Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حمید بامری گفت: غدیر در واقع نقشه راه رسول الله (ص) برای نجات بشریت تا قیامت بود و امروز ما باید غدیر را به جهان معرفی کنیم و بگوییم برای حل مشکلات امروز جهان، ما نیاز به مدیریتی داریم که در غدیر قرار بود بر مداری هستی قرار بگیرد.

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت، گفت: غدیر در واقع نقشه راه رسول الله (ص) برای نجات بشریت تا قیامت بود و امروز ما باید غدیر را به جهان معرفی کنیم و بگوییم برای حل مشکلات امروز جهان، ما نیاز به مدیریتی داریم که در غدیر قرار بود بر مداری هستی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 



امام جمعه زهکلوت افزود: هنگامی که فردی به جزئیات ماجرای بزرگ غدیر با دقت نگاه می کند متوجه شاهکار هنری و الهی با عظمت غدیر می شود چقدر هوشمندانه و حساب شده پایه های غدیر پی ریزی شده است و اگر می گذاشتند غدیر محقق شود چه تمدن باشکوه و بی بدیلی شکل می گرفت و امروز این همه بدبختی و نکبت در عالم بشریت وجود نداشت.

 

 

 



وی بیان کرد: مشکلات امروز جهان بشریت به دلیل قدرنشناسی نسبت به غدیر است، راوی می گوید؛ از امام باقر علیه السلام درباره این آیه پرسیدم که فساد، در خشکی و دریا به خاطر کارهایی که مردم انجام داده اند آشکار شده است، و در پاسخ حضرت فرمود؛ روزی که انصار ساز مخالفت با ولایت را زدند و در واقع به قول خودمان غدیر ناسپاسی شد عالم را فساد گرفت و فساد و مظاهر آن هنگامی از بین می رود که مصلح ظهور کند، فساد فقط فسق و فجور نیست بلکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، معنوی و مادی را نیز شامل می شود.

حچت الاسلام بامری عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی و لزوم عمل به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و عدم امکان برگزاری جشن، بنابراین برنامه های عید غدیر در بخش جازموریان متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود و به همین منظور ستاد احیای غدیر زیر نظر نهاد نماز جمعه زهکلوت راه اندازی شده است.

 

امام جمعه زهکلوت اضافه کرد: این ستاد متشکل از خیرین، موسسه های خیریه، مبلغین، روحانیون، فرهنگیان، جوانان انقلابی و ولایی و بسیجیان می باشد که با مشارکت آنها قرار است برنامه هایی متفاوت تر و متناسب با شرایط کرونایی و در خور شان امیرالمومنین علی علیه السلام اجرا کنیم.

 

وی ابراز کرد: اهم برنامه های این ستاد راه اندازی کاروان غدیر، توزیع بسته های معیشتی، پک های بهداشتی و بسته های فرهنگی می باشد همچنین اهدا جهیزیه به زوج هایی است که در قالب ازدواج آسان زندگی مشترک خود را آغاز می کنند.

 

حجت الاسلام بامری با اشاره به فعالیت های کاروان غدیر، اظهار کرد: قرار است برای جلوگیری از تجمع، تبلیغ خانه به خانه غدیر توسط مبلغین و روحانیون یک روز قبل از عید غدیر شروع شده و تا یک روز بعد از عید غدیر ادامه داشته باشد.

 

امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که بسته های فرهنگی شامل کتابچه و بروشور خطبه غدیریه است، بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی خطبه غدیریه یکی از فعالیت های کاروان غدیر است و به همین منظور بیش از ۶۰۰ کتابچه با موضوع خطبه غدیر توسط مبلغین در بین مردم روستاهای جازموریان توزیع شده که ان شاءالله به برندگان این مسابقه به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می شود.

 

وی ادامه داد: در کنار تبلیغ معرفتی غدیر، یکهزار و ۵۰۰ بسته معیشتی و همچنین پک بهداشتی در بین مردم مناطق محروم بخش جازموریان توزیع می شود.

 

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: بسته های معیشتی شامل اقلامی همچون برنج، حبوبات و گوشت قرمز و گوشت مرغ، پک های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده می باشند که به همت خیرین و موسسه های خیریه تهیه شده اند.

 

امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که در مجموع از عید قربان تاکنون ۲ هزار بسته گوشت در بین نیازمندان توزیع شده است، ابراز کرد: به منظور توزیع گوشت قرمز در ایام غدیر تاکنون بیش از ۱۳ راس گوسفند قربانی خریداری شده و علاوه بر این نیز با کمک یکی از موسسه های خیریه ۶۰۰ کیلوگرم مرغ تهیه شده که در قالب بسته های معیشتی در بین نیازمندان توزیع می شوند.

 

وی تاکید کرد: برای نخستین بار است که به صورت گسترده طرح توزیع نان صلواتی در عید غدیر اجرا می شود و در همین راستا از طریق هماهنگی با نانوایی های سطح شهر و روستاهای بخش جازموریان قرار است در روز عید غدیر نان صلواتی در بین مردم به ویژه نیازمندان توزیع شود همچنین قرار است ۳۰۰ کیسه آرد در قالب کمک های مومنانه در بین محرومین در روستاها توزیع شود.

 

حجت الاسلام بامری افزود: الحمدالله با کمک خیرین زمینه ازدواج ۳۷ زوج نیز فراهم شده است که در روز عید غدیر به هر کدام از این زوجین یک دستگاه یخچال به عنوان کمک جهیزیه اعطا می شود.

 

امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: یکی از برنامه های ستاد احیای غدیر با جلب کمک های خیرین و نذورات مردمی، اطعام غدیر است و به همین منظور بیش از ۶ هزار پرس غذای گرم در آشپزخانه مرکزی شهر زهکلوت با رعایت کامل نکات بهداشتی پخت شده و پس از بسته بندی در بین مردم نیازمند بخش جازموریان توزیع می شوند.

 

وی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه، به لطف خداوند مرحله نخست آن هم زمان با عید قربان آغاز شده بسیار عالی برگزار شد و این حرکت تا ماه محرم همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام بامری یادآور شد: در روز عید قربان تعداد ۲۶ راس گوسفند قربانی با رعایت کامل نکات بهداشتی ذبح شده و گوشت های نذری نیز پس از بسته بندی در بین بیش از ۷۰۰ خانوار نیازمند و ایتام توزیع شده و علاوه بر این نیز در روز عید قربان، یک روز قبل و بعد از این عید نیز ۳۰۰ بسته معیشتی توزیع شد.

وی در خاتمه ابراز کرد: از کلیه موسسه های خیریه و مردم نهاد، خیرین، فعالان فرهنگی، روحانیون، بسیجیان و جوانان تشکر می کنم که به صورت هماهنگ و منظم در پیشبرد برنامه های ستاد احیای غدیر در بخش جازموریان تلاش می کنند.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: کاروان غدیر عید غدیر غدیر حجت الاسلام بامری امام جمعه زهکلوت موسسه های خیریه بخش جازموریان بین مردم روز عید عید قربان توزیع شد عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۷۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی سازمان سینمایی، فیلم‌نامه‌های: «زیبا صدایم کن» به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی، کارگردانی سید رسول صدر عاملی و نویسندگی آرش صادق بیگی‏ و میلاد و محمدرضا صدر عاملی، «مومو» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی اکبر ثقفی و نویسندگی علی اکبر ثقفی‌‏ و شراره سروش، «یک عشق زیبا» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی قاسم فهیم خواه، «خاتی» به تهیه‌کنندگی محمد کمالی پور، کارگردانی و نویسندگی فریدون نجفی و «برای رعنا» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و کارگردانی و نویسندگی ایمان آقامحمدحسین یزدی، موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896456

دیگر خبرها

  • هشدار جدی رسول جعفریان به مسئولان درباره حجاب و تصمیمات خالص سازان
  • سردار حسن‌زاده: رژیم جنایتکار صهیونیستی طعم ضربات کوبنده سپاه را چشید
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است
  • روایت فتح‌الله زاده از ورود به جهنم با دست‌های بسته
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • ۵ فیلم‌نامه مجوز ساخت گرفتند/ رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد
  • رسول صدرعاملی «زیبا صدایم کن» را می‌سازد
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه
  • هنر هنرمند باید در خدمت بشریت باشد/ نمایش ۴ تابلو درباره فجایع غزه در ونیز