Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: همگام بودن با دانشجویان و دانشگاهیان، هویت اسلامی ایرانی، تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی، پیشگام در فرهنگ دینی و تعالی نسل جوان، دانش بنیان و پژوهش محوری و ... همه ویژگی‌هایی را که می توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود، در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا، جهاد دانشگاهی را نهادی انقلابی و دارای جایگاهی ویژه در کشور دانست و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهالی برخواسته در اوایل انقلاب است که اکنون به درختی بارور و تنومند تبدیل شده و در حال افتخار آفرینی برای کشور است.

وی با اشاره به فعالیت های این نهاد انقلابی در عرصه های مختلف، گفت: بنا به اظهار مسئولان استانی، جهاد دانشگاهی لرستان با راه‌اندازی مرکز ناباروری در مرکز استان در راستای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه کنترل جمعیت گام برداشته که قابل تقدیر است.

شاهرخی با اشاره به ورود جهاد دانشگاهی در عرصه‌های آموزش، پژوهش و فرهنگ و فعالیت این نهاد در عرصه رسانه و رساندن پیام انقلاب با بهره گیری از ظرفیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، تصریح کرد: امروز رسانه‌های جهاد دانشگاهی جزو معتبرترین رسانه های کشور هستند و خبرنگاران آن نمونه ای از انسانهای پرتلاش و کوشا در انجام وظیفه هستند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به فعالیت های فرهنگی جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این نهاد توانسته‌ با برگزاری همایش‌های متناوب با توجه به مقتضیات روز با موضوعات ادبیات و آسیب شناسی آسیب‌های اجتماعی مانند همایش 《هجوم خاموش》 و 《ایران زمین》 راهکارهای مهمی در حیطه‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی ارائه دهد.

شاهرخی افزود: تعمیق باورهای دینی، آگاهی نسل جوان به ویژه دانشجویان، تبلیغ و ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی به منظور جلوگیری از انقطاع نسل ها و مقابله با تهاجم فرهنگی در راستای منویات مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه‌ برای تقویت مشارکت فعال جوانان به ویژه دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ایجاد زمینه برای تشویق و ترغیب فرهنگ و تالیف، نشر و نقد آثار علمی - فرهنگی و اصلاح و تقویت رفتارهای مردم براساس باورها و ارزش های اسلامی مهم ترین فعالیت های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است، البته فعالیت های جهاد دانشگاهی در مراکز دانشگاهی فصل مشروحی از این نهاد انقلابی است.

وی با اشاره به نیازمندی جامعه فرهنگی به ایده‌های نو در شرایط کنونی کشور، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند با پردازش ایده‌های نوین برای تشکل‌های اسلامی و انجمن های علمی به فرایند تبلیغی استان کمک کند چرا که این نهاد ثابت کرده می‌تواند همواره با ارائه محصولات و ایده‌های نو فرهنگ استان و کشور را ارتقا دهد.

شاهرخی با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت توسط جهاد دانشگاهی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: این نهاد توانسته سطح آموزش تخصصی کارمندان را بالا ببرد که این نیز علاوه بر کیفی سازی فعالیت دستگاه‌های اجرایی باعث رضایت‌مندی بیشتر مردم می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، با اشاره به موفقیت های جهاد دانشگاهی لرستان در مرکز افکارسنجی، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از زمانی که در راستای عمل به فرامین بنیان گذار جمهوری اسلامی تشکیل شد تاکنون همواره اقدامات و اهداف خود را بر پایه نیازهای شناسایی شده در جامعه دنبال و اجرایی کرده و همواره در حال پیمایش و شناسایی این نیازها و اولویت هاست که در این راستا مرکز افکار سنجی ایجاد شده و تا امروز هم اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

وی تاکید کرد: همگام بودن با دانشجویان و دانشگاهیان، هویت اسلامی ایرانی، تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی، پیشگام در فرهنگ دینی و تعالی نسل جوان، دانش بنیان و پژوهش محوری و ... همه ویژگی‌هایی را که می توان برای یک نهاد انقلابی متصور بود، در جهاد دانشگاهی دیده می‌شود و همین امر موفقیت این نهاد را به نوعی تضمین کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماينده ولي فقيه در استان جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی نهاد انقلابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی طی حکمی عباس صفدری رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان را در سمت خود ابقا کرد.

همچنین رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر رامین صرامی فروشانی رییس پژوهشکده سرطان معتمد، علی منصفی راد رییس واحد سمنان، دکتر رضا حسین زاده رییس واحد آذربایجان غربی و مهندس ابوذر پورمدنی رییس واحد صنعتی اصفهان را برای مدت دو سال در سمت خود ابقا کرد.

به گزارش ایسنا، در این حکم آمده است:

انتظار می‌رود نسبت به استفاده از کلیه ظرفیت‌های معنوی، مادی و سرمایه‌های انسانی جهاددانشگاهی به‌ویژه تقویت نقش‌آفرینی اعضای آن واحد سازمانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر ارتقاء جهاددانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقاء علمی و عملی جهاددانشگاهی اهتمام ورزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • انقلابی ماندن در گرو تداوم فرهنگ دفاع مقدس است