Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: «استانهای مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 

آمار مرگ و میر و ابتلای به کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست

آمار مرگ و میر و ابتلای به بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان بالاست به طوری که طی شبانه‌روز گذشته هفت نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و ۵۳ نفر دیگر نیز با وضعیت جسمی وخیم در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز چهارشنبه، با هشدار مجدد و توصیه موکد در خصوص ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار بیماران مبتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان را نگران‌کننده خواند.

دکتر شهرام حبیب‎زاده اعلام کرد: فرآیند بستری در بیمارستان‌های استان به گونه‌ای است که فقط بیماران بدحال بستری شده و بیماران با حال عمومی نسبتا خوب و اشباع اکسیژنی بالای ۹۳ درصد در منزل تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: تعدادی از پرستاران و عوامل درمان به دلیل ابتلا به کرونا در مرخصی استعلاجی و استراحت هستند و به همین علت، فشار مضاعفی بر روی مراکز درمانی استان وجود دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل از اهالی این استان و مسافران احتمالی خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از ازدحام و مسافرت‌ غیرضروری و خودداری از حضور در تجمعات، راه‌های ابتلا به این بیماری را مسدود کرده و بار مراجعه به مراکز درمانی را کاهش دهند.

وی افزود: استان اردبیل که هم‌اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد، در صورت رعایت این قواعد، در ۲۰ روز آینده وارد وضعیت زرد یا سفید می‌شود.

دکتر حبیب‎زاده با اشاره به بستری شدن ۵۳ مبتلای جدید در مراکز درمانی استان طی شبانه‌روز گذشته گفت: از این تعداد ۲۹ نفر در اردبیل، هفت نفر در پارس‌آباد، ۱۲ نفر در مشگین‌شهر، سه نفر در گرمی، یک نفر در بیله‌سوار و یک نفر در خلخال بستری شده و ۴۱ نفر از افراد بستری نیز با بهبودی نسبی مرخص شدند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۳۸۶ نفر به علت ابتلای به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۶۵ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، با اشاره به کاهش جزیی مراجعان به مراکز درمانی استان با احتمال ابتلای به کرونا بیان کرد: این کاهش به علت رعایت مردم و مساعدت سازمان‌های مختلف در اجرای مصوبات کنترلی ستاد مدیریت کرونا بوده است.

وی اضافه کرد: از عموم اهالی استان درخواست می‌شود که با ادامه همکاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خادمان حوزه بهداشت و درمان را برای ارائه خدمات مناسب در دوره پیک دوم کرونا در استان یاری کنند.

 

شمار بستری شدگان کرونا در البرز ۱۳ هزار و ۱۴۴ نفر شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با بستری شدن ۸۱ مورد جدید، شمار بیماران مشکوک ، متحمل و قطعی کرونا در این استان به ۱۳ هزارو ۱۴۴ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۷ بیمار جدید به مراکز بیمارستانی البرز مراجعه کردند که ۸۱ نفر آنان بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت:  مجموع کل موارد بستری شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان البرز ۱۳ هزارو ۱۴۴ نفر بوده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۳۵۸  مورد قطعی مثبت تشخیص داده شده است.

کریم با بیان اینکه در زمان حاضر  تعداد  ۵۴۷ نفر شامل  قطعی ، محتمل و مشکوک  در مراکز درمانی البرز بستری هستند، افزود: از این تعداد  تاکنون ۲۱۵ نفر بیمار قطعی کووید- ۱۹ تشخیص داده شده است.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی البرز عنوان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته هفت بیمار کووید- ۱۹ در البرز جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری  در استان به ۷۷۷ نفر رسید .

 

وزیر بهداشت: وضعیت خوزستان از نظر مدیریت کرونا مطلوب است

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مجموعه کادر درمان در خوزستان در گرمای بسیار شدید ایام سختی در مقابله با کرونا پشت سرگذاشته‌اند، گفت: امروز وضعیت این استان نسبت به گذشته از شرایط مطلوب‌تری برخوردار است.

سعید نمکی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های چهارده‌گانه اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، بیان کرد: خدا را شاکر هستم که در تمام این مدت به صورت مدام در کنار مجموعه کادر درمان خوزستان قرار داشتیم و به شکل‌های مختلف وضعیت را مورد بررسی قرار می‌دادیم.

وی ادامه داد: همکاران ما در وزارت بهداشت در سفرهای مختلفی که به خوزستان داشتند، وضعیت و روند مدیریت این بیماری را بررسی و گزارش می‌کردند.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نقطه نقطه خوزستان یادآور عظمتی است که شهدای عزیز در این آب و خاک خلق کرده‌اند، افزود: خوزستان امروز از بلیه کرونا دورتر شده و این شرایط مطلوب، با تلاش و کوشش کادر درمان این استان به دست آمده است.

نمکی، به ایثارگری و جانفشانی‌ مجموعه درمان و اورژانس کشور در جابه‌جایی مجروحان دوران دفاع مقدس اشاره ‌کرد و گفت: برخود لازم می‌دانم به شهدایی که در این راه جان خود را در مناطق جنگی از دست دادند درود بفرستم.

 

شهرهای کشور فاقد مصونیت کرونا هستند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: حدود ۱۷۰ شهر ایران در وضعیت قرمز قرار دارند و اکثر شهرهای کشور فاقد مصونیت کرونا هستند.

علی رضا زالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: خطری که در طول هفته های آینده دچار مشکل می کند، تعطیلی چند روز آینده است و اگر با سفرهای بین استانی روبرو شویم، به احتمال زیاد شاهد افزایش بیماری در هفته های آتی خواهیم بود.

زالی ادامه داد: نگرانی هایی در مورد تجمعات آتی وجود دارد و  باید مراقبت کنیم این تجمعات به کانون های ابتلا تبدیل نشود.

وی به برگزاری آزمون ها در هفته آتی اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری آزمون هایی که در هفته آینده خواهد بود، ممکن مقداری سیمای بیماری کرونا در استان تهران دستخوش تغییرات شود.

زالی ادامه داد: پیش پیش بینی می شود در هفته آینده سیر ملایم تری از بیماری کرونا را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تهران کماکان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، درخواست ما و استانداری تهران تمدید تمامی محدودیت ها اعمال شده در تهران برای هفته آتی است.

زالی اظهار داشت: این درخواست امروز در کمیته امنیتی انتطامی ستاد کرونا مطرح شد و امید است در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گیرد.  

وی ادامه داد: قرار شد کارگروه مشترکی بین شهرداری و ستاد کرونای تهران شکل و آثار تعلیق طرح ترافیک از مبادی همه گیر شناسی را بررسی کند.

زالی بیان داشت: هدف ما کاهش سفرهای دورن شهری و استفاده کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی است که اگر محقق نشود، ممکن است تصمیم متفاوت تری در مورد تعلیق طرح ترافیک تهران اتخاذ شود.

اخبار مرتبط اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 14 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 13 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 12 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / شنبه 11 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 10 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 9 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 8 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / سه شنبه 7 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 6 مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / یکشنبه 5 مرداد 99

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا علیرضا زالی سعید نمکی استان های با وضعیت قرمز کرونا استان های با وضعیت قرمز استان های قرمز کرونا استان های قرمز سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرداد 99 اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز دانشگاه علوم پزشکی مراکز درمانی استان مراکز درمانی کرونا در استان بیماری کرونا استان اردبیل قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه نزولی شدن قیمت دلار، بازارها در آرامش به سر می‌برند؛ اما اوضاع در بازار گوشت قرمز به طرح عجیبی اصلاً به تحولات ارز و فضاهای هیجانی کار ندارد!

منصور پوریان، رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام با بیان اینکه اوضاع بازار گوشت برعکس بسیاری از بازارهاست، می‌گوید: عرضه گوشت در بازار به‌شدت بالاست و به‌واسطه افزایش قابل‌توجه موجودی دام زنده، صف کشتار دام هم با ازدحام روبروست؛ به‌گونه‌ای که قیمت گوشت حتی با افزایش قیمت دلار هم نزولی بود.

پوریان با اشاره به واردات گوشت در اواخر سال گذشته برای بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، می‌افزاید: اشباع بازار باعث شد دام کمتری به کشتارگاه‌ها فرستاده شوند و حالا با زایش دام‌ها، جمعیت دام سبک کشور به ۷۱ میلیون رأس رسیده است. به گفته او، در بازار دام سنگین هم‌چنین وضعیتی وجود دارد و عرضه دام بیشتر از تقاضا برای گوشت قرمز است.

بر اساس نرخ‌های ارائه شده از سوی رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام، قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم گوشت بره در ابتدای هفته جاری ۵۵۰ هزار تومان بوده که تا دیروز با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر کیلوگرم گوشت گوساله در بازار خرده‌فروشی ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان با تأیید وضعیت آرام بازار گوشت، می‌گوید: درصورتی‌که دولت وضعیت فعلی را با خرید تضمینی و صادرات مدیریت کند تا دامداران زیان نکنند، بازار گوشت در ماه‌های آتی با هیچ مشکلی مواجه نخواهد شد.

او آسیب وضعیت فعلی بازار گوشت را زیان دامداران به‌واسطه روند نزولی قیمت و هزینه نگهداری دام آماده کشتار عنوان می‌کند و می‌افزاید: بازار فعلی، بهترین بازاری است که می‌توان برای مصرف‌کننده تصور کرد؛ اما باید مدیریت شود تا فشاری به دامداران وارد نکند که در آینده با کمبود دام‌پروری و عرضه دام مواجه شویم.

کد خبر 844977 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها گوشت قیمت - تنظیم بازار اقتصاد بازار

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • نمادهای پرتقاضای بورس چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب برای فردا تعطیل شد