Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:09:05 GMT

دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۶۷۸

دو محموله کمک‌ انسان‌دوستانه به لبنان ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر،  سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه درباره حادثه انفجار عظیم در بیروت اظهارداشت: به مردم لبنان و خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه از دست دادند، تسلیت عرض می‌کنم.

وی با عظیم خواندن این انفجار گفت: برای آن‌ها که در این حادثه زخمی شدند، آرزوی سلامتی می‌کنم.

موسوی ادامه داد: از لحظات اولیه این حادثه با موجی از تاثر و تالم سعی شد با همفکری و هم افزایی نوع کمک به مردم لبنان بررسی شود؛ جلساتی هم برگزار شد، آقای ظریف وزیرامورخارجه توانست با همتای لبنانی خودش صحبت کند و بقیه وزرا و مسئولان هم سعی کردند با همتایان خودشان تلفنی صحبت کنند و آمادگی جمهوری اسلامی، دولت و ملت ایران را برای کمک به مردم لبنان اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای کمک به مردم لبنان، اعلام کرد: یک یا دو محموله کمک‌های پزشکی و دارویی کشورمان به اضافه برخی از اقلام دیگر به لبنان ارسال می‌شود؛ در آینده هم برخی کمک‌های زیرساختی برای مردم لبنان انجام خواهد شد که متعاقبا جزئیات آن اعلام خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره ابراز همدردی رژیم آمریکا و رژیم صهیونیستی با مردم لبنان نیز تاکید کرد: این از همان ریاکاری‌ها و دغل کاری‌های رژیم صهیونیستی و آمریکاست که همواره سعی کرده اند در چنین شرایطی از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ اگر آن‌ها واقعا صداقت دارند، تحریم‌هایی که اخیرا علیه ملت لبنان وضع کردند را بردارند.

موسوی ادامه داد: هیچ وقت این دو رژیم برخلاف آنچه اعلام می‌کنند صداقت نداشته اند و دولت و ملت لبنان هم این‌ها را شناخته اند؛ ان شاء الله با کمک دولت‌های اسلامی، مردم مسلمان و سایر کشورهای جهان ثبات و آرامش بر لبنان برمی گردد و آن‌ها نیازی به کمک‌های ریاکارانه رژیم نامشروع اسرائیل و آمریکا ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی ثبات در لبنان را نمی‌خواهند؟ گفت: آن‌هایی که با ملت لبنان دشمن هستند و همچنین با استقلال کشورهای منطقه مشکل دارند، از جمله رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه و حتی کشورهای فرامنطقه‌ای مانند آمریکا، هیچ گاه خواهان ثبات در منطقه و به طور ویژه در لبنان به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار در منطقه، نیستند.

موسوی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه مستلزم خروج نیروهای فرامنطقه‌ای از غرب آسیاست، افزود: همه آن‌هایی که خواهان منطقه‌ای امن و باثبات هستند باید یکصدا فریاد بزنند که کشورهای فرامنطقه‌ای از اینجا خارج شوند و دست از دخالت در امورداخلی کشورها بردارند، چراکه حضور و دخالت آن‌ها باعث بی ثباتی در کشورها می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: مردم لبنان هم باتوجه به موقعیت و تنوع جمعیتی که دارند همواره خواستار یک لبنان امن و مستقل هستند که متاسفانه شاهد بودیم بدخواهان نگذاشتند این اتفاق در آنجا بیفتد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: ما می‌بینیم در همچنین مواقعی کسانی که ثبات را در لبنان نمی‌خواهند، علم دوستی بلند می‌کنند و با دغل کاری قصد کمک به مردم لبنان را دارند، اما قطعا مردم لبنان ماهیت این رژیم‌ها را تشخیص خواهند داد.

کد خبر 4992155 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی موسوی لبنان انفجار بیروت مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت محمد باقر قالیباف اسحاق جهانگیری ایران انفجار بیروت علی ربیعی محمدجواد ظریف حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران کمک به مردم لبنان منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

 سقوط چند فرود موشک که از لبنان به سوی شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه را در تاریکی فرو برد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های عبری زبان با انتشار تصاویری اعلام کردند، حملات موشکی مستمری که علیه شهرک‌های شمال (فلسطین اشغالی) انجام می‌شود، باعث قطعی برق در کریات شمونه یکی از بزرگترین شهرک‌های این منطقه شده است.

همچنین برخی از رسانه‌ها با انتشار ویدیویی از برخی از شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی اعلام کردند، حزب الله باعث کوچاندن اسرائیلی‌ها از این منطقه شده و اکنون شمال (فلسطین اشغالی) به شهر اشباح تبدیل شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در یک توصیف جالب اعلام کرد، در 200 مین روز از جنگ 7 اکتبر، حزب الله 200 هزار اسرائیلی را در منطقه شمالی به درون پناهگاه‌ها فرستاد.

به گفته این رسانه عبری زبان عصر سه شنبه 3 فروند پهپاد وارد حریم شمال شدند و همین امر باعث شد تا آژیر خطر به صدا در آمده و شهرک نشینان به سوی پناهگاه‌ها بروند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای تاکید کرد، بعد از ظهر امروز سه شنبه حمله هوایی ترکیبی را علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال شهر عکا انجام داده است.

براساس این بیانیه این عملیات با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری انجام گرفت و در آن مقر قرمانده تیپ گولانی و مقر واحد ایگور در شمال این شهر مورد حمله قرار گرفت.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود.

آخرین باری که آژیر خطر در شهر عکا به صدا در آمد دسامبر 2023 بود.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه گفت علاوه بر عکا آژیر خطر در شهر حیفا نیز به صدا در آمد.

روتر نت هم در خبری که ساعات پایان شامگاه سه شنبه منتشر شد اعلام کرد، بیش از 30 فروند موشک به سوی منطقه الجلیل الاعلی شلیک شده است که بر اثر آن بخش‌های وسیعی از شهرک کریات شمونه به طور کامل در خاموشی فرو رفته است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، ارتش اسرائیل برای جلوگیری از ادامه حملات مقاومت در جنوب لبنان اقدام به شلیک منور در آسمان منطقه مرزی با جنوب لبنان است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • کلید برقرای ثبات توقف جنایات رژیم اسرائیل است
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است