Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر لبنان درباره تحولات این کشور به ویژه انفجار بندر بیروت گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا تلفنی با «حسان دیاب»، نخست‌وزیر لبنان در باره حادثه انفجار بندر بیروت گفت‌وگو کرد.

به گزارش المیادین لبنان، پامپئو امروز چهارشنبه طی این تماس، از آمادگی کشورش برای «کمک فوری» به دولت لبنان خبر داد و مدعی شد که واشنگتن در کنار بیروت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر لبنان نیز در گفت‌وگو با وزیر خارجه  آمریکا، از آغاز تحقیقات برای علت حادثه انفجار بندر بیروت خبر داد و تأکید کرد که مسئولان این حادثه، محاکمه خواهند شد.

دیروز آتش‌سوزی در یکی از انبارهای بندر بیروت باعث انفجار مواد «آلومینیم نیترات» انبار شده در بندر مذکور شد. در این حادثه بندر بیروت خسارات جدی دیده و بیش از ۱۰۰ نفر کشته و هزاران نفر نیز مجروح یا مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه آمریکا لبنان بندر بیروت حسان دیاب نخست وزیر لبنان نخست وزیر لبنان بندر بیروت گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفتند و از بین رفتند. رسانه‌‎های غربی ازهمان ابتدا تلاش کردند تا این مسئله را به اقدام تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی نسبت دهند حال آنکه منابع رسمی ایران تا این لحظه چنین چیزی را تأیید نکرده‌اند.


در ادامه واکنش برخی از اعضای جامعه بین‌الملل به مسئله امنیتی امروز ایران مرور می‌کنیم:

واکنش چین

وزارت خارجه چین در واکنش حمله ادعایی اسرائیل علیه یک سایت در اصفهان گفته که با هر رفتاری که باعث تشدید تنش‌ها شود مخالف هستیم. وزارت خارجه چین در ادامه تاکید کرده که پکن به نقش سازنده خود در ایجاد آرامش در منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داد.

واکنش عمان

سخنگوی وزارت امور خارجه عمان به دنبال گزارش‌ها درباره رهگیری ۳ ریزپرنده در اصفهان در این خصوص بیانیه‌ای صادر کرد. وزارت خارجه عمان در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «سلطنت عمان تداوم تنش‌ها در منطقه را دنبال می‌کند و حمله امروز صبح اسرائیل به اصفهان در جمهوری اسلامی ایران و همچنین تجاوزات نظامی مکرر اسرائیل در منطقه را محکوم و تقبیح می‌کند.»

واکنش اتحادیه اروپا

بعد از انهدام ۳ ریزپرنده در آسمان استان اصفهان توسط ضدهوایی، بروکسل خواستار خویشتن‌داری در منطقه غرب آسیا شد. «اورزلا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز (جمعه) گفت: «ما باید هر کاری که ممکن است انجام دهیم تا همه طرف‌ها از تشدید تنش در آن منطقه خودداری کنند». به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، فون‌درلاین در نشست خبری مشترک با نخست وزیر فنلاند، توضیح داد: «کاملا ضروری است که منطقه با ثبات بماند و همه طرف‌ها از اقدامات بیشتر خودداری کنند».

بامداد امروز بود که ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان هدف اصابت سامانه‌های ضدهوایی قرار گرفته و از بین رفتند. وزارت خارجه فرانسه روز جمعه ضمن تعبیر کردن تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به دفاع از خود، خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد.

واکنش انگلیس

در شرایطی که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس برای شرکت در نشست گروه ۷ در ایتالیا به سر می‌برد یک وزیر کابینه انگلیس در پاسخ به سوال شبکه اسکای نیوز درباره گزارش‌ها از فعال شدن سامانه پدافندی ایران بر فراز اصفهان و حمله منتسب به اسرائیل گفت، «انگلیس قبول دارد که اسرائیل کاملا حق دارد از خود دفاع کند، اما ما فکر می‌کنیم که کاهش تنش در این شرایط بسیار ضروری است».

«مل استراید» وزیر کار و امور بازنشستگی کابینه لندن افزود: پیام ما به همه در منطقه، از جمله اسرائیل، این است که کاهش تنش واقعا مهم است. وی ادامه داد، وزیر امور خارجه در حال حاضر در ایتالیا به سر می‌برد و با همتایان خود در گروه ۷ صحبت می‌کند و آنها دقیقاً روی این موضوع متمرکز خواهند شد.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام نظامی مشروع ایران علیه تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی ادعا کرد که رژیم اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. وی در عین حال تصریح کرد: تشدید چشم‌گیر تنش‌ها به نفع کسی نیست.

واکنش کانادا و هلند

کانادا و هلند به اخبار مربوط به حمله ادعایی اسرائیل علیه ایران در اصفهان واکنش نشان دادند و اعلام کردند که تحولات را از نزدیک دنبال می‌کنند.

در همین رابطه، وزارت خارجه هلند گفت که از نزدیک وضعیت ایران را زیر نظر داریم و تحولات اخیر در خاورمیانه باعث نگرانی شدید شده است.

«ملانی جولی» وزیر خارجه کانادا نیز گفته است که وضعیت ایران را پس از انفجار‌های شب گذشته از نزدیک زیر نظر داریم. وی همچنین تاکید کرد که امروز در نشست وزرای خارجه گروه ۷ در ایتالیا این تحولات را بررسی خواهیم کرد. ایران هرگونه حمله به تاسیسات خود را رد کرده و تنها از سرنگونی چند ریزپرنده خبر داده است.

مواجه پدافند هوایی در اصفهان و تبریز با چند ریزپرنده، که تعبیر به «خرابکاری محدود» در رسانه‌ها شده، در ایران و کشور‌های منطقه و حتی در داخل اسرائیل موجب تمسخر مقامات صهیونیستی در میان کاربران فضای مجازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • حادثه اصفهان/ واکنش‌های بین‌المللی چه بود؟
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • دیدار نخست‌وزیر قطر و وزیر خارجه ترکیه
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری