Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:25:54 GMT

نیم ضریح حرم امام علی (ع) در استان البرز ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۷۴۷۵۰

نیم ضریح حرم امام علی (ع) در استان البرز ساخته می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان شکری ظهر چهارشنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های بازسازی، توسعه و مرمت حرم اهل بیت (ع) در کشور ما انجام می‌شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حبیب بن مظاهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ضریح حبیب بن مظاهر توسط استان البرز انجام شده است، گفت: ضریح حضرت ابوالفضل (ع) نیز توسط متخصصین ایرانی در عراق ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به اینکه ضریح حبیب بن مظاهر یک یادگاری از مردم استان البرز در جوار حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی است، بیان کرد: این استان پروژه‌های خوبی در شهرهای کوفه، کربلا و نجف اشرف اجرایی کرده است.

شکری با اشاره به اینکه عملیات ساخت نیم ضریح حرم حضرت علی (ع) از روز عید غدیر خم در مسجد جامع محمد شهر کرج آغاز می‌شود، بیان کرد: بخشی از هزینه ساخت این نیم ضریح از خیرین جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاه ساخت این نیم ضریح در روز عید غدیر خم در مسجد جامع محمد شهر تجهیز می‌شود، عنوان کرد: امید است این نذورات صدقات جاری در خصوص مسائلی از جمله مبارزه با کرونا باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه کار ساخت این نیم ضریح قرار است تا در مدت ۲۰ ماه به پایان برسد، گفت: چهار ماه از این مدت به کار مطالعه و طراحی اختصاص داشت که در ستاد مرکزی انجام شده و مابقی پروژه توسط هنرمندان و صنعت گران استانی انجام می‌شود.

شکری افزود: هزینه ساخت پروژه نیم ضریح حضرت علی (ع) چهار میلیارد تومان برآورد شده که مجمع خیرین حرم ساز متقبل شده است.

کد خبر 4992164

منبع: مهر

کلیدواژه: نجف اشرف حبیب بن مظاهر حرم امام حسین حرم حضرت علی ع کربلای معلی شهرستان کرج عراق استان البرز ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا گرگان عید سعید قربان قزوین شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند روز خبرنگار کمک مومنانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز نیم ضریح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد

مدیر کل بنیاد مسکن استان البرز گفت: عملیات آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه طرح نهضت ملی مسکن کشور به وسعت یک هزار و ۶۰ هکتار با اهتمام بنیاد مسکن و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در‌ اشتهارد در دست اقدام است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی محمدی مدیر کل بنیاد مسکن  استان البرز عصر امروز در ‌نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر این پروژه در حال آماده‌سازی با مشارکت تمامی دستگاه های متولی در استان البرز است.

وی با بیان اینکه در کنار این پروژه‌ها ساخت 880 واحد مسکونی در شهر جدید مهستان، 2 هزار و 500 واحد مسکونی در گرمدره و تعدادی واحد مسکونی دیگر در قالب طرح نهضت ملی در شهرستان چهارباغ استان البرز از برنامه‌های اجرایی بنیاد مسکن البرز بوده است، افزود: بنیاد مسکن البرز با ساخت 8 هزار و 700 واحد مسکونی مهر توانست به تعهدات کامل خود در روستاهای استان عمل کند و تعهدات ساخت مسکن مهر این اداره کل در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان البرز به طور کامل انجام شده و پرونده آن بسته شده است.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال 1400 تاکنون ساخت هشت هزارو 500 واحد مسکونی در مناطق روستایی استان در قالب طرح نهضت ملی اجرا شده است، ادامه داد:  در بحث مسکن محرومین در حال حاضر یک هزارو800 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان البرز در دست ساخت است.

محمدی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن جزو دستگاه های محدودی بوده که بعد از پیروزی جمهوری انقلاب اسلامی اولین نهادی بوده که تاسیس شده است، اظهار داشت: بنیاد مسکن در اوایل به امور محرومین رسیدگی می کرد اما با موفقیت هایی که به دست آورد بازسازی واحد های آسیب دیده  و مناطق آسیب دیده ،ائم از مناطق جنگ زده ،مناطق سیل زده و زلزله زده که حضور گسترده ای داشته است.

وی با بیان اینکه  در زلزله بم ودیگر زلزله ها بنیاد مسکن بعد از تصویب طرح مقاوم سازی و احداث مساکن روستایی در سطح کشور 5 میلیارد 800 هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم سازی کرده است، افزود: امیدواریم در افق 1407 حدود 75 درصد  از واحد های روستایی را بتوانیم بازسازی انجام دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان البرز با اشاره به اینکه در اجرای و‌ تهیه طرح های هادی  نزدیک به 57 هزار روستا در کشور وجود دارد که نزدیک به 38 هزار روستا  بالای 20 خانوار هستند که  با تلاش های بنیاد مسکن حدود 98 درصد از سندهای طرح توسعه  را انجام و مطالعات طرح هادی آن را انجام داده است، بیان کرد: در سطح استان چیزی حدود 262 روستا بالای 20 خانوار وجود دارد که با تلاش های انجام شده برای 250 روستایی قابلیت طرح هادی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بازنگری روستا ها که سالانه به صورت ده ساله انجام می شود تا کنون 189 روستا بازنگری شده اند که از این تعداد 145 روستا حداقل یکبار بازنگری و 38 روستا مرحله دوم و 6 روستا دوره سوم را انجام داده اند، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده 49 روستا نیاز به بازنگری داشته که از این تعداد32 روستا تامین اعتبار شده اند.

محمدی با توجه به اینکه در 2 سال گذشته در بازنگری های انجام شده امسال حدود 115 روستا در 3سال اخیر بازنگری هایی انجام شده است ،عنوان کرد: تاکنون برای 24 هزار واحد مسکونی روستایی و سه هزارو700 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان سند ثبتی صادر شده و اکنون در تلاش هستیم که طرح صدور سندثبتی برای املاک روستایی و شهرهای کم جمعیت استان البرز  نیز این امر صورت پذیرد.

 وی با بیان اینکه بهسازی معابر ، جدولگذاری، آسفالت و زیبا سازی محیطی را از جمله اقدامات در اجرای طرح هادی نام برد گفت: تامین قیر رایگان برای بهسازی معابر روستایی از جمله اقداماتی است که با اهتمام بنیاد مسکن و حمایت دولت در البرز به خوبی پیش می رود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ضریح مطهر حضرت هلال بن علی (ع) غبار روبی و عطرافشانی شد
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • اولویت طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان، ساخت خانه ویلایی است
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • دستگاه تحلیل سیگنال‌های الکتریکی در لایه‌های پوست ساخته شد/ امکان بهبود و پایش زخم
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟
  • ۸۵ درصد مجوزهای صنفی البرز الکترونیکی شد
  • ۸۵ درصد مجوز های صنفی البرز الکترونیکی شد
  • واگذاری دو هزار و ۸۷ واحد مسکونی ویژه مددجویان در فارس
  • «موسی» و «پایتخت» امسال ساخته می‌شوند؟