Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@22:38:56 GMT

واکنش متفاوت قاضی‌القضات به انفجار بیروت

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۶۶۵

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوزٰ رییس قوه قضاییه در پیامی با تسلیت حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری که در ماه‌های گذشته از سوی رژیم جنایتکار امریکا علیه ملت لبنان وضع شده و مانع جدی در رسیدگی به نیاز‌های ضروری مردم لبنان است، تلاش برای لغو فوری این تحریم‌ها در جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی باید در دستور کار دولت‌های دوست لبنان و مجامع بین المللی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رئیسی با صدور پیامی حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، را تسلیت گفت.

متن پیام شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه دلخراش انفجار در بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم عزیز لبنان شد، قلب دوستداران مردم آن کشور و ملت مقاومش را آزرده کرد. آسیب دیدن بخش مهمی از زیرساخت‎های اقتصادی بیروت و تبعات آن، مصیبت را برای مردم این کشور دو چندان کرده است.

اینجانب این مصیبت را به ملت شریف، دولت محترم و مقاومت محبوب لبنان تسلیت می‌گویم.

اقدام ضروری امروز، ضمن حفظ انسجام ملی و مراقبت از فتنه گری و اختلاف افکنی‌های احتمالی دشمنان ملت و دولت لبنان، رسیدگی فوری به نیاز‌های اولیه مردم لبنان است که در اثر این حادثه تامین آن با اختلال مواجه شده است.

این حادثه دردناک در شرایطی به وقوع پیوست که هنوز زخم‌های ناشی از اشغالگری رژیم صهیونیستی و تجاوز‌های مکرر این رژیم ضد انسانی بر جان و تن ملت لبنان التیام نیافته که این ملت مظلوم زیر تازیانه‌های تحریم‌های ظالمانه رژیم آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

با توجه به تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری که در ماه‌های گذشته از سوی رژیم جنایتکار امریکا علیه ملت لبنان وضع شده و مانع جدی در رسیدگی به نیاز‌های ضروری مردم لبنان است، تلاش برای لغو فوری این تحریم‌ها در جهت جلوگیری از ایجاد فاجعه انسانی باید در دستور کار دولت‌های دوست لبنان و مجامع بین المللی قرار بگیرد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی پیگیری حقوقی برای لغو این فشار‌ها و دفاع از حقوق مردم رنج دیده لبنان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه

 

میزان

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آیت الله رئیسی تسلیت بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه چین در واکنش به حمله ادعایی منتسب به اسرائیل در ایران اعلام کرد که پکن با هر رفتاری که باعث تشدید تنشها شود مخالف است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه چین در واکنش حمله ادعایی اسرائیل علیه یک سایت در اصفهان گفته که با هر رفتاری که باعث تشدید تنشها شود مخالف هستیم.

وزارت خارجه چین در ادامه تاکید کرده که پکن به نقش سازنده خود در ایجاد آرامش در منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داد.

رسانه‌های غربی، بامداد امروز، بعد از شنیده شدن صدای چند انفجار در اصفهان ادعا کردند که اسرائیل پاسخ عملیات ایران را داده است.

حسین دلیریان سخنگوی سازمان فضایی ایران در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) خبر داد ۳ ریزپرنده در آسمان اصفهان با موفقیت رهگیری شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد هیچ آسیبی به هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای ایران در اصفهان وارد نشده است.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل به دنبال انتشار گزارش رسانه‌های غربی درباره صدای انفجار در اصفهان و اعلام رهگیری ۳ ریز پرنده، تنها با یک کلمه گفت: «مسخره است!»

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم/مقام ارشد اسرائیلی: ما به اوج رسوایی نزدیک هستیم نه پیروزی!
  • انفجار مهیب در حمله موشکی حزب الله به یک پایگاه اسرائیلی+ فیلم
  • واکنش چین به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی
  • واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان
  • فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم
  • ببینید | واکنش مردم به ادعای اسرائیل پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان
  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • ادامه عملیات‌ حزب الله در مرزهای شمالی لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل