواجه است.

سال گذشته به دنبال عدم پیشرفت این پروژه ۲۵ ساله تهران به اسلام آباد هشدار داد که اگر بخشی از پروژه خود را تا مارس ۲۰۲۴ به پایان نرساند، موضوع را برای ثبت شکایت و گرفتن خسارت به یک دادگاه بین المللی خواهد برد. ایران اعلام کرده که به دلیل عدم تمایل اسلام‌آباد در تکمیل بخشی از این پروژه که در خاک پاکستان قرار دارد، ۱۸ میلیارد دلار ضرر کرده است.

پس از اینکه ایران اعلام کرد ممکن است این پرونده را به دیوان بین‌المللی داوری ببرد، پاکستان به سرعت برای کاهش احتمال ضرر و زیان خود وارد عمل شد و تصمیماتی گرفت که قبلاً از آن اجتناب کرده بود.

اکنون با سفر رئیس جمهور به اسلام آباد جواد اوجی وزیر نفت از اشتیاق پاکستانی‌ها به تزریق گاز به خط لوله آی‌پی خبر داد و گفت: پاکستان برای تسریع در این کار در حال تنظیم قرارداد با شرکت‌های مختلف است.

به گفته وزیر نفت با اقدام‌هایی که انجام خواهد شد، امیدواریم طبق قرارداد بین‌المللی که بین ایران و پاکستان امضا شده است، در دوران فعالیت دولت سیزدهم شاهد صادرات گاز به پاکستان باشیم.

بر اساس این گزارش باید منظر ماند و دید که آیا پاکستانی‌ها می‌توانند برای جلوگیری از پرداخت جریمه هنگفت پیشگیری کند و حتی انرژی مورد نیاز خود را از این طریق تأمین کند یا باید در انتظار بد عهدی جدید و پیشرفتی محدود برای ممانعت از جریمه ۱۸ میلیارد دلاری از سوی این کشور باشیم.

کد خبر 6086281 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود
  • گردنه تته پس از ۵ ماه بازگشایی شد
  • بازگشایی جاده تربت جام -صالح آباد خراسان رضوی
  • بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد
  • انسداد جاده تربت جام- صالح آباد بر اثر وقوع سیل
  • سیلاب جاده تربت جام - صالح آباد در خراسان رضوی را مسدود کرد
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟